My Teenage Life -Chapter 5- Lies

Jag kände hur hjärtat började dunka i snabbare och snabbare i bröstet på mig, och jag visste inte vad jag skulle ta mig till. ''Austin, hon gillar en som heter Austin'' sa Madison snabbt. Justin kollade på mig skumt ''Följ med här Nicole'' sa han, och jag ställde mig upp från stolen och gick med. ''Vem är Austin?'' frågade Justin med glimten i ögat. ''En kille på youtube, han är jätte söt.'' drog jag till med. ''Jaha, jag trodde du gillade någon, alltså, dejtade någon,'' sa han och pustade ut, ''Men det gör jag ju, jag dejtar ju Christian?'' och då fick han en sån 'allting i hela världen stannar upp' blick. ''Åååh, skulle du inte..'' mer hann han inte säg, ''Jo, jag ska ringa honom nu tänkte jag, när du har gått upp på scen.'' sa jag och tog upp min mobil och lutade mig mot väggen.





''Alltså det är okej, du behöver inte om du inte vill?'' sa Justin och klappade mig på armen, ''Men jag känner inte mig 'bekväm' med Christian längre, om du fattar vad jag menar?'' sa jag och kollade osäkert på honom, ''Jag fattar. Men jag måste rusa upp på scen nu, ses sen!'' sa han och gav mig en snabb puss på kinden.
Jag håll mot kinden där han pussade mig och tog ett djupt andetag och klickade upp Christians nummer. ''Now or never Nicole, kom igen, du kan göra det här!'' viskade jag till mig själv. Jag klickade på 'ring' och det började tuta i luren. ''Hej det är Christian'', hörde jag från andra änden, ''Det är Nicole,'' sa jag så glatt jag kunde, men rösten svek mig nästan, ''Har det hänt nått sötnos?'' frågade han, ''Nej, allt är bra.. Eller egentligen inte.'' sa jag och jag kände en tår rinna ner för kinden på mig, ''Vad har hänt sötnos?'' sa han efter att jag hade snyftat till, ''Jo, alltså.. Aaahhh, det är bättre om jag bara säger det. Vi kan inte ha det såhär längre. Jag... Jag vill inte att vi dejtar längre. Det känns aldrig som du har tid för mig, eller nått. Och du vill aldrig att nån ska veta att vi dejtar. Jag flippar fan ur.'' sa jag och började storgråta. Christian blev alldeles tyst på andra sidan luren, jag hörde hur han började andas högre och tog ett djupt andetag, ''Nicole, jag har visst då tid för dig. Och jag älskar dig! Jag vill att andra ska veta att vi är tillsammans, men vet du hur svårt det är? Allt det där med pressen och sånt?'' sa han och då blev jag fly förbannad, ''Christian, du är inte ens känd, inte jag heller. Vi har kända vänner, svar ja, men det betyder inte att vi blir världstjärnor. Inte alla världens människor vet vilka vi är. Vi är kända som familj och vänner, inget mer. Så vad skulle det vara för problem med pressen?'' sa jag irriterat ''Så jag är inte känd? Vad är jag då? Vad är mina youtube videor? Vad kallar du mig då? Det skulle vara problem med pressen, jag bara vet det.'' sa han surt och jag bara suckade, ''Jag skulle kunna kalla dig, wannabe känd. Du tror att du är världkänd, att alla vill ha dig, att du är bäst. Men det är du inte. Du har fått populariteten över huvudet. Hälsa Sandie och Caitlin. Hejdå Christian.'' sa jag och la på. Jag sprang in i Justins louge och stängde dörren och gled ner för den och började storgråta.




Showen var slut och jag skulle gå in i min louge. När jag kom fram till min louge dörr, så stog Madison där utanför, ''NICOLE ÖPPNA!'' skrek hon, ''Vad har hänt?!'' frågade jag oroligt, ''Christian och hon gjorde slut,''.
När Madison och jag hade stått och pratat en stund, så öppnades dörren, och Nicole sprang ut och in i min famn. Hon kramade mig hårt och jag kramade henne tillbaka. Madison tittade på oss och log och sen gick hon iväg. Jag och Nicole gick in i min louge och satte oss på soffan. ''Berätta vad det är som har hänt?'' sa jag och torkade bort hennes tårar med min tumme, ''Jag och Christian har gjort slut. Även fast vi aldrig var tillsammans på riktigt sådär. Men han kom med några idiotiska kommentarer med varför han inte ville berätta om vårat 'förhållande' för nån'', sa hon och började gråta ännu mer. ''Hur länge har du suttit här inne och gråtit?'' frågade jag och kramade om henne, ''Under hela din konsert. Förlåt att jag inte var där ute och lyssnade. Jag ville inte förstöra nått för dig.'' sa hon och tog en näsduk och torkade sina tårar, ''Du förstör aldrig nått, inte för mig iallafall!'' sa jag och smekte hennes kind. Jag kom närmare med mitt ansikte, och precis när jag skulle kyssa henne, så ringde min telefon, jag vaknade upp till verkligheten och suckade till. Jag tog upp min mobil och såg att det stog 'Selena<3' på skärmen. ''Justin'', sa jag och skrattade lite, ''Hej älskling, hur är det?'' frågade hon, ''Bra, själv med?'' frågade jag snabbt, ''Säkert att allt är bra?'' frågade hon sen, ''Nicole är ledsen, håller på att trösta henne.'', ''Kan inte Christian göra det?'' frågade hon lite halv bitchigt, ''Hon och Christian har gjort slut, så det är därför jag tröstar henne,'' sa jag och himlade med ögonen, ''Åh, förlåt. Men jag måste rusa nu Justin, vi hörs sen, älskar dig!'', sa hon och la på.

