Is this real love? - Chapter 19 -

''Miley svara mig'' sa Justin och tittade med en menande blick, han drog mig i armen och kollade mig djupt in i ögonen. Jag började gråta. ''Han kysste dig, eller hur?'' sa han precis som han hade genomskådat mig. Jag kollade bort, och grät ännu mer. Justin suckade. ''Men det är bara dig jag älskar Justin, jag lovar!'' sa jag, men han suckade återigen. Jag torkade bort tårarna och tog tag i hans arm, och kollade honom djupt in i ögonen. ''Jag älskar dig! Och bara dig!'' sa jag, och flyttade händer upp till hans kinder och kysste honom, mjukt. ''Jag älskar dig också'' sa han, och jag hörde riktigt hur rösten höll på att svika honom.

Vi tackade Fredo för vi fick vara hos honom en stund, men åkte sen hem igen.
I bilen var det tyst, väldigt tyst. Jag satt och kikade på Justin ibland, och när han vände huvudet, så vände jag bort det, och han började le.

http://distilleryimage4.instagram.com/07061cbe35a011e1a87612313804ec91_7.jpg

När vi kom fram till huset, så försökte vi smyga in ltie diskret. Men det gick inte riktigt som vi hade tänkt. ''VAR HAR NI VARIT? VA?'' skrek Pattie och ryckte i oss båda. ''Jag var och hämtade Miley.. Hon behövde lite ensam tid, och sen hämtade jag henne'' sa Justin och tog min hand och vi gick upp på hans rum.

Där uppe så drog jag av min tröja och mina mjukis, och där stog jag sen. I en röd bh och ett par boxer trosor, sexigt. Jag gick och la mig i sängen och myste in mig i täcket. Justin kom ut från badrummet i ett par baseboll shorts och bar överkropp. 6-pack, yummy.
Han kröp ner brevid mig och la armen om mig. ''jag vill att du ska veta hur mycket du betyder för mig, och hur mycket jag älskar dig. Jag vill leva hela mitt liv med dig, jag vill ha dina barn när vi blir äldre. Jag vill leva med dig föralltid. För jag älskar dig, så otroligt mycket. jag är din föralltid.'' viskade han, ''jag älskar dig med, otroligt mycket Justin, jag kan inte beskriva det. jag vill dela hela mitt liv med dig. det går inte en dag utan att jag tänker på våran framtid.'' sen somnade jag.



Jag låg och kollade på Miley medans hon låg där, och drog långa djupa andetag. Hon andades tungt, och såg så fridfull ut. Jag flyttade en hår slinga från hennes ansikte och la den bakom hennes öra. ''Ska du inte sova?'' viskade hon sakta medans hon smekte min hand som låg kvar på hennes kind. Hon krop närmre och la sitt huvud på mitt bröst. ''Jo, nu ska jag. Godnatt min älskade tjej'' sa jag och blundade.

''VAKNA JUSTIN! VI SKA ÅKA SNART!'' skrek mamma nere ifrån. ''Mm.'' mumlade jag och kisade med ögonen och kunde knappt hålla dom öppna. Miley var redan uppe och hade klätt på sig. Hon höll på att packa sin väska. ''Godmorgon sömntuta, som små snarkar..'' sa Miley och fnittrade och satte sig vid sängen. Hon lutade sig ner mot mitt ansikte och när hon nästan var 2 cm från mitt ansikte, så ställde hon sig upp igen. ''Dax att stiga upp.. Vi åkter snart till Cananda.'' sa hon och skrattade. ''Men.. men..'' sa jag och låtsades bli sur. ''Du kan få den sen. Stig upp nu.'' sa hon bestämt och drog med sin resväska och lämnade rummet.
Jag reste mig från sängen och sträckte på mig, drog på mig en slapp tröja som låg på fotöljen i mitt rum. Jag kollade ut, det var en solig dag. ''Nämen hej Ryan'' hörde jag mamma säga nere ifrån. Jag hörde hur Miley släppte väskan, och kom sen, nästan springandes in på mitt rum. ''FUCK MY LIFE. Detta skulle inte hända.'' sa hon och blev helt förtvivlad. ''Jag letar efter Miley.'' hörde jag han säg, ''Hon är där uppe hos Justin.. Du kan säkert smyga in.'' sa mamma och jag hörde sen hur Ryans fotsteg i trappan kom närmre. Han knackade på dörren, ''Justin? Miley?'' frågade han, ''Kom in'' sa jag medans Miley kom mot mig och tog min hand. ''Miley, där är du ju! Du bara stack igår!'' sa Ryan när han kom in i rummet. ''Jag letade överallt efter dig'' sa han och gick närmre henne. ''Du ringde ändå aldrig, så jag tror inte du brydde dig så mycket.. Eller?'' sa hon och han kollade med en förvånad blick. ''Jag hörde vad du gjorde igår..'' sa jag sen. ''Va?'' frågade han, ''Spela in Ryan.. Jag berättade att du kysste mig.'' sa Miley och gick ut ur rummet. ''Justin, det var inget stort.. Och det betydde ingenting! Jag lovar!'' sa Ryan och verkade mena det. ''Jaja.. Men om det händer en gång till, då jävlar Ryan, det ska du veta.'' sa jag och gick förbi honom och tog min väska. ''Eeey Justin.. Vart ska ni?'' sa Ryan, ''Hem till Canada.'' sa jag och gick ner för trappan.
Ryan lämnade huset och vi gick till bilen och lämnade väskorna. ''Men då syns vi i Canada sen då'' sa jag till Scooter som hoppade in i sin bil och körde iväg. ''Då åker vi'' sa Kenny och vi hoppade in i bilen.

På flygplatsen var det knappt nått folk och vi hoppade på planet. ''Påväg hem nudå.'' sa jag för mig själv och Miley tittade på mig. ''Där vi två en gång började, som vänner, blev ovänner. Och nu står vi här, tillsammans.'' sa hon och jag kramade om henne, ''Jag älskar dig, mest.'' viskade jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kika gärna in i min novellblogg

2012-01-29 @ 13:53:52
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du vet inte hur länge jag väntat på det här kapitlet :D skit bra.

2012-01-29 @ 15:10:00
URL: http://justtwitter.blogg.se/
Postat av: Cherry

Superbra skrivet :)) <3

2012-01-29 @ 20:49:26
Postat av: ellen

http://justinbieberstoorys.blogg.se/2012/january/fragestund.html#comment



Frågestund på bloggen! Fråga vetja!?

2012-02-01 @ 20:35:53
URL: http://justinbieberstoorys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Jag håller på med en novell nu och jag är redan på andra kapitlet och det skulle vara super snällt om ville läsa det och kommentera vad du tycker :) Skulle betyda otroligt mycket och ännu roligare om du ville följa den :D du hittar den på: http://marcuswoxter.blogg.se/2012/february/novell-blod-i-snon-del-2.html#comment



kram :)

2012-02-17 @ 21:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0