My Teenage Life -Chapter 1- Jealous

På morgonen vaknade jag av att det var massa skrik och annat. Jag tittade ut genom det lilla fönstret från bussen och såg massor med fans och Justin. Wie. Jag får aldrig sova länge på morgonen.

Precis när jag satte mig upp i sängen så kom Pattie, ''Scooter sa att du skulle stiga upp nu'', ''Haha, jag kan ju inte sova längre eftersom det är tjejer som skriker utanför fönstret, så varför ska jag ligga här och slöa?'' sa jag och suckade.
Jag drog på mig mina joggingbyxor och ett linne och sen gick jag in till det lilla köket. ''Godmorgon sömntuta'' sa Alfredo, ''Klaffen på dig. Jag är tonåring, man brukar tycka om att sova då. MEN, jag får inte sova, för det är massa tjejer utanför mitt fönster som skriker. Najs va?'' sa jag surt och dom bara skrattade. Jag himlade med ögonen och satte i mina lurar i öronen, så kom Love You Like A Love Song med Selena. ''I-I Love you like a love song baby, I- I Love you like a love song baby, I-I love you like a love song baby.. And I keep hittin' repeat-peat-peat-peat-peat'' sjöng jag. Sen tog jag en macka och ett glas juice och gick ut och åt det. Sen såg jag Justin komma springandes. ''SPRING IN!!'' skrek han, ''Va?'' frågade jag men sen fattade jag vad han menade. Det kom en hel torped med tjejer springandes bakom honom. Jag öppnade buss dörren och vänta på Justin. När han hade hoppat in så gick jag in lite snabbt och stängde dörren. ''Du är galen'' sa jag och skrattade.






Jag och Justin gick in och satte oss i soffan och jag fick äta upp min frukost. ''Du vet att din tjejer förstörde min morgon. Jag har inte fått sova ut på typ, ett halvår?! Okej, där överdrev jag kanske lite.. Men seriöst. Varför måste ni stå under mitt fönster?'' sa jag och gjorde en sur min, ''HAHAHA Scooter säger att vi ska stå där, mest för att du ska vakna tidigare. Inte mitt fel'' sa Justin och skrattade. Just då kom Scooter in också. ''Godmorgon gumman, sovit gott?'' sa han och skulle precis krama mig när jag knuffade honom. Jag ställde glaset på bänken och gick in och la mig i min säng igen. Sen hörde jag honom säga, ''Vad har det tagit åt henne? Varför är hon så sur nudå?'' och sen hörde jag Justin säga ''Jo, jag berättade det med att vi skulle stå under hennes fönster när jag skriver autografer och sånt, och jag antar att hon blev lite sur för det''.  Då suckade bara Scooter.

Efter en stund kom Carin in till mig, ''Gumman, hur är det?'' sa hon och klappade mig på kinden, ''Dåligt. Jag kommer aldrig få ha ett riktigt tonårs liv. Jag har fan aldrig gått på en riktig skola, och jag har aldrig haft chansen till att skaffa vänner. Det är fan helt sjukt. Mamma, vad ska jag göra?'' sa jag och kramade om henne. ''Du har oss, och du har ju Madison. Det är bättre att ha en riktig vän, en flera falska! Och du har ju oss. Hela crewet. Dom är också din familj. Så, du kommer vänja dig'' sa hon och pussade mig på pannan.

Jag och Carin gick in till köket igen, och jag sa förlåt till Scooter och sen kramade jag honom, ''Awwww'' hörde jag från Justin som satt bakom Scooter. ''Tyst med dig. Gå och gör nått vettigt istället'' sa jag och räckte ut tungan till honom. ''Tyst med dig själv'' sa han och gjorde en sur min.

