if we're meant to be, we will meet again! chapter 7

Tillbaka blick från förra:

- Jo, ikväll ska vi på gala förresten, så om vi ska in till stan och köpa lite kläder och sånt.
- VA? Så berättar du inte det förrens nu? halvskrek jag



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Vi snabbade oss med att äta upp frukosten och sedan gick vi upp, bytte om och sen stack vi in till stan. Vi gick in i jätte många affärer och tillslut hittade jag och Johanna varsin klänning.




Johannas klänning:






Linas klänning:







- Vi har kostymer hemma, så vi behöver inte köpa nått, sa killarna
- Okej, men kan vi inte köpa glass då? frågade Johanna
- Jo, det hade vatt gott, sa jag
- Bra, för jag är jätte sugen på det. sa Johanna igen


Vi gick till en kiosk och köpte glassar, sen gick vi till bilen och körde hem. Vi åkte hem och gick in.

- MAMMA, VI ÄR HEMMA. skrek Johanna
- OKEJ BRA, JAG ÄR HÄR NERE I KÄLLAREN OCH HÄNGER UPP TVÄTT, svarade hennes mamma
- VI GÅR UPP, BARA SÅ DU VET, skrek Johanna igen
Och innan jag hann höra vad hennes mamma svarade var vi redan uppe.

Vi gick in på Johannas rum och då hände en liten grej

- Lina, skulle du vilja va min dejt på galan? frågade Ryan
- Eh, sure. Varför inte? svarade Lina lite generat
- Och Johanna, skulle du vilja va min dejt på galan? frågade Chaz
- Visst, det vill jag gärna! svarade Johanna men ett leénde på läpparna

Det började dra sig mot klockan fyra och vi började fixa till oss. Jag och Johanna började ta på oss klänningarna och sminka oss och sånt. Vi fixade håret, och lockade det. Det blev faktist jätte bra.
Vi gick ut till killarna och dom bara tittade på oss

- Ni är jätte vackra! sa killarna
- Tack, ni med!

Nu bar det iväg till galan. Vi gick ut från bilen och in i den STORA salen. Vi tittade oss omkring och det var verkligen riktigt stort! Jag och Ryan gick hand i hand precis som Chaz och Johanna gick hand i hand.
Jag fick syn på en bild där det stog BTR, och var tvungen att gå dit och kolla. Och mycket riktigt så stog dom där! Jag gick fram till dom, och jag tror att dom kände igen mig för dom kollade lite konstigt på mig.

- Hej, sa jag med ett smile i hela ansiktet
- Hej på dig, Lina var det du hette va? svarade dom
Jag blev helt varm i hela kroppen när dom kom ihåg mitt namn. Sen stog jag där och pratade med dom ett tag.

- Så, vem är din dejt här då? frågade Carlos och blinkade
- Haha, Ryan heter han, och så pekade jag mot hans håll
- Är det inte Biebers polare? frågade James
- Jo, eller, vet inte om dom är så bra kompisar längre, men ja måste gå nu, vi ses snart igen, sa jag och log


Johannas perspektiv:


Medans jag och Chaz gick där hand i hand började jag får ont i fötterna, så vi gick och satte oss ner och började prata. Sen kom Ryan och Lina med och satte sig. Vi började prata om alla kändisar som var där och hur fina alla var.
Nu hörde vi att Big Time Rush gick upp på scen och alla började applådera. Jag hade snackat med killarna innan. Nu hände det.

- OKEJ, SÅ VI HAR EN LITEN ÖVERRASKNING TILL IKVÄLL, skrek dom, DET ÄR NÄMLIGEN SÅ ATT VI HAR EN LITEN BUDDY SOM VI SAK TA UPP PÅ SCEN, HENNES NAMN ÄR LINA, OCH HON ÄR HUR SJUKT SNÄLL SOM HELST!

- Omg, Johanna, är det JAG? halvskrek jag
- Ja, spring upp med dig! sa jag och skrattade

Hon sprang upp och ut på scen, även fast hon hade scen skräck tror jag inte det brydde henne så mycket.

- Du gjorde henne riktigt lycklig nu, sa Ryan och Chaz och vi stog där nere och bara tittade upp på henne
- Undrar vad Justin är just nu. Men han är väl för upptagen med Selena antar jag. sa jag och blev lite sur igen
Det var någon som knackade mig på axeln och jag vände mig om och blev riktigt förvånad
- hej....


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Jag antar att ni redan vet vem det är,
kommentera vem ni tror! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0