if we're meant to be, we will meet again! chapter 2

Tillbaka blick från förra:

- LINA, VAKNA. skrek jag till Lina
- Men vad är det? sa hon surt
- Ryan och Chaz är i....
Jag hann inte säga mer innan dom öppnade dörren, dom gick in med sin packning och efter kom.....









JUSTIN BIEBER? Omg, jag kan inte fatta att han står i mitt rum? Jag sitter här i min säng i bara ett enkelt nattlinne och Han står i mitt rum? Omg pinsamt! Det var verkligen inte så jag hade tänkt att vi skulle träffas första gången. Jag visste att Ryan och Chaz skulle ta hit honom förr eller senare, men inte idag, inte när jag sitter i nattlinne.
Chaz försökte att väcka Lina, men hon slog bara till honom. Hon tittade upp, och tittade som ett frågetecken på Justin.

- Ehm, jaha, ska ni inte säga hej till honom och välkomna honom? frågade Ryan och såg förvånad ut
- Jo men alltså, jag sitter i nattlinne. Så, akta er lite så ska jag gå på toa och byta om. sa jag tillbaka lite surt

När jag tog av mig täcket såg jag hur dom tittade på mina ben, great. Jag tog tag i mina mjukisbyxor och drog på dom och dom slutade då titta. Jag gick in till badrummet, fixade till mig och klädde mig. Jag satte på mig ett par svarta jeans shorts och en pösig grå tröja. Tog på lite smink, eller rättare sagt, lite maskara.
Jag gick ut ur badrummet och in i mitt rum igen, grabbarna hade väckt Lina, hon satt och snackade med dom men man såg att hon var lagom glad att bara sitta i nattlinne bland dom. När jag precis satt mig sa Lina:

- Jo, Johanna, kan du va snäll och gå och hämta mina mjukisbyxor, så jag med kan gå och byta om?
- Men jag satte ju precis mig? svarade jag
- Men snääälla?! sa hon igen och gav mig hundblicken
- Jaja, för den här gången då, sa jag lite surt

Hon sa tack och jag gick ut ur rummet och gick ner till hennes väska som hon hade glömt på undervåningen, tog upp mjukisbyxorna och sen tänkte jag att jag kan ju lika gärna ta upp hela hennes väska. Jag gick upp igen och precis när jag skulle gå in i rummet igen hörde jag att dom snackade om mig. Men det var liksom som små viskningar så jag hörde knappt dom. Jag klampade in i rummet och kastade nästan väskan på Lina. Killarna bara skrattade och Lina gick till badrummet. Jag gick fram till killarna och gav dom vars en kram. Sedan tog jag min mobil som Chaz hade i handen. Jag såg att dom hade gått in på mina anteckningar och mina sms. Det var extra pinsamt, för på mina anteckningar hade jag skrivit om Justin.

- Fint hus ni har! sa Justin
- Haha, tack du. Men jag skulle lugnt kunna flytta härifrån.


Justins perspektiv:



Shit, Johanna och Lina är inte alls som Ryan och Chaz beskrivit dom. Fast det är ju i och för sig bara morgon ännu.
Jag kände att min ficka började vibrera och jag tog upp telefonen, mamma ringde.

- Jaha Justin, skulle du inte ringa när du hade kommit fram? frågade mamma surt
- Jo, men jag glömde. Förlåt, sa jag och log så dom andra såg

Jag gick ut ur rummet och började en stor konversation med mamma, Lina kom ut från badrummet och såg fortfarande lika trött ut, hon gick förbi mig och log.
Mamma och jag snackade och snackade och snackade men sen kom vi överrens och blev vänner igen. Jag gick in till rummet igen, och tydligen då skulle dom andra ner och äta frukost.

- Ska du med ner och äta frukost? frågade Johanna
- Visst, om jag får.. Haha, sa jag
- Hade jag frågat om du inte hade fått? svarade Johanna och log lite grann
- Nej, det hade du väl inte, sa jag igen

Vi kom ner i köket, och det var gigantiskt, och riktigt fint.
Chaz och Ryan gick bara och tittade i skafferierna om dom hittade nått gott, precis som dom bodde här. Men det är klar, tjejerna och dom har väl känt varandra ganska länge så då gör det väl inget. Själv satte jag mig på en stol och bara tittade.

- Hallå, ska du ha nått eller? frågade Johanna
- Va, jo, ja, men jag vill liksom inte, du vet, tränga mig på. svarade jag lite tyst
- Haha, gör bara som dom andra nördarna, kolla tills du hittar nått du vill äta. sa Johanna och skrattade

Jag gick till ett skafferi och hittade Nesquik, tog ner dom och frågade var skålarna fanns, tog fram en och tog lite mjölk, hällde i flingorna och hällde i mjölken. Dom andra hade med hittat nått att äta. Ryan och Chaz åt typ, några färgglada flingor, Lina åt macka och Johanna åt pastasallad, tror jag det va iallafall.
Jag kände att det började bli lite pinsam tystnad så jag började prata lite.

- Så, vad ska vi göra efter frukosten?
- Vi kan väl... BADA, skrek Chaz så alla hoppade till
- Ja visst, gärna för oss, sa Lina och Johanna, Men vi badar i poolen på baksidan då om det inte gör så mycket?
- Sure, det är chill. sa jag och killarna

Tjejerna gick upp och skulle byta om, vi tänkte precis gå in i deras rum, när vi hörde att dom låste dörren så knackade vi.

- Tjejer, vi måste ha våra badshorts, sa vi
- JA, OKEJ, VÄNTA LITE, skrek nån av dom

Dom låste upp och kastade ut våra shorts sen stängde dom och låste igen.
Vi gick ner till poolen och satte oss på kanten av den.


Johannas perspektiv:


Nu hade vi med på våra bikinis och gick ner, vi såg att dom satt vid poolkanten.

- Johanna! Vi skrämmer dom, sa Lina och lös upp som en sol
- Ja, det blir kul. svarade jag

Vi sprang ut tyst och skrämde dom. Dom blev så rädda att dom hoppa ner i poolen, och jag hade sängt graderna så det va lite kallt. Dom började skrika lite tyst och sen gick dom mot den lilla pool trappan och gick upp ur poolen och började jaga mig och Lina. Efter att dom knuffat ner oss i poolen, och dom själva med hoppat i gick jag och Lina och solade. När vi hade gått upp gick vi och la oss på stolarna.
När vi låg där kände vi att det kom en skugga över oss, vi tittade upp och blev väldigt förvånade....



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vad kan det vara? Hmm....


Skulle nån kunna tipsa om nån som skulle kunna göra en design och header, för jag suger verkligen på det ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0