Jag gick in till min säng igen och drog fram ett par jeans, ett linne och en kofta. När jag hade tagit på mig det så gick jag tillbaka, och där stog helt plötsligt Selena också. ''HEEEEEEJ SELENA!!!'' skrek jag och kramade om henne. ''HEEEJ NICOLE!'' skrattade hon fram och kramade om mig med. Hon var egentligen här för att umgås med Justin, men eftersom jag inte hade träffat henne på länge, så hade vi mycket att prata om. Hon var också en av dom få vänner som jag hade, som jag verkligen kunde lita på. Efter en stund när jag och Selena hade pratat, så kom Justin och satte sig mellan oss i soffan. ''Det såg ut som det fanns plats här, så jag sätter mig här'' sa han och log ironiskt. ''HA-HA, roligt Justin, väldigt roligt.'' sa jag och himlade med ögonen. Han tittade på mig och blinkade och sen tittade han på Selena och kysste henne, ''Awwww.. Tyckte bara jag behövde lägga till det.'' sa jag och reste mig upp och gick. ''MEN VAAAAAF-'' men han hann inte säga mer innan Pattie började ''Justin, tänk på språket.'' han suckade bara.

Jag gick där ifrån, mest eftersom jag tyckte dom skulle få slippa mitt gaggande. Jag gick ut från bussen och gick en runda på området och kollade runt och sånt. Sen kände jag att det vibrerade i min ficka. Jag tog upp telefonen och och kollade på skärmen, det var från Christian.

*Heyy sötnos ;). Jag kom precis fram till parkeringen, möt mig där? :). pussss <3.*

Jag knappade snabbt in ett svar

*Hey söt :). Är påväg nu :). puss <3.*

Jag snabbade mig bort till parkeringen och såg att Christian stog där. Jag vinkade på han och han kom gåendes mot mig. ''Hej'' sa jag och log, ''Hej du, det var länge sen'' sa han och kramade mig, ''För länge sen''. Jag tittade honom in i ögonen, dom var lika vackra som innan. Precis när han skulle kyssa mig så kom Justin ut springandes. ''CHRISTIAAAAAAN!!'' skrek han och kramade om honom. ''Yo Justin, hur är det?'', ''Det är bara bra, hur är det själv?'', ''Sjukt bra, har saknat er alla!'', sen klämde jag mig in i samtalet igen, ''Var är Caitlin?'', ''Eh, jo.. Mm.. Hon är.. Med sin kille i Atlanta. Han har typ precis kommit hem från sjukhuset, så hon ville vara lite med honom.'' då kollade jag på Justin, och han såg helt, förstörd ut. Jag fattar ju att han saknade Caitlin eftersom dom var vänner. Men när Christian sa ''med sin kille'' så såg det ut som Justin skulle trilla ihop och gråta. Men han gjorde inte det, som tur var. Men jag tror han blev besviken.

Justin visste inte att jag och Christian var på g, och egentligen vill jag inte att han ska få reda på det heller. Jag hade berättat det för Carin och Scooter, och jag vet ju att dom inte skulle säg nått. Eller jag hoppas att dom inte säger det till nån.

Efter vi hade våran lilla pratstund utomhus, så gick vi in allt eftersom det började små snöa. Och just då kom jag på att jag och Alfredo hade slagit vad om att det inte skulle börja snöa förräns i december, och det var november nu. Så nu skulle jag ha mina 100 spenn.

Precis när jag kom innanför buss dörren, så skrek jag ''DET SNÖAR.. ALFREDO, HIT MED PENGARNA'' och skrattade sen. Scooter tittade på mig med en sträng blick när jag tog pengarna av Alfredo som satt med en sur min vid bordet nu. ''Jaha, vad var detta om nudå?'' frågade Scooter sen, ''Alfredo sa att det inte skulle börja snöa förräns i december, med det är mitten på november nu, så jag skulle få mina pengar av han nu. Inget att oroa sig för pappa.'' sa jag och log, sen vände jag mig mot Alfredo och kramade om honom. ''Du vinner nog, kanske nästa gång'' sa jag och skrattade och han slog mig bara på armen.

Efter en stund av pratande vid soffan och tv:n, så kom var det nån som kom in genom buss dörren, ''10 spen på att det är Ryan'' sa Justin, sen hörde vi, ''AWW C'MON'', ''Yup, det är Ryan.. Vem ger mig 10 spenn nudå?'' sa han och kollade på mig, som hade 10 kronor i handen. Jag kastade de på honom och knuffade till honom och han bara log.




