if we're meant to be, we will meet again! chapter 8

Tillbaka blick från förra:

- Undrar vad Justin är just nu. Men han är väl för upptagen med Selena antar jag. sa jag och blev lite sur igen
Det var någon som knackade mig på axeln och jag vände mig om och blev riktigt förvånad
- hej....



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Där stog han, Justin. Helt själv, utan Selena. Jag blev faktist förvånad, och samtidigt glad att han dragit  sig hit. Men jag undrar ju egentligen vad han gör här? Jag sa ju att jag inte ville ha några ursäkter. Eller ska jag ge han en chans att förklara sig? Gud jag vet inte vad jag ska göra.

- Hej. sa jag snabbt och ganska tyst
- Får jag prata med er? sa Justin
- Varför? Vi ville ju inte ha några ursäkter, sa Chaz och Ryan surt
- Jag vet, och jag vet att jag betedde mig dumt. Men liksom, jag vill verkligen ha mina bästa vänner. Och dom som jag knappt känner, om jag hade fått välja hade jag velat vara vän med alla fans.
- Vi tar det här sen, nu tittar vi på Lina uppe på scen istället, sa jag igen

Vi stog där och bara tittade på henne, hon var så fin i den klänningen! Och jag unnar verkligen henne detta! Hon såg då lycklig ut, och det är det bästa man kan se sin allra bästa vän vara. Hon hade fått blommor och en microfon och berättade hur hon hade hittat Big Time Rush, och när hon hade berättat den historien blev dom väldigt glada.

- Så din syster är med ett fan? sa Logan
- Ja, kind of, sa Lina men ett smile

När Lina gick ner från scenen försvann leéndet.

- Och vad gör du här? frågade hon surt
- Vi ska prata, om allt som har hänt.. sa jag
- Okej, prata på. sa Lina igen
- Jo, det är såhär.. Jag vet att det var dumt att ljuga, men jag ville inte att ni skulle misstänka nått så. Och då visste jag inte att ni visste att vi var tillsammans, men jag tror ändå inte Selena är riktigt rätt tjej för mig, ni hade rätt med att hon förändrade mig, och att jag inte är samma preson som innan..

Jag lyssnade inte mer på han och tittade istället vem som stog bakom honom, det var Selena. Oh snap, detta var inte bra, vad ska jag göra?

- Eh, Justin.. Vänd dig om, sa jag lite tyst
- Jaha? sa han och tittade lustigt på mig. Han vände sig om, och såg Selena i tårar. Han stog bara helt ställd. Han sa inget utan stog bara och tittade på henne. Jag började få panik,

- Ja.. Lina, Ryan, Chaz och jag går nu, vi syns senare så vi kan snacka lite till om det här. sa jag och gick snabbt därifrån


Justins perspektiv:


Shit, vad skah jag göra? Vad ska jag säg, jag vet inget, har fått hjärn stopp.. Great Justin,

- Selena.. jag han inte säga mer innan hon bitch slappa mig
- Är det såhär du gör med varje tjej? Blir tillsammans med dom, går ut på massa dejter, och sen går till dina vänner och säger, nej jag tror inte hon är rätt tjej för mig, hon har förändrat mig och bla bla bla.. Är det så du gör med precis varje tjej du dejtar?!
- Nej Selena, det är det verkligen inte, men du har förrändrat mig. Innan jag började träffa dig, var jag inte sånhär, jag svarade mina fans och jag brydde mig om dom. Jag gör inte det lika mycket längre.

Jag såg hur hon började gråta igen.. Nu var det kört.
Hon sprang där ifrån och jag visste inte vad jag skulle göra. Jag gick och letade efter Ryan och dom andra, men hittade inte dom nånstans. Jag måste ju berätta att det antagligen var slut mellan mig och Selena, och att jag ska åka på min nästa tour imorgon. Var är dom?
Plötsligt kände jag nån som knuffade till mig, och jag vände mig om. Där stog dom, dom bästa vännerna i världen, som faktist ger mig en andra chans.

- Hej igen, hur är det mellan dig och Selena? Hon såg inte särskilt glad ut när vi gick, sa Johanna
- Well, det är antagligen slut mellan oss och... mer hann jag inte säga innan dom drog ut mig till en bil.
- Så, nu ska vi till Big Time Rush's fest, sa Lina och sken som en sol
- Haha okej, hoppas det är bra då, sa jag och log sedan sa jag, Jo det är en sak jag måste berätta
- Prata på, sa dom alla fyra
- Imorgon åker jag på min tour, min world tour. sa jag lite tystare

Dom bara satt och tittade på mig, och sen sa dom

-Okej, det blir väl bra? För vi kommer ju hålla kontakten, right?
- Jo, ja det kommer vi. sa jag igen. Nu behövde jag inte vara nervös att dom skulle bli sura

Nu var vi framme vid festen och den var i full fart. Vi gick in och tog lite dricka och sen gick vi och snackade lite med andra människor.


Linas perspektiv:


Det var ganska skönt att vara kompis med Justin igen, och så. Men nu ska jag inte tänka på det, nu ska jag ha kul. Jag gick längre och längre in och hittade 'ägarna' till festen. Gick fram och började snacka med dom

- Hej, bra fest, fullt ös, sa jag och log
- Hej du, ja den är bra. Vi är ju trotts allt Party Kungarna, sa dom och blinkade

Varje gång nån av dom blinkade till mig, rös jag i hela kroppen. Dom var sååå snygga! Jag älskar vekrligen dom, och inte bara deras utseénde, utan deras personlighet och deras humor. Allt är perfekt med dom!
Jag gick in på dans golvet och började dansa, sen såg jag att Johanna stog ute på terassen, kände att jag ville gå ut till henne

- Hej, sa jag
- Hej. Ska du inte dansa med Party Kungarna? sa Johanna och skrattade lite, jag skrattade med
- Haha, nej du. Jag behövde lite luft. Håller du koll på grabbarna? sa jag igen
- Ja, eller nästan. Jag har faktist ingen aning om var Justin är, sa Johanna och lät en aning orolig
- Men kom så går vi och letar då? frågade jag
- Bra idé, men vi hittar Ryan och Chaz först så dom kan hjälpa oss!

Vi gick och hitta reda på Ryan och Chaz och berättade att vi inte kunde hitta Justin nånstans. Dom blev lite fundersamma och sen gick vi upp på ovanvåningen. Vi letade i alla rummen, när vi gick in i några rum, ångrade vi det snabbt igen, usch.
Alltså, han är ju inte nånstans

- Vi hittar ju inte han? sa Johanna
- Men vi ringer till hans mobil?! sa jag
- Bra idé, Ryan tog upp telefonen och ringde honom, vi hörde ett svagt ljud av hans telefon, vi gick längre och längre in i huset. Den var alltså nånstans på ovanvåningen, då måste ju han med va det. Vi gick in i rummet där singnalen kom ifrån, och när vi kommer in, blir vi både fårvånade och besvikna, han var inte ensam i rummet...









------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vem är han med nu då?


Kommentera?! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0