Is this real love? - Chapter 13 -

Jag vaknade klockan 5 på morgonen av att jag inte kunde sova. Jag hade inte sovit bra på flera nätter kändes det som. Jag vände mig om och möttes av Justins ansikte. Han var så söt när han sov. Jag satte mig upp på sängen och precis när jag skulle kliva upp, så kände jag en hand om min handled. ''Vart ska du?'' frågade Justin sömnigt med oroligt, ''På toa, och sen sätta mig vid tv:n. Kan inte sova mer'' sa jag och ryckte loss armen från Justin. Jag gick in på toan och kollade mig i spegelen. Blåtiran hade försvunnit och det var bara en liten sårskorpa kvar på läppen. Jag satte mig på toa och gjorde det jag skulle, tvättade sedan händerna och gick ut från badrummet. Precis när jag steg ut från badrummet, så blev jag tryckt till väggen. ''Hej snygging'' sa Justin och tog sin hand på min kind. Jag blev helt stel, för jag visste att vi inte kunde hålla på såhär. Precis när Justin skulle kyssa mig vände jag bort huvudet, ''Vi kan inte hålla på såhär Justin.'' sa jag sen och gick mot soffan när han hade lossat greppet. ''Vad menar du?'' sa han och satte sig brevid mig. ''Vi kan inte vara tillsammans. Jag är bara här för att spela in den videon, som vi föresten ska spela in idag och imorgon. Sen är det slut. Sen behöver du inte dras med mig längre. För jag vet att du inte vill ha mig här. Jag har bara förstört för dig hela tiden.'' sa jag ochkände hur det började brännas under ögonlocken. ''Du har rätt.. Du har bara förstört för mig. Du har bara varit ivägen hela tiden. Det ska bli skönt att du åker. Du har bara varit en äcklig börda.'' sa han surt och gick iväg till badrummet. Jag visste att allt han sa var sant. Han tyckte inte om mig, och jag var bara ivägen. Även fast jag visste allt det, så började jag gråta. Det rann floder ner för kinderna.

-

Jag vaknade till med ett ryck och tittade upp. Jag hade somnat på soffan. Tv:n var igång och allt. Jag sträckte mig efter kontrollen till tv:n och såg att det låg en lapp på. Det stog såhär: ''Jag är ledsen att jag behandlade dig sådär imorse. Jag menade inget av det. Jag hörde hur du började gråta och jag kände mig så dum. Jag visste att du skulle bli ännu argare om jag hade kommit tillbaka och sagt förlåt. Men jag ville att du skulle veta att jag är jätte ledsen för det jag sa!Och...jagälskardig. / din Justin.'' Jag kollade extra på det som han hade strykit över, jag blev helt tårögd. Jag gick in till sovrummet och kröp ner brevid Justin. Jag låg och kollade på honom en god stund innan han öppnade ögonen. Jag såg att han hade gråtit, för det var rött runt dom. ''Varför har du gråtit?'' viskade jag och smekte hans kind. ''För jag är ett svin. Jag förstår inte ens varför du är kvar. Jag är ju bara elak hela tiden.'' viskade han med morgonröst. Den rösten fick hela mig att rysa. ''Det är lugnt Justin. Du vet, jag älskar dig med!'' viskade jag och tryckte mina läppar mot hans.



Miley steg upp från sängen och drog på sig ett linne och ett par jeans, och lämnade sen rummet. Efter fem minuter hörde jag pianot spela. Jag drog på mig ett par jeans och en t-shirt och gick ner. Jag kikade på henne när hon satt vid pianot.







-



Vi var vid inspelnings stället nu och skulle spela in första scenen. Det var väldigt soligt ute och Miley hade en klänning på sig. Mark och Mariah fixade en sak med hennes klänning och sen var hon klar.



''Miley, det ska ju vara vinter, eftersom låten heter Mistletoe.. Så, om du har en vinterjacka med på dig?'' ropade Scooter och kollade på henne. ''Men det är jätte varmt.'' sa hon surt. ''Du måste!'' sa han och skrattade. Miley fick en jacka att ta på sig och sen började vi spela in.

Allt gick som det skulle och vi var klara vid halv nio på kvällen. ''Nu vill jag hem'' sa Miley samtidigt som hon gäspade, när hon kom ut från omklädningsrummet på en buss som fanns där. Jag nickade ''Det ska bli min vackra'' sa jag och log och tog henne i handen. Hon kollade på våra händer och flätade ihop våra fingrar och kollade sen på mig och log stort och skrattade sen till lite.
Vi hoppade in i bilen som skulle ta oss tillbaka till huset. Inne i bilen så la Miley sitt huvud på mig axel och jag la min arm om henne och la mitt huvud på hennes huvud.

När vi kom fram så hade Miley somnat, så jag bar in henne och bar upp henne till sängen, la henne där och då kikade hon upp. ''Sov du inte?'' frågade jag och kollade på henne med ett höjt ögonbryn. ''Nej, jag ville bara att du skulle bära upp mig'' sa hon och blinkade. Jag la mig hos henne och kollade på henne. Sen la jag mitt huvud på hennes bröst, och kunde höra hennes hjärta dunka. ''baby I hear melodies when your heart beats.'' sjöng jag och kollade henne rakt in i ögonen, och kysste henne.


Kommentarer
Postat av: Cherry

Aww, så bra :D ♥♥

Det var så gulligt där i slutet (a) ♥

2011-11-28 @ 21:23:07
Postat av: Emma Bieber

meer superbra

2011-12-04 @ 10:45:50
Postat av: Hannah

sv: okej bra att du skriver vad du tycker! Det hjälper en otroligt mycket, tack så mycket!



Jag vet att jag inte var så aktiv på den bloggen, men jag har inte haft tid. Och jag vet att det är jobbigt att det är två noveller samtidigt. Men Mii bloggar ju inte så mkt förtillfället. Och du behöver ju faktiskt inte läsa min om du inte vill!

2011-12-04 @ 19:43:09
URL: http://hannahsaralovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0