if we're meant to be, we will meet again! chapter 4

Tillbaka blick från förra:

Johannas mamma åkte iväg och vi skulle precis börja äta när det knackade på dörren. Johanna suckade lite lätt och gick ner och öppnade dörren, och där stog.....




---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Justins perspektiv:



Där stog nog antagligen ingen, för hon kom upp lika kvickt igen.

- Det var nog någon som busplingade bara, antar jag iallafall. sa Johanna
- Okej, så vi kan börja äta nudå? frågade Chaz och Ryan lite otåligt
- Men ja? Ni kunde ha börjat när jag va nere, pucko. svarade Johanna och skrattade
- Så, berätta lite om er själva. sa jag samtidigt som jag tog en tugga av pizzan
- Jaha okej, Lina du kan börja. svarade Johanna
- Men jaha. Eh, jag heter Lina och jag kommer från början med från Mississippi. Jag bor några meter härifrån. Vi slutade precis 9an så vi är 16, hmm.. Jag bor hos min mamma och pappa med min lilla syster och mina två hundar.
- Du då Johanna? frågade jag
- Ja, jag heter Johanna och jag är 16 som sagt, kommer från Mississippi och flyttade hit till L.A för ungefär fyra år sen kanske? Jag älskar att titta på film, hänga med vänner och äta pizza. Jag och Lina går på en privat skola, så det går inte jätte många där. Jag bor i detta huset med mina föräldrar, min bror och min katt. Sen finns det inte så mycket mer att berätta. Berätta om dig själv!
- Jag heter då Justin, och är 17. Jag har ett hem i Canada, och ett i Atlanta. Eftersom jag mest brukar vara i Atlanta kan jag inte träffa mina gamla vänner så mycket längre. Men jag bor i Atlanta med min mamma, och min pappa bor i Canada med mina två små syskon. Sen finns det inte mer att berätta om mig heller.


Johannas perspektiv:


Justin var ju faktist riktigt schysst. Han var inte så blyg heller, det var ganska skönt för jag orkar inte med blyga människor..

- Du Lina, jag har en överraskning till dig förresten. sa jag lite senare
- Vadå vadå vadå? frågade Lina med ögon stora som apelsiner
- Haha, det får du se senare. sa jag och började skratta lite. Men jag går iallafall ner och hämta läsk och typ godis och sånt. Alla äter väl godis och dricker läsk va?
- JAAAAAAA. skrek Chaz
- Chaz, har du tänkt på att jag är i samma rum som dig? frågade jag och tittade på honom med en lite smått sur blick
- Förlåt, sa han och hade puppy eyes

Jag gick ner och tog fram allt. La chipsen och godiset i skålar och tog med tre läsk upp. Precis när vi startat filmen och jag satt bekvämt, plingade det på dörren igen.

- Jag går ner och öppnar igen. sa jag och suckade
- Ja okej, sa alla
- Men ni kan börja titta på filmen. Kommer strax

Jag tror faktist inte att dom lyssnade för dom svarade inte.
Jag gick ner till dörren och tog ett djupt andetag i hopp om att det var överraskningen. Jag öppnade dörren, och blev faktist lite förvånad.

- HEJ, det är vi som är Big Time Rush. Var det här det skulle vara en liten överraskning?
- Hej. Ja det är det, kom in och ta av er skorna. Men ni måste vara tysta, så hon inte märker nått.
- Det är lugnt, sa dom allihopa

Vi smög upp för trappan och sen stog vi utan för ett tag och bestämde att jag skulle gå in först. Jag gick in och bad dom att pausa filmen. Och sen började jag prata om överraskingen igen.

- Jo, jag sa ju att du skulle få en överraskning Lina.
- Ja? svarade hon
- Aa, här är den, sa jag samtidigt som jag öppnade dörren.

In klev hela Big Time Rush och jag tror aldrig jag hade sett Lina mer chokad än vad hon ser ut just nu. Hon sa ingenting, hon bara satt och gapade.

- Hej, det är jag som är Carlos, detta är James, Logan och Kendall, sa Carlos och log
- Lina, ska du inte säga hej? frågade Ryan och knuffade till henne lite
- Jo förlåt. Hej jag heter Lina.
- Trevligt att träffas Lina. Så, vad ska vi göra? frågade James
- Vi kan väl bada nere i poolen? Så kan vi tar ner godiset och allt det? frågade jag










Dom andra instämde och vi började ta ner grejerna till borden som stog där ute. Jag och Lina gick upp igen och  skulle ta på våra bikinis, och sen kome Ryan, Chaz och Justin och knackade på och skulle ha sina badbyxor. Vi kastade ut deras badbyxor och dom tog på sig dom. Jag och Lina snackade om överraskningen och hon sa att det var den bästa i hela hennes liv. Vi gick ner och hoppade ner i poolen. Nu hade jag satt det på värme igen.
Nu hade klockan blivit 11 på kvällen och det var dax för Big Time Rush att sticka men Lina ville verkligen inte det.
Hon bad dom att stanna tusen gånger, men dom sa att dom verkligen behövde sticka nu, men att det var trevligt att träffas!
Vi stack upp från poolen och gick in i huset. Sa hejdå till bandet och stack upp med ännu mer godis och läsk och fortsatte titta på filmen. Efter typ halva filmen hade killarna somnat så det var bara jag och Lina kvar uppe.
Klockan var nu halv tre på natten och filmen slutade precis. Den började bli läskig nånstans i mitten och sen fortsatte den så resten av filmen.
Jag skulle gå ner och ställa skålarna på diskbänken när jag hör att nån knackar på fönstret och att nån rycker i dörren..


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


shit vad läskigt, usch.


så, vad tyckte ni om denna chaptern då? Kommentera? '')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0