if we're meant to be, we will meet again! chapter 59

Tillbaka blick från förra:



Jag reste mig upp från sätet och sedan gick vi ut från planet. Den första jag såg när vi hade stigit av..
Var mamma.



--------------------------------------------------------------------------------------------



MAMMA!!!
Jag sprang rätt fram i hennes famn och kramade om henne.

- Mamma!! Jag har saknat dig så sjukt mycket! sa jag till henne när vi gick till våran stora buss
- Jag har saknat dig med gumman!

När vi kom fram till bussen så stog Lina och kramade om sina föräldrar. Aaaaw.
Vi gick in i bussen och jag slängde mig i en av sängarna direkt. Jag tog fram datorn och satte mig och började twittra lite. Men det hände inget kul där så jag började spela lite COD istället. Justin kom och satte sig brevid mig och började kolla på spelet. Han var fan mer inne i spelet än vad jag var.

- DÄR!! DÖDA HAN!  skrek han

Men istället för att jag dödade honom, dödade han mig. Jag kollade mot Justin och gav honom en killerblick, och han tittade bort och började vissla, såklart.
När vi kom fram till mitt hus hoppade jag, Justin och mamma av och tog våra grejer.

- Jag ringer sen mamma! skrek Justin till Pattie
- Bra. Då hörs vi sen! 

När vi kom innanför dörren tog jag med mina väskor upp på mitt rum och Justin kom efter med sina väskor. Vi la dom på golvet och sen satte vi oss i sängen. Och sen började vi snacka om festen vi skulle ha ikväll.

- Duuuuuuuuuu, vi borde kanske börja med festen nu?! frågade Justin
- Jo du, det är kanske en bra idé.

Vi gick ner till mamma och började snacka med henne.

- Mamma, vi ska ju ha festen här på baksidan, och sen ska vi öppna staket dörren till stranden med ju. Men, kan vi använda trädgårdsmöblerna och terassen? För vi måste börja och fixa allt nu.
- Ja, det går väl bra. Vill ni ha hjälp med något?
- Ja, du skulle kunna få åka iväg och köpa massvis med godis, läsk, ja allt sånt fest grejs.
- Okej, då kör jag nu! 

Mamma åkte iväg och vi började fixa med alla stolar och bord. På baksidan hade vi en fontän som vi fixade till lite med blommor och sånt. 
När allt med borden, stolarna och fontänen var klar, gick jag iväg och ringde till tårtbagaren. 

- Hey.. Du, jag tänkte bara höra om tårtan är klar?
- Jodå, den står här och är klar. Ni kan hämta den när ni vill!
- Bra, vi kommer senare då.

Jag gick tillbaka ut till Justin och där stog mamma med nu, men sju papperskassar med läsk, chips, godis, balonger.. Ja, allt möjligt som passar när det ska vara fest.
Jag tog upp serpentiner, ballonger och ljusen som låg i kassen. Jag blåste upp ballongerna och blåste ut några av serpentiner men sen kom Justin och ville blåsa ut resten.





Nu var alla ballonger och serpentiner uppblåste och fixade.
Vi ställde läsken i läskfrysen som vi tog ut från garaget. Vi gick in och fixade godiset och chipsen och allt sånt.

- Du Justin, jag sticker och hämtar tårtan nu. Men jag kommer strax igen! sa jag till honom och gav honom en kyss
- Kör försiktigt! sa han och kysste mig en gång till

Jag gick in och tog mina bilnycklar och gick sedan ut till bilen. Jag hoppade in och körde till bagaren.
När jag hade betalat tårtan gick jag ut med den och ställde den försiktigt i baksätet. Sedan satte jag mig i förarsätet och körde hem igen.
Justin kom och mötte mig vid bilen. Jag klev ur och han gick bak och tog tårtan. Vi gick till baksidan igen och han ställde tårtan.





Vi fixade till 'Grattis-skylten' och hängde upp den. Nu väntade vi bara på alla gäster.
Efter ungefär tjugo minuter började folket välla in. Dom jag såg komma igenom dörren var typ Christian, Caitlin, Sean, Big Time Rush (förrutom Carlos då), Pattie, Jasmine. Ja, jätte många. Men Lina har inte kommit än.

- Justin, ring Carlos och fråga vart dom håller hus! sa jag till honom
- Sure!

Han gick iväg och sen kom han tillbaka 

- Dom är påväg, och Lina har sin ögonbindel
- Bra! sa jag och vände mig sen mot dom andra. Okej allihopa, ställ er nu på rad så kommer Lina nu!!!!!

Jag hörde hur bilen svängde in på uppfarten och vi startade musiken på låg nivå.
Dom gick in genom gårdsdörren och alla stog knäpptysta, och samtidigt som Carlos drog bort ögonbindelen så skrek alla

- GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN LINA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hon stog bara där med en tom blick och sen fick hon en liten glädjetår.

- Gjorde ni allt detta bara för att jag fyller år?
- JAAAAA. skrek alla
- Aaaw, jag älskar er!

Kvällen gick och nu var vi ute på stranden med godis och grejer.
När läsken tog slut gick jag in till trädgården igen och skulle hämta mer, men då möttes jag av en syn, som jag blev lovad att aldrig se igen.


---------------------------------------------------------------------------------------



WHATA?!





KOMMENTERA! :D.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0