När jag och Nicole hade suttit i soffan och pratat en stund, så gick vi tillbaka till alla andra som var ute vid dörren vid detta tillfället. ''Var har ni två varit?'' frågade Kenny och kollade på min först och sen på Nicole, ''Vad har hänt Nicole?'' frågade han sen och la armen om henne, ''Vill inte prata om det,'' sa hon och snyftade till, ''Okej, om du vill ha någon att prata med, så finns jag alltid här!'' sa han och kramade om henne. När vi kom till dom andra så gick Madison fram till Nicole, ''Christian är utanför,'' Nicole kollade på henne med en skräckslagen blick och vände sig sen mot mig. ''Christian.. är där ute. Jag tänker inte gå ut'' sa hon och en tår rann nerför hennes kind. ''Vad är det som händer här?'' frågade Scooter allvarligt, ''Pappa, jag och Christian har 'gjort slut', och nu är han här? Jag menar hallå? Vad gör han här anyways?!'' frågade Nicole och kramade om Scooter. ''Ååh. Ni har gjort slut. Tja, vi ringde hit honom, som en överraskning'' sa Scooter och kollade förvirrat runt om oss. ''VA?!'' tjöt Nicole och satte händerna framför ansiktet. ''Men jag tror ni behöver prata ändå.'' sa jag och kollade på henne. ''Men va? Nej, jag vill inte börja gråta mer.'' sa hon men alla höll med mig ändå.
Vi gick till bussen och gick in, förrutom Nicole, hon stog utanför och väntade på att Christian skulle komma. Måtte allt gå bra nu bara.




Jag stog utanför bussen och väntade på Christian, och tillslut såg jag han komma gåendes. När han var ungefär en meter ifrån mig, så stannade han. ''Jaha'', sa jag och kollade ner i marken, ''Alltså, jag älskar dig Nicole! Jag gör verkligen det! You light up my world!'' sa han och gick närmare och precis när han skulle krama om mig, så backade jag, ''That's a no no. Det finns inget vi längre Christian, ordet 'VI' hos dig och mig, finns inte. Det är inget. Finns inte, borta!'' sa jag och suckade och kollade ner i marken, ''Men...'' sa han innan jag avbröt honom. ''INGA MEN, JAG TYCKER INTE OM DIG LÄNGRE, DU KAN HÄNGA MED ANDRA TJEJER, MEN DU HAR ALDRIG TID FÖR MIG. FÖRHELVETE, EVERYTHING YOU SAY, LIES. THAT'S WHAT IT IS.'' skrek jag och sprang in.
Jag slängde mig i sängen och kvävde mitt skrik i kudden. Jag började stortjuta och ville bara vara ifred. Efter att jag hade suttit och gråtit så hörde jag fotsteg, jag såg hur Justin kom och satte sig i min säng, ''Hej,'' sa han och kröp upp brevid mig, ''Hej,'' sa jag och lät några tårar till rinna ner för kinden på mig. ''Gråt inte, han är inte värd dina tårar!'' sa han och torkade bort dom. Jag tyckte faktist om Justin, han var, precis som en kille som jag ville ha.




Jag satt där brevid Nicole och bara kollade på henne. Hon var perfekt.
Jag la armen om henne och kollade på henne. Hon hade inget smink på sig, ''Du är vacker'' sa jag och kramade om henne, ''Nej, jag ser ut som skit. Jag har inget smink och är helt messed up'' sa hon och tog tag om min hand. Hon flätade in sina fingrar i mina. ''Det är det som gör dig vacker, du är naturell.'' Hon kollade upp på mig, och jag kollade på henne, och kysste henne.


Kommentarer
Postat av: Samira bieber <3

Mer (:

2011-08-21 @ 03:41:38
Postat av: nayara

wow DOM KYSSTES SKRIV MERRRRRRRRRR

2011-08-21 @ 09:42:55
Postat av: Amanda

Meeeeeeeeeeeeeer!<3 :)

2011-08-21 @ 11:07:48
URL: http://amandaskillad.blogg.se/
Postat av: alice

MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER!!

Jag älskar den! Den är helt underbar!

Men hur ska Justin göra med selena nudå?!

2011-08-21 @ 11:35:52
Postat av: amelie

Vad och var får du inspiration från ? :)

2011-08-21 @ 11:56:31
Postat av: Amanda

Inte för att stressa dig men.. MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!<3

2011-08-22 @ 16:42:01
URL: http://amandaskillad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0