if we're meant to be, we will meet again! chapter 17

Tillbaka blick från förra:

Resten av oss gick med därifrån och umgicks med varandra istället. Vi kollade bort mot Selena men hon hade gått nu....



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Nu var allting mycket bättre, alla va vänner. Men man såg på Johanna att hon inte riktigt litade på Carlos ännu, men det kommer väl senare. Iallafall så gick Johanna och bytte nummer med några, typ han Christian och sen Jaden&Willow med. Det blev allt senare och senare och nu var klockan elva på kvällen. Det var fortfarande varmt ute så vi stannade ett tag till, tills vi blev så trötta att vi nästan inte äns kunde gå hem. När vi kom innanför dörren, kom Johanna på en sak

- Det är jätte okay att ni sover här, men vi har ett problem.. Jag vet inte riktigt var ni ska sova. Ni kan inte sova inne på mitt rum, i min säng ligger Justin och jag, Lina ligger i extra sängen brevid mig och Ryan&Chaz ligger på golvet. Mamma är inte hemma, så några kan sova i hennes säng och nån kan väl ligga nere i soffan? Om det är okay med er? frågade hon
- Men Johanna, jag och Carlos kan sova i din mammas rum, om ingen annan hade tänkt att sova där. sa jag och skrattade till lite
- Okay, då är gäst sängen här inne ledig då. sa Johanna
- DÄR SOVER JAG!!! skrek Christian och slängde sig i gäst sängen
- HAHA, gör du så. sa Johanna igen

Jag gick in till Johannas mammas rum och la mig i sängen när Carlos kom in och han la sig brevid mig, jag kysste honom och sedan vände jag mig om och precis innan jag somnade, kände jag att han la armen om mig. Aaaw.


Samma stund i Johannas perspektiv i Johannas rum:


Mina vänner är fan sjuka i huvudet. Ja, herregud.

- Hallå grabbar, jag kommer snart, ska se om Jaden och Willow har hittat någonstans att sova. Be right back.
- Okay

Jag gick ner för trappan och in i vardagsrummet och där låg dom och snackade med varandra. Dom tittade upp på mig och jag log bara

- Vi kan nog fixa två madrasser så kan ni sova där uppe med oss med om ni vill. sa jag och log
- Visst, om det finns plats
- Haha, jadå. Kom nu

Vi gick upp och dom gick in i mitt rum medans jag gick till min brors rum och letade efter madrasser. Jag saknade verkligen honom, men strunt i det nu Johanna. Madrasser var det. Jag hittade två stycken och drog in dom på mitt rum och sen fick dom dona och fixa till det som dom själva ville. Tillslut fick dom rätt på det. Jag och Willow gick och borstade tänderna och snackade lite, och jag berättade att jag älskar hennes musik, hon sa tack och log. Innan vi gick in i rummet hörde vi att dom snackade, men när vi kom in blev dom tysta. Typiskt killar. Willow gick och la sig på madrassen och jag slängde mig i sängen hos Justin.

- Nu är det så, att jag vill sova. Så jag släcker lampan nu godnatt. sa jag
- NEEEEEEEEEEJ. skrek killarna
- Men då går jag väl ner och sover då. sa jag surt, och tog täcket och en kudde. och jag kände riktigt hur dom tittade på mig när jag gick till dörren, sen precis när jag steg ut ur rummet, kunde jag inte låta bli att räcka fingret till dom. Och sen hörde jag bara. '' ooooooouhhhhhhhhhhh ''
Jag började skratta lite för mig själv.
När jag kom ner i vardagsrummet så la jag kudden på plats och hade precis krupit ner under täcket, kom jag på att jag hade glömt min mobil där uppe. Great.
Jag sprang upp för trappan och in i rummet, och dom höll på att läsa massa med sms, fan. Jag sprang in och tog den från Justin, tog mina shorts och min tröja och sprang ner igen. Och denna gången frågade dom bara vad det var med mig, men jag brydde mig inte. Jag gick ner och satte mig i soffan igen och tittade på vad dom mer hade tittat på, sms och anteckningar.. Great, på mina anteckningar står det om Justin, och om min bror.. Och om allt sånt. Sen hörde jag att nån gick ner för trappan och in kom Justin

- Varför gick du bara ner då? sa han och såg ledsen ut
- För ni tittade på mina sms och mina antecknigar, vill du att jag ska göra det på din mobil?
- Nej, förlåt. Det var dumt gjort. FÖRLÅT!!!!! sa han och kramade om mig
- Haha, det är lugnt. Sålänge du inte gör om det. sa jag och skrattade
- Men asså duu, klockan är tre på natten nu och jag antar att dom andra med ska sova nu, så kan du inte sova uppe hos oss? frågade han med puppy eyes
- Well, okay då. Men du får ta mitt täcke, sa jag och log
- Hah, okay då.

Sen gick vi upp och la oss. Innan jag somnade låg jag och tänkte på allt möjligt. En sak jag tänkte på va att jag inte ville somna, för Ryan och Chaz skulle åka tillbaka till Canada imorgon. Men vi kommer ju liksom ses igen, dom är ju trotts allt mina bästa vänner. Och sen somnade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0