Is this real love? - Chapter 5-

Jag och Justin satte oss ner i soffan och började prata lite. ''Hur gammal är du förresten?'' frågade han sen. ''15'' sa jag och log. ''Okej. Tycker du om några sporter eller nått?'' sa han sen och log, ''Jag tycker om fotboll, har spelat det ganska mycket. Sen älskar jag hockey och basket'' sa jag och kände hur jag rodnade, medans Justin började le ännu mer, ''Sen spelar jag gitarr med, men det är väl kanske ingen sport så'' skrattade jag till och tittade på Justin. Han log väldigt stort och såg ut som ett litet barn som fick sin första julklapp. ''Du ska få spela lite för mig!'' sa han seriöst men log fortfarande, ''Alltså, ne.. Asså'' sa jag innan jag fick en gitarr i knäet. Mamma hade varit uppe och hämtat den. ''Vilken ska jag spela då?'' frågade jag nervöst, ''Vilken du vill'' sa Justin. Jag började spela på Pray, och sjöng och så. ''Du är helt fantastiskt duktig! Du har en stor talang!'' sa han och log och tog min hand. ''Vi ska ta dig till La Reid, han känner igen en talang när han ser den!''.

När vi var ute i bilen, påväg att gå in till det stora höghuset, så var jag nervös. ''Ta det lugnt, det kommer gå bra!'' sa Justin och tog min hand och log. Han släppte den igen och jag andades ut. Vi gick in i det enorma huset, och tog hissen upp till La Reid. Det fanns ingen hiss musik, så Kenny, som den stora mannen hette, började vissla. Jag stog och drömde mig bort till ett liv som jag alltid önskat mig, men som jag aldrig hade trott jag kunde få. Och nu står jag här i en hiss med Justin Bieber, håller på att åka upp så att La Reid ska få träffa mig. Det här var för bra för att vara sant. Jag skakade på huvudet och nep mig själv. ''Vad var det där bra för?'' frågade Justin och höjde ögonbrynet. ''Skulle se om jag drömde, men det gjorde jag inte'' sa jag och flinade med hela ansiktet.
Hissen stannade, vi gick ut ur den och mitt hjärta höll på att hoppa ut från bröstet på mig. ''Justin!'' hörde jag nån som ropade och jag tittade upp från golvet. Jag möttes av ett stort smile. ''Reid, det här är Miley Miller. Hon har en stor fet talang, och jag tror du skulle gilla henne'' sa Justin och la armen om Reid. Han vände snabbt blicken mot mig och 'hmmade' några gånger. ''Sjung nått'' fick han ur sig sen. Jag började sjunga på 'Forget you' med Cee-Lo Green. ''I see you driving 'round town with the boy I love, and I'm like, forget you!'' sjöng jag och sen tittade jag på honom igen. Han stog med öppnen mun. ''Tjejen, Miley hette du va?'' jag nickade, ''Du är helt Amazing'' vrålade han nästan i ansiktet på mig. Jag började le väldigt mycket, och vände mig om till mamma och hon såg över lycklig ut. Sen vände jag mig till Justin. ''Tack för att du tog hit mig här. Det känns helt amazing''. sa jag och kramade om honom hårt.




Jag drog in Mileys doft. Hon luktade underbart.

Vi gick in på Reid's kontor och Miley och hennes mamma fick skriva på massa papper. Reid skrev även in Miley på Island Records. ''Nu, är du officiellt en kändis'' sa jag och log. Jag såg att det rann en tår från Mileys kind, och torkade bort den. ''Gråt inte, detta blir kul'' sa jag och kollade in i hennes ögon. ''Är du säker?'' frågade hon osäkert, ''Ja, jag är helt säker'' sa jag och log.
När vi skulle ner till bilen igen, så stog det massor med fans nere vid ingången. Jag sneglade mot Miley, hon såg orolig ut, ''Tänk så säger dom nått..'' sa hon tyst, ''Det gör dom inte! Jag säger till dom då'' sa jag och log. Vi ställde oss i hissen och åkte ner.
Jag kände hur det vibrerade i fickan och jag plockade upp mobilen, Selena ringde. Men jag bestämde mig för att ignorera det.
När vi kom ut från hissen så andades Miley ut, dessutom enorma andetag. ''Du har stora lugnor, då kan du sjunga och hålla ton länge'' sa jag och log, mest för att lugna henne.
Vi gick mot utgången och när alla tjejerna såg mig började dom skrika. Miley suckade till och öppnade dörren och gick igenom den stora folkmassan. Jag och Kenny hade problem att komma ut from den stora klumpen av folk, men när vi väl kom därifrån, så sprang vi till Miley och hennes mamma som redan stog vid bilen.

Vi var havvägs hemma hos Miley nu, och det hade varit tyst och pinsamt hela vägen hem. ''Såååå.. Vill du vara med i musikvideon?'' frågade jag, även fast hon redan tackat ja. ''Ja. Det sa jag ju innan'' sa hon och skrattade. ''Vad heter låten förresten?'' fortsatte hon sen, ''Mistletoe'' sa jag och log, ''Men då...'' sa hon innan jag avbröt henne, ''Ja, vi kommer stå under en mistel'' sa jag och skrattade och hon såg väldigt förvirrad ut.

När vi kom fram till hennes hus, så öppnade hon dörren och gick ut, och precis när hon skulle stänga skrek jag ''MILEY!'' hon öppnade dörren igen, ''Ja?'', ''Kan jag få ditt nummer? Så kan vi höras av?'' sa jag och log. ''Visst,'' sa hon och gav mig sitt nummer. ''Vi hörs!'' sa hon och stängde igen dörren. Jag suckade till och bara log. ''Tänk inte ens tanken Justin,'' sa Kenny sen medans han kollade i backspegelen. ''Vad?'' frågade jag förvånat, ''Du får inte bli kär i henne. Och kyssen i musikvideon är bara en kyss, den kommer inte betyda nått. Right?'' frågade han halv strängt, ''Nej..'' sa jag kort.

Kommentarer
Postat av: Cherry

Jättebra :D ♥

Längtar tills nästa chapter :) ♥

2011-10-13 @ 11:36:44
Postat av: Cherry

Sjukt bra :D ♥

Älskar den här novellen :)) ♥

2011-10-13 @ 17:32:26
Postat av: Sara

Jättebra skrivet :) ♥

Älskar den här novellen :))

2011-10-13 @ 19:36:28
Postat av: Hanna

Kärlek till den här novellen :D

Längtar sjukt mycket till nästa chapter :) <33

2011-10-13 @ 22:14:11
Postat av: linnhalldin

jättebra skrivet ! :)

längtar till nästa :D

2011-10-14 @ 18:03:56
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Emma Bieber

meer älskar denna delen i slutet:



"Tänk inte ens tanken Justin," sa Kenny sen medans han kollade i backspegelen. "Vad?" frågade jag förvånat, "Du får inte bli kär i henne. Och kyssen i musikvideon är bara en kyss, den kommer inte betyda nått. Right?" frågade han halv strängt, "Nej.." sa jag kort.

2011-10-15 @ 20:54:01
Postat av: My

Super bra :D LÄNGTAR TILL NÄSTA <3333

2011-10-16 @ 12:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0