if we're meant to be, we will meet again! chapter 9

Tillbaka blick från förra:

vi hörde ett svagt ljud av hans telefon, vi gick längre och längre in i huset. Den var alltså nånstans på ovanvåningen, då måste ju han med va det. Vi gick in i rummet där singnalen kom ifrån, och när vi kommer in, blir vi både fårvånade och besvikna, han var inte ensam i rummet...





------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Det var Jasmine Villegas? Vad i? Vad gör hon äns här? Men egentligen har jag ingen andledning till att vara besviken, jag menar dom gjorde ju inget.
Både Justin och Jasmine tittade upp på oss, Justin såg orolig ut, antagligen för våra ansikts uttryck. Men det var nått mer, det såg jag.





- Hej, sa Justin ledset
- Hej, vad gör du här uppe? frågade Chaz
- Jo, alltså jag behövde vara själv lite, så jag gick upp och gick in i första bästa rum, och sen kom Jasmine in. Vi har inte gjort nått jag LOVAR på mitt liv! sa Justin, antagligen för att försäkra oss
- Men varför är du så nedstämd? frågade Johanna
- Det är ju så, att jag åker på min tour imorgon, och jag vill inte lämna er nu. Jag vill inte! sa Justin och det verkade verkligen som att han menade det
Chaz, Ryan, Johanna och jag gick fram till honom och kramade honom. Riktig bamsekram

- GRUPPKRAM. skrek Chaz och Ryan
- Yes, sa jag

När vi tittade bort mot Jasmine, såg vi att hon kände sig utanför och ensam, först visste jag själv inte vad jag skulle göra, men jag bjöd in henne till kramen

- Jasmine, kom. Du ska inte bara stå där! sa jag
- Om det är okej för er andra, så visst! sa Jasmine osäkert
- Klart det är okej, gruppkramar är till för både stora och små grupper, sa vi och skrattade till

Nu när allt det känslomässiga var över, så gick vi ner och dansade och hade allmänt kul. Jag dansade med 'Party Kungarna'. Haha, undrar var dom fått det namnet ifrån egentligen. Vi hade riktigt kul och allting var precis som i en dröm. Tänk om allt detta bara var en dröm, jag nöp mig själv. Men det var ingen dröm, nu fortsätter jag istället dansa.



Johannas perspekiv:



Det känns rättså bra att veta var Justin är nu, så jag antar att det är lugnt nu. Det är skönt att vi är vänner igen, men fett tråkigt att han ska åka på tour imorgon. Men nu tar vi vara på dom timmar vi har kvar tillsammans!
Jag dansade loss med Lina och dom andra galna människorna. Men jag började bli riktigt trött nu, och vill bara hem.

- Lina, kan vi inte sticka hem. Jag är as trött, sa jag
- VA?
- KAN VI INTE STICKA HEM? JAG ÄR AS TRÖTT SA JAG
- MEN NEJ, JAG DANSAR JU FÖR FULLT! sa Lina
- MEN DÅ STICKER JAG HEM SJÄLV! skrek jag till Lina igen
- HITTA NÅN AV KILLARNA OCH FRÅGA OM DOM KAN FÖLJA MED DIG HEM, DU FÅR INTE GÅ HEM SJÄLV! sa Lina, men jag lyssnade inte

Jag öppnade dörren, fast där ute stog Chaz och Justin och snackade. Hoppas dom inte märker mig nu, jag smög bakom dom men såklart såg dom mig

- Hey, vart ska du? halvskrek Chaz och sprang efter mig, och efter honom kom Justin
- Jag ska hem, jag orkar inte vara kvar, jag har super ont i fötterna och är trött, sa jag
- Men, Lina då? sa killarna
- Hon och Ryan är nånstans där inne, dansar antagligen, sa jag och fortsatte gå
- Men vänta, sa Chaz och tog tag i min arm
- JAG ORKAR VERKLIGEN INTE VÄNTA, JAG KOMMER SVIMMA, JAG LOVAR!!! skrek jag

Jag hann inte säga mer innan jag föll ihop och satte mig ner på marken, Justin skrek på Chaz och han kom igen. Han drog upp mig från marken och vi gick till bilen och körde hem. Vi gick in och jag halvsprang upp för trappan och gick in på mitt rum och slängde mig i sängen. Först låg jag och tänkte på att det kändes fel att lämna Lina där, så jag ringde henne

- HALLÅ? skrek Lina i andra änden
- Hej, det är jag. Förlåt att jag bara stack hem med Chaz och Justin, vill du att vi ska komma och hämta dig och Ryan?
- Nej, det är lugnt. Vi kommer hem senare, sa Lina igen
- Men ta det lugnt, jag vill inte att nått ska hända! sa jag igen, och antagligen lät det lite överbevakande. Men det struntar faktist jag fullständigt i, jag vill inte att nått ska hända min bästa vän?
- Det är lugnt, börjar faktist bli trött, så jag ska säga hejdå och godnatt till 'Party Kungarna' och sen hittar jag Ryan så sticker vi hem
- Okej bra, jag väntar uppe!


Jag satt uppe och väntade och hade datan i knäet. Tillslut blev jag riktigt uttråkad och gick ner till tv:n med Chaz och Justin. Dom satt och tittade typ på Jackass eller nått. Lite kul var det iallafall.
Jag berättade att Lina och Ryan antagligen var påväg hem nu, och att jag behövde stanna uppe, även fast dom sa att jag skulle gå och lägga mig. Tillslut knackade det på dörren och den öppnades, det var Lina och Ryan. Det kunde man höra på långt håll.

- HEJ, skrek dom
- Ssccchhhh, mamma sover, sa jag och skrattade, Men hej iallafall
- Jaha förlåt.. hej, haha. viskade dom
- Nu, tänker jag gå upp och sova. Godnatt! sa jag

Jag gick upp och Lina följde med. Hon sa att hon verkligen behövde prata med mig!

- Vad var det du ville prata om? frågade jag och gäspade
- Jo, alltså.. Jag fick deras nummer! halvskrek Lina
- VA? SERIÖST?! FAN VAD BALLT!!!
- Ja, och sen hände det en sak till.. sa Lina tyst
- Vad har du nu gjort? frågade jag och satte nästan ögonen i henne
- Jo alltså.. sa Lina
- VAD HAR DU GJRORT? skrek jag
- JAG har inte gjort nått, Ryan har... sa Lina
- Vad har han gjort?
- Han har...



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vad har Ryan gjort egentligen? hmm...




kommentera!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0