if we're meant to be, we will meet again! chapter 62

Tillbaka blick från förra:


- Jo, det är såhär, att vi kanske måste flytta serien igen
- Vart? brast jag ut
- Vi måste nog flytta den till.....


-----------------------------------------------------------------------------------------------



Jag avbröt Stephen

- FLYTTA DEN VART?!
- Tillbaka till L.A!
- YEEEEESSSSSS!!!!!!!! Jag ringer mamma med direkten


Jag sprang ut ifrån ''mötes-rummet'' och lyckan bara vällde över! Jag tog upp telefonen och ringde, efter några singnaler svarade hon

- Hallå?
- MAMMAAAAA!!!!
- Men gumman, vad är det?!
- VI SKA FLYTTA TILLBAKA TILL L.A!!!
- Ska vi?
- JA!! JAG FICK VETA DET PRECIS!!
- Vad bra! Men.. Du behöver inte skrika i luren! sa mamma och skrockade till lite
- Haha, oj, förlåt. Jag är bara så överlycklig!
- Jag förstår det!
- Men jag måste gå nu, vi ses sen när jag kommer hem! Hejdå
- Hej med dig!


Jag gick bort till dom andra som redan börjat att packa ihop sakerna. Jag gick bort till Carlos och ställde mig brevid han och bara kollade. Jag visste inte riktigt vilket jag skulle börja med att packa ihop, men sen tittade han upp på mig och log.

- Du kan väl hjälpa mig här?
- Ja visst kan jag väl det!

Han höll på med någon kartong, och percis när jag skulle börja hjälpa honom, så kom det någon och sa att han kunde ta lådan och att vi kunde åka hem och fixa med våra grejer där istället.
Vi gick bort till Stephen som stog och gjorde något, skrev i papper eller nått

- Jo, vi sticker hem och packar våra grejer, bara så du vet. sa Carlos
- Jaja okej. Vi sticker tillbaka redan imorgon. Så jag räknar med att allt är nerpackat härifrån imorgon. Byggarbetarna är nog snabba, va?
- Jadå, det är klart! sa jag bara för att muntra upp honom lite

Vi stack ner till bilen och körde hem.
Det tog ett tag innan allt var nerpackat i låderna och i resväskorna och allt sånt. När vi var klara med det, så satte jag mig i soffan och slumrade till. Jag var så trött efter allt städande och grejer, så tycker jag faktist att jag är förtjänad lite sömn.
Jag vaknade till lite senare av att Carlos knuffade till mig, och i samma ögonblick så ringde min mobil. Jag tog upp den och kunde inte läsa vad det stog på skärmen så jag svarade bara.

- Aaa det är Lina?!
- Hej Lina, det är mamma. Kommer ni hem och äter här eller hur gör ni?
- Vi kommer hem nu. Vi skulle faktist köra nu. Vi tar med våra väskor och sånt, så sover vi hos er.
- Det är helt okej! Kom ni bara.
- Då ses vi snart. Hejdå. Älskar dig!
- Älskar dig med, och kör försiktigt!

Jag la på, och vi bar ut våra väskor till bilen och körde hem till mamma och pappa.
Hemma hos dom åt vi lite pizza-slice.





När vi hade ätit så gick jag upp till nått rum och la mig på sängen och somnade.

Jag vaknade av att något studsade till lite. Jag tittade upp, och helt plötsligt så hade vi landat med flygplanet. Dom hade alltså burit ut mig till bilen först, och sen flygplanet. Och jag hade inte märkt nått? Hmm... Jag tror som la sömnpiller av nått slag i mina pizza-slicer. Hmm.. Oschysst..
Jag sträckte på mig och kollade lite smått surt på Carlos, men han log bara och kramade om mig.
När vi steg av planet, så kom Johanna och mötte oss. Jag hade ju inte berättat att vi skulle komma tillbaka. Eller?!

- Hej, sa hon med världens leénde
- Hej, sa jag och försökte trycka fram ett leénde i min gäsp som kom
- Du berättade inte att ni skulle komma hit. Men, Carlos smsade från din telefon, så ja. Det är därför jag är här om du undrar.
- Haha okej, sa jag och kramade om henne

Vi gick vidare till bilen och bestämde senare att vi skulle ses på kvällen.
När vi kom hem till vårat hus i L.A, så kändes allt verkligen som hemma igen. Allt var så, detsamma på något sätt.
Klockan blev sex, och jag och Carlos begedde oss hem till Johanna. Vi knackade på dörren och Johanna kom och öppnade. Hon kramade om oss och sen gick vi in i vardagsrummet, där Justin också satt. Han log och sedan tittade han ner på filmerna han hade i händerna.

- Vilken vill ni se? sa han sen när vi hade satt oss ner
- Vet inte, vilka har vi och välja på?
- Typ, bara säg någon film, sa Johanna och skrattade
- The House Of Wax. sa jag och fnissade till lite
- Keewlt, det ska bli frun, sa Johanna och gick och hämtade den

Vi satte igång den och började titta på den. Den var ganska rälig, men vi tittade igenom hela. När den var slut, så var klockan halv elva

- Vi kanske borde gå hem nu? sa jag
- Men ni kan sova här om ni vill! sa Johanna och log
- Okaj, sure. Ska bara ringa mamma

Jag gick iväg och ringde till mamma, och sen kom jag tillbaka och berättade att vi kunde sova här, så vi gick upp och la oss.
Vi låg och snackade en stund, men sen somnade vi.


------------------------------------------------------------------------------------


Detta blev väl bra? :).


Förlåt för dålig uppdatering osv, men jag har inte riktigt haft ork och sånt. Och det kommer bli dålig uppdatering denna veckan med, för jag har mycket läxor och annat.


Kommentera! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0