My Teenage Life -Chapter 9- Confusing

Jag och Justin gick sakta tillbaka mot bussen hand i hand. Jag såg hur Scooter tittade ut från bussfönstret hela tiden. Han var irriterad. Och jag hatade honom, ''Lyssnar du äns?'' frågade Justin och stannade upp och kollade på mig, jag kollade på Justin undrande, ''Jag har pratat med dig hela vägen här nu'' sa han och skrattade och kramade om mig. ''Haha, ops. My bad. Jag är orolig, och tänker på mycket nu. Tänk så flyttar han mig, helt seriöst?'' sa jag oroligt till Justin, ''Men det gör han inte! Och han får inte heller!'' sa Justin och kramade om mig. ''Nicole, kom här!'' skrek Scooter, men jag ignorerade bara honom. ''Nicole, jag har en sak att berätta.'' men jag lyssnade fortfarande. Tillslut så började han gå mot mig med raska steg, och jag backade bara närmre och närmre Justin, ''Fine. Håll i Justin. Jag ska bara berätta en sak''. ''Stanna där då, gubbjävel'' skrek jag till honom. ''Du får fortfarande vara kvar här hos Justin. Om du vill veta varför jag sa så innan, var det för att jag är rädd om dig! Jag älskar dig Nicole, du är min dotter!'' sa han, och öppnade sina armar. Jag gick och kramade om honom försiktigt, och sen kom Justin med och så gick vi in.
Jag hade fortfarande inte förlåtit Scooter, även fast han inte gjorde något så. Men ändå.

Klockan hade nu slagit halv tolv på natten, och vi behövde gå och lägga oss.
Imorgon skulle Justin ha soundcheck och ha ett genrep. ''Nicole, kom hit lite'' skrek Justin från det lilla bussköket, precis när jag hade lagt mig ner. ''Vad?'' frågade jag irriterat. ''Jo, kom nu!'', och så steg jag upp och gick ut till dom. ''Vad är det?'' frågade jag, ''Jo, imorgon. På showen, det är sista nu på turnen, så jag tänkte, om du skulle vilja vara med och sjunga? Jag har hört dig sjunga, och du är sjukt duktig. Du borde inte gömma din talang!'' sa Justin och log med hela ansiktet. Jag bara stog där helt stum. Han har hört mig sjunga. Usch vad skämmigt. ''Alltså, öhm.. Eh, hmm. Jag, alltså.'' var det enda jag fick fram, ''Bra, jag tar det som ett ja! Vi ska sjunga överboard! Här har du texten, träna. Jag vet att du redan kan den lite. Men träna mer!'' sa Justin och gav mig texten och kramade om mig, och kysste mig sen. ''Jaha, okej'' sa jag chockat, och gick tillbaka till sängen.

Denna natten kunde inte jag sova nånting. Jag var så nervös, och förvirrad. Jag skulle alltså sjunga, för en hel arena, för en stor publik. Min första gång att stå på scen, och så ska jag stå inför flera tusen människor. FLERA TUSEN MÄNNISKOR?! Och vissa hatar mig. Omg, vad tänker Justin med. Aaaaa va.
Efter att alla tankarna har rusat igenom mitt huvud, så somnade jag tack och lov.

''Nicole, jag älskar dig'', hörde jag någon viska brevid mig. Jag vände mig om, och där låg Justin. ''Jag älskar dig med'' sa jag och kysste han. ''Hur länge har du varit vaken?'' frågade jag sen, ''Typ, 20 minuter. Jag låg först 5 minuter i min säng, och tittade på dig. Sen förflyttade jag mig till din sägn'' sa han och flashade med sitt leénde. ''Snygging'' sa jag och kramade om honom, ''Aaa, jag vet det. Men du är det vackra!'' sa han och kramade mig hårt.

Klockan slog 9 och Scooter kom in och skulle väcka oss. Först hostade han till lite, ''Godmorgon ungdomar'' sa han sen och gick snabbt iväg därifrån. ''Jag tror inte han tycker att vi ska vara ihop. Jag har en känsla av att han inte tycker om det'' sa Justin och log.
Vi gick steg upp och gick och tog varsin macka. Vid matbordet så läste jag på sång texten med. ''Justin, jag kommer aldrig lära mig denna utantill.'' sa jag förtvivlat med hopp om att jag skulle kunna få hoppa över att sjunga, Justin satt bara och granskade mig, ''Du kommer klara det galant!'' sa han sen och log nöjt.

Vi åkte till arenan och började soundchecken och genrepet. Nu under genrepet så fick jag fortfarande ha pappret och läsa texten på. Det gick väl sådär när jag skulle börja sjunga, ''It feels like we've been out at sea, whoa, So back and forth that's how it seems, whoa, and when I wanna talk you say to me, that if it's meant to be it will be''. ''Du är jätte duktig, men ta ut tonerna, här och här'' kom mama Jan och sa till mig sen. Och jag vara bara förvirrad.





Nicole var verkligen jätte duktig, och till slut fick hon till det med tonerna på slutet. Jag började sjunga på min vers, och allting flöt på precis som tänkt.
Kvällen hade börjat komma nu och man såg att Nicole blev allt nervösare och nervösare. ''Hur är det, beautiful?'' frågade jag henne, ''Nervöst, men jag klarar det nog'' sa hon och log. ''Det vet jag att du gör!''

Jag sprang ut på scenen, och ställde mig och kollade ut på alla. Alla mina fans, mina beliebers.
''Heeeeeeeeeeeey allihopa! Är ni redo?''





Jag körde igenom Baby, Favorite Girl, Down To Earth och skulle nu sjunga One Less Lonely Girl. Jag började sjunga, och dansarna ställde ut en stol, och kom sen med en tjej och hon satte sig på stolen. Hon såg riktigt lycklig ut. Jag fick blommorna och gick och gav henne dom.



Jag började sjunga för henne och smekte hennes kind mer än en gång. Sedan tog jag hennes hand och gick ut med henne längre ut på scenen och började sjunga. Jag kramade henne då och då. Hon var faktist riktigt söt.
På slutet gav jag henne en liten puss på kinden, och publiken började jubla. ''Tjejer, tjejer, lunga er! Jag kan ge er en puss på kinden med när det är Meet and Greet! Så ta det lugnt!''.
Jag började sjunga Runaway Love, och sen började jag på Somebody To Love med, och som överraskning så kom Usher och sjöng med mig. ''Suprise'' skrek han när han sprang in på scenen.
Vi sjöng klart, och jag kollade bak mot Nicole, hon stog där, med microfonen redo. Nu var det dax.

Complete lyrics: http://www.directlyrics.com/justin-bieber-overboard-lyrics.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0