Äntligen har Christian kommit hit! Trist bara att Caitlin inte kunde komma, har saknat henne jätte mycket. Men det är ju bara tur att Christian har kommit. ''Christian, ska vi lira ite fifa?'' frågade jag när vi hade snackat en stund. ''Sure, men bara så du vet, så kommer jag piska skitarna ur dig'' sa Christian och skrattade. ''Christian, jag vet att jag inte är din mamma, men tänk på språket'' sa Pattie sen och så började alla skratta. ''Förlåt, jag ska tänka på det i fortsättningen'' sa Christian och skrattade.

Christian hade fel med att han skulle piska mig i detta, för jag vann varje match mot honom tills han blev sur och inte ville spela mer. Han skyllde på att han fick ont i händerna. Istället gick han och satte sig mellan Nicole och Selena, som en än gång blev avbrutna i sitt snack och blev halvt sura. Men en sak jag tyckte var skumt, han satt så nära Nicole. Läskigt nära. Precis som om dom.. Var på g? ''JUSTIN?!?! ÄR DU DÖD ELLER?'' skrek Nicole. ''Va? Vad är det?'' frågade jag, ''Jag har kallat på dig i ungefär 5 minuter.. I vilken värld svävade du i?'', ''HAHA, jag bara drömde mig bort förstår du'' sa jag och blinkade mot henne. Hon bara skrattade och knuffade till mig och sen gick hon ut. Christian kom tätt bakom henne  och då började jag fundera igen, tills Selena kom och kysste mig. ''Ska vi gå ut med dom andra?'' sa hon och log, ''Aa, vi gör det''. Så gick vi med ut.

När vi kom ut, så ringde min mobil, det stog *SwagRyan* på skärmen. Bäst att svara. ''Justin'', sa jag, ''Det är Ryan. Wadup man?'', ''Jodå, det är bra. Själv med?'' , ''Jadå.. Är i L.A nu, om du ville veta.'', ''Fett man! Jag ringer dig, vi ska in till staden nu.. Men vi kan mötas upp där?'' sa jag sen, ''Låter bra, chiao''.

Jag blev helt plötsligt på jätte bra humör igen. Jag vände mig mot Selena och kysste henne och sen tog jag hennes hand och vi gick till bilen. Jag rullade ner rutan när vi rullade förbi Nicole och Christian, ''Ska ni med in till staden? Ryan är där''. Jag såg hut Nicoles blick lös upp och hon öppnade upp bakdörren och hoppade in. ''Eey Selena, du får hoppa bak nu'' sa Christian och log. Selena suckade och himlade med ögonen, med blev på lika bra humör som hon var på innan när hon satte sig bak hos Nicole. Dom började babbla en massa där bak, och jag och Christian började snacka här framme. ''Så, har du nån tjej?'' frågade jag bara för att få reda på om Nicole och han var på g, ''Nope, i'm singel and ready to mingel'' sa han. ''Gillar du ingen heller?'', ''Nej, det gör jag inte''. När han sa det, så kollade jag bak i baksätet och kollade på Nicole. Det såg ut som hon blev sårad. '

När vi kom fram till en parkering, så hoppade vi ut. Kenny kom i en annan bil bakom oss och nu gick han med oss istället. Vi mötte Ryan när han gick ut från en tatuerare. ''Yo Ryan!'' halvskrek jag och kramade om han, sen gick han till Selena och kramade om henne lite, sen till Christian, och sen till Nicole. Han kramade om henne och det såg även ut som om han viskade henne nått. Nu kom jag på mig själv.. Med att vara svartsjuk.

______________________________________________________________________________



Chill chill chill :D.
Nu är det första kapitlet uppe. yup yup..
Säg vad ni tycker om det, och ge mig ideér :D.






Kommentarer
Postat av: GabbiCoolingen

Första gången jag besöker din blogg men novellen verkar bra iaf :)

2011-08-07 @ 22:01:43
Postat av: malva

hitta din blogg genom en annan blogg, du skriver riktigt bra.! :(

2011-08-11 @ 20:46:53
URL: http://malvalindblom.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0