if we're meant to be, we will meet again! chapter 10

Tillbaka blick från förra:


- JAG har inte gjort nått, Ryan har... sa Lina
- Vad har han gjort?
- Han har...


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


- Han har vadå? sa jag ivrigt
- Han strulade med Jasmine Villegas, inget märkvärdigt.. sa Lina snabbt
- HAN GJORDE VADÅ??? skrek jag
- Du hörde vad jag sa, jag vill inte upprepa, sa Lina
- Men, vi ska inte berätta för nån va? Eller? mer hann vi inte säga innan Justin kom inrusandes i rummet
- Ni behöver inte berätta nånting för nån, för jag vet redan. Och vet ni vad jag sak göra nu? Jag ska slå Ryan, kul va? sa Justin, och hans ögon mörknade
- VAFAN? ÄR DU DUM I HUVUDET ELLER? DU KAN JU INTE SLÅ HAN, FÖR DU OCH JASMINE ÄR JU INTE ÄNS TILLSAMMANS? Eller döljer du nått för oss? frågade jag och Lina

Nu stog Chaz och Ryan i dörrhålet med, och Ryan gick in i rummet och satte sig i fotöljen. Justin tittade på honom med en mördar blick, men han slog inte honom.

- Nej, vi är inte tillsammans, men vi är liksom bästa vänner typ, och ja. Jag blev väl bara så chokad. Förlåt bro', sa Justin till oss och Ryan
- Det är lungt, och jag kommer inte göra om det! försäkrade Ryan
- Lugnt!

Nu var det så att klockan var tre på natten, och Justin skulle åka klockan sex imorgon bitti. Jag tror inte hans mamma blir så glad.

- Kan vi inte sovaaaaaaa nu? frågade jag och blundade
- Jo, jag är jävligt trött, och måste upp super tidigt. sa Justin
- Du, förlåt att vi hållt dig uppe, det var totally mitt fel, sa jag för jag kände mig faktist jätte skyldig
- Det var inte ditt fel, jag ville se till så alla kom hem och så ju, så det är lugnt. svarade han snällt

Jag hoppade in och la mig i sängen och sen kom Chaz och la sig brevid, Lina la sig i extrasängen brevid mig och Chaz, och Ryan och Justin la sig på golvet på madrasserna.

Klockan fem på morgonen vaknade jag igen, jag behövde gå på toa. Jag klev försiktigt över Chaz som låg och små snarkade, haha så gulligt. Sen klev jag över Lina med, men hon andades bara vanligt och normalt, och sen klev jag försiktigt över Ryan och Justin med. Jag gick in på toan och tittade mig i spegelen, jag såg rent ut sagt förjävlig ut. Jag sköljde aniktet med vatten och sen gjorde jag vad jag egentligen gick in på toan för. När jag gick ut igen så mötte jag Justin i hallen, han skulle antagligen med på toa.
Han var faktist riktigt söt, och hans ögon, naw säger jag bara. Man drunknar riktigt. Hela hans personlighet är fin! Johanna, vad står du och säger, du tycker ju om Chaz, eller? Omg, detta var inte bra.

- Hej, sa han och log
- Hej, när ska du åka idag? sa jag och tittade ner i golvet
- Typ, klockan nio eller tio, så det är en stund till. Hurså då? frågade han
- Jo, alltså jag vill liksom inte att du ska åka, sa jag och tittade ner i golvet, och denna gången kände jag hur generad jag va
- Men aw, vi kommer hålla kontakten Johanna, jag lovar! sa han och gick fram och kramade mig
- Lovar du? frågade jag och tittade han rätt in i ögonen
- Jag lovar! sa han och kramade om mig igen

Han luktade riktigt gott, han är så underbart snäll med! Jag vet inte vad jag ska göra!!!!!!! När jag skulle gå in till mitt rum igen, så innan jag släppte han gav jag han en puss på kinden. Han tittade bara underligt på mig, och då blev jag generad, men han tittade bara på mig och log.
Jag gick in i rummet igen och klev över alla, och slängde mig över Chaz, han bara suckade och sen tittade på mig.

- Hej du, sa han
- Hej finis. sa jag tillbaka
- Så, hur länge har du vatt vaken då? frågade han
- Typ, en kvart, kanske tjugo minuter. sa jag igen
- Okaj, men du.. Vet du? sa han
- Nej, eller jag vet många saker, men inte säkert på vad du ska säg! sa jag och blinkade till han
- Jo, att jag ska sova nu, godnatt igen, sa han
- Fastän det är morgon?
- Men ja, nu ska jag sova! sa han och suckade

Nu har jag absolut ingenting att göra, och jag orkar inte sova mer. Jag får väl helt enkelt gå ner och titta på tv, mamma har redan åkt till jobbet. Kan inte fatta att hon jobbar såhär tidigt.
Jag klev över alla människor igen och gick ner, gick ut i köket och tog nått att äta. Mamma hade lämnat en lapp på borden

*Hej gumman, jag kommer inte hem föräns om fem dagar. Du får jätte gärna ha kvar dina kompisar här, det är okej! Jag vill bara att du ska veta att jag älskar dig och att jag kommer sakna dig! Puss / mamma*

FEM DAGAR? Oh nej, jag vill inte att hon ska vara borta så länge. Jag gick upp till mitt rum, tog min mobil och stack ner igen, gick in i köket och tog maten och gick in till soffan och satte på tv:n. Jag hittade inget kul när jag sappade runt på kanalerna, typiskt.
Jag började tänka på det med mamma igen, och började helt plötsligt gråta, jag ville inte att hon skulle vara borta så länge, och nu ska Justin med åka, och han kommer jag ju inte träffa på typ, as länge. Jag kommer bara kunna ringa honom och smsa honom. Detta suger verkligen.
Jag blev rädd när Justin kom in i rummet

- Hej, sitter du här nu? frågade han och skrattade lite, sen när han såg att jag grät lite smått så ändrades hans ansiktsuttryck och sen frågade han, Varför gråter du?
- För allting är skit just nu, mamma kommer inte hem förräns om typ fem dagar, och sen ska du åka iväg, jag vill inte att alla ska lämna mig! Snart kommer Ryan och Chaz åka hem till Canada, och Lina ska åka på semester till Malta. Och jag kommer sitta här hemma och ha jätte tråkigt. sa jag och grät ännu mer

Han satte sig närmare mig och kramade mig, det kändes tryggt men ändå fel. Tänk så skulle Chaz komma, det hade inte blivit poppis. Jag kramade honom tillbaka och sedan satte jag mig under filten och åt min frukost. Han gick nog ut i köket eller nått och gjorde frukost till sig. Sen lät det som en elefant hjord kom ner för trappan, det var Ryan och Chaz, tänk att dom alltid lämnar Lina där uppe ensam att sova.
Jag åt upp min macka, drack upp choklad mjölken, gick in till köket och ställde det. Kramade Chaz och Ryan godmorgon och sedan gick jag upp till Lina. Fast påvägen upp kom jag på att jag glömde mobilen i vardagsrummet så jag sprang ner snabbt igen och sprang ut till vardagsrummet och tog mobilen.
Killarna hade stängt dörren till köket, så jag ville lyssna vad som snackade om, typ om sport och Justins tour.
Jag gick upp till Lina och väckte henne. Och sen berättade jag att jag trodde jag fått känslor för Justin...



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Ooooppss..

kommentera! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0