Liar or Lover? del 1 - Is this real love? - Chapter 14 -

Jag låg och kollade på Miley medans hon sov. Hon var så vacker.
Jag kollade på min mobil efter en stund, och såg att jag hade fått ett sms från Selena. Jag kollade i det, ''Justin, jag saknar dig. Skulle vi inte kunna försöka, vara tillsammans igen? Jag vet att du säkert inte vill. Men.. Om vi skulle kunna försöka?'', shit. Det säger hon nu. Jag log av tanken av att hon saknade mig, för jag saknade henne med. ''Alltså, jag vet inte Selena. Jag har Miley nu. Och jag tycker om henne jätte mycket'' skickade jag iväg. ''Men, du älskar mig?'' skickade hon tillbaka. Och när jag tänkte efter, så var det faktist sant. ''Kan du ses nu, eller är du i Texas?'', ''Nix, jag är i LA. Vilket hotell bor du på?'' frågade hon sen, ''Jag är ju hemma i huset. '' svarade jag kort, ''Okej, jag bor på Wilsons. Kan vi ses imorgon?'' frågade hon sen, ''Ja, det ska nog gå'' svarade jag och låste sen mobilen.




''Men nej Scooter. Jag älskar inte henne. Hon betyder inget. Hon är bara en bra skådespelare.''
hörde jag Justin halvviska till Scooter. Jag kollade på klockan, den visade halv 8 på morgonen. Jag tog på mig en morgonrock och smög fram till dörren. ''Är du helt säker?'' frågade Scooter, ''Jag är helt säker. Miley betyder ingenting. Hon är bara här för att spela in videon. Sen åker hon hem. Vi behöver inte oroa oss längre.'' sa Justin och han såg ut att mena det. Själv stog jag med tårarna i ögonen och och halvgapade. Scooter hostade till och nickade bort mot mig, Justin vände sig om och såg halvt förskräckt ut. Jag sprang in på rummet och låste dörren. ''Miley öppna'' skrek han och bankade på dörren. ''Är du helt säker att du inte älskar henne?'' frågade Scooter nonchalant och suckade medans han gick ut ur rummet. ''Miley?'' ropade han samtidigt som han bankade på dörren igen. Jag hörde hur han gled ner för dörren. Jag tog fram min mobil och skrev till honom. ''Varför bryr du dig? Jag betyder ju inget ändå?'', ''Det är klart att du betyder för mig. Du betyder allt för mig!'' sa han så jag knappt kunde höra det igenom dörren. ''Varför sa du då att jag betydde ingenting, och att det skulle bli skönt att bli av med mig?'' sa jag sen med gråten i halsen. ''Scooter ville inte att du skulle vara med i videon. Men jag ville det. Så, aa.'' sa han sen. ''Pfftt,'' suckade jag. Jag låste upp dörren för att gå ut från rummet men Justin tog tag i armen på mig, ''Du tror mig inte?'' suckade han, ''Nej. Det gör jag inte.'' sa jag och kände en tår rinna ner från ögat. ''Men det är iallafall sant.'', ''Men du tycker ju inte om mig?'' sa jag sen och kollade ner i golvet, för jag kunde inte titta på honom. Han tog sina händer om mina kinder och lyfte huvudet så jag var tvungen att titta på honom. ''Nej, jag tycker inte om dig. Jag älskar dig.''




del 2 kommer senare ikväll :).

Kommentarer
Postat av: Cherry

Jättebra :D <33

2011-12-11 @ 22:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0