if we're meant to be, we will meet again! chapter 21

Tillbaka blick från förra:

Sen efter en stund fortsatte vi med låten och spelade in den. Lina satt ute vid autotune och remix bordet och tittade på oss hela tiden och hon log och såg riktigt lycklig ut!



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lina gick ut för hennes mobil ringde. Sen kom hon in igen och satte sig.
Vi fortsatte spela in och fixa med låten, och när vi var klara så åkte jag och Lina hem till mig och myste och kollade på film. Efter en stund sa Lina

- Ja, vi skulle ju följa med er på konserter nu lite framöver. Så när blir det?
- Jaa, vi ska börja med att åka ut och spela om lite mindre än tre dagar, så då blir det. svarade jag henne och log
- Okay, bra. Jag måste bara ringa och säg det till Johanna, kommer strax.

Linas perspektiv:

Jag ringde Johanna, men hon klickade bara mig hela tiden. WTF?! Nu börjar jag bli irriterad. Istället för att ringa en gång till skickade jag ett sms till henne.

* eey, varför klickar du hela tiden? ;o *

Det tog inte lång tid innan jag fick ett svar

* Förlåt! <3. Jag bråkar med Justin. Kan vi prata sen? Jag kommer spricka om jag inte får ut det här ;(. *

Åhnej, inte bråka. Typiskt.

Ring sen när du känner att du vill prata! Lova! <3 *

* Jag lovar! Och tack för att du finns! <3*

OMG, nu vill jag veta varför dom bråkar. Vafan är det egentligen för fel på Justin?! Bråka med min bäste vän. Fyfan.
Jag givk in till Carlos igen och satte mig i soffan.

- Svarade hon? sa han medans han pillade med mitt hår
- Nej, så jag smsade med henne. Men jag sa aldrig att vi skulle åka. Hon skulle ringa sen. sa jag, för jag ville inte riktigt berätta varför hon inte svarade, men antagligen kommer han väl fråga det när som
- Varför svarade hon inte då?
- Hon och Justin bråkade, eller bråkar. sa jag ledset

Sen fortsatte vi kolla på filmen, och sen hoppade vi båda till av att min mobil ringde. Jag reste mig snabbt och gick till hallen och svarade

- Aa det är Lina
- Det är Johanna. Kan vi träffas så jag kan berätta?
- Visst, ska bara säga det till Carlos.
- Hej sålänge,
sa hon sen

Vi la på och jag gick in till Carlos och sa att jag gick ut och träffade Johanna. Han sa okej och jag gav han en kyss och sen gick jag ut.

* Var ska vi träffas? * messade jag Johanna

Typ, stranden kanske? Om det är okej :) * svarade hon snabbt

* Ja okay, jag kommer strax *

Jag gick ut till bilen och körde iväg. När jag kom fram var Johanna redan där. Jag steg ut från bilen och gick fram till henne. Hon vände sig om och jag såg att hon hade gråtit. Nu blev jag ledsen.

- Så, vad är det som har hänt? frågade jag när vi satte oss på en bänk
- Jo, alltså jag och Christian har ju haft ganska bra kontakt och så. Så har Justin blivit helt svartsjuk. Och jag orkar inte med det, jag kunde inte äns prata med mamma i telefon utan han gick förbi och suckade och sen när jag gick in till honom sa han typ '' Det var Christian, eller hur? ''
Och han har liksom blivit helt konstig. Och jag berättade för honom att jag blir ju inte svartsjuk när han flörtar med sina fans, och jag flörtar ju inte äns med Christian, jag är bara kompis med honom. Så nu är vi ovänner och han sticker till hans World Tour typ imorgon. Vad ska jag göra? sa hon och började gråta
- Jag tycker att du ska åka hem till han nu på direkten och prata med honom! Och sen få honom att se på det rätt, att du och Christian bara är vänner, och att det är Justin du älskar!
- Tack Lina! Det betyder att du verkligen finns här! Och du vet att om du behöver prata så finns jag med här för dig! sa hon
- Jadå, stick hem till han nu och prata med honom!

Johannas perspektiv:

Okay, nu ska jag åka hem till Justin igen och prata med honom. Berätta att det är han jag älskar, och att Christian och jag bara endast är vänner. Hoppas han godtar detta nu. För jag orkar verklkigen inte med det annars.
Nu stog jag utanför grinden till hans hus, och var redo att gå in. Jag gick in på tomten, och jag hann att ändra mig miljon tals gången innan jag bestämde mig riktigt för att gå in. Jag knackade på dörren och ringde på ringklockan flera gånger om. Och eftersom ingen öppnade, så tog jag extra nyckeln som var under dörrmattan och öppnade. När jag gick in, var det helt mörkt. Jag tänkte lite för mig själv

* Dom är säkert bara iväg och köper nått *

Jag gick upp på Justins rum för att vänta på att dom skulle komma, och när jag kom upp så låg det ett kuvert på Justins kudde. Och på kuvertet stog det mitt namn...


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ooops, vad hände nu? Vad står det i kuvertet? Hmm..


Kommentera! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0