Is this real love? - Chapter 21 -

En man och två barn. ''Pappa!'' utbrast Justin och gick fram och kramade honom. ''Tjena min grabb! Det var ett tag sen!'' sa hans pappa, ''Ja det var det. Jag, mamma och Miley skulle åka till Toronto om några dagar för att spendera lite tid med dig, Jazzy och Jaxo. Vad gör ni här nu?'' frågade Justin och kramade sina små syskon. ''Man ville ju träffa din tjej'' sa Justins pappa och gick mot mig. ''Jeremy, Justin pappa'' sa han och skakade min hand. ''Miley Miller. Justins tjej'' sa jag och skrattade.

Efter ett tag när vi hade suttit och pratat, så knackade det på dörren. Bruce reste sig upp och gick till dörren. ''Nämen hej Ryan. Vad gör du här?'' hörde jag honom säga, och jag vände huvudet snabbt till Justin, som redan hade ögonen på mig. ''Letar du efter Miley? Tja, jag ska se om hon är här. Hon och Justin gick ut innan.'' sa Bruce och backade lite. ''MILEY?'' ropade han, och jag kunde nästan inte hålla mig för skratt. Bruce gick sakta tillbaka till dörren, ''Tyvärr, hon är inte hemma nu. Inte Justin heller för den delen. Men kom tillbaka imorgon, så är dom hemma.'' sa han och stängde sen igen dörren. ''HAHAHAHA, han gick på det'' skrattade jag och dom andra små flinade. ''Varför sökte han dig?'' frågade Pattie och kollade på mig. ''Jag vet inte.. Eller, alltså nej. Jag vet inte'' sa jag osäkert och kollade på Justin. ''Jag är lite trött, så jag går och lägger mig. Godnatt'' sa jag och reste mig upp från soffan.

Väl inne i Justins rum, så satte jag mig på sängen och suckade. Jag saknade verkligen mina föräldrar, och Isak.
Jag gick bort till min väska och tog upp en lapp, med mammas telefon nummer. 'Komigen Miley, gör det nudå' tänkte jag för mig själv. Jag tog upp min telefon och slog in numret och klickade på 'RING'. ''Hallå det är Mary'' hörde jag mamma säg på andra sidan linjen. ''Hallå?'' sa hon en gång till, och jag suckade, ''Hej mamma.'' sa jag osäkert, ''Miley?'' sa hon strängt, men lite osäkert. ''Det är mitt namn.'' svarade jag, ''Var i hela friden är du? Och varför i helvete åkte du bara iväg? Du kunde sagt att du skulle åka någonstans. Isak frågar varje dag om du kommer hem snart.'' suckade hon och det lät som hon skulle bryta ihop. ''Jag kommer hem snart.. Om ungefär en månad kanske. Men jag stannar inte. Jag kommer typ i en vecka, sen åker jag igen.'' sa jag och kollade ut genom fönstret. ''Var är du?'' frågade hon sen med en lugn röst, ''I Canada, hos Bruce och Diane, med Justin, Pattie, Jeremy och Justins småsyskon.'' det blev tyst på andra sidan telefonen när jag hade svarat på hennes fråga. ''Så du är fortfarande med, honom?'' sa hon och suckade djupt. ''Ja, det är jag. Och jag är lycklig med honom. Men om du har något emot det, så kan du glömma att jag kommer hem och hälsar på. Och nämn inte ens att Mike är en så bra kille. För då kan det fan va.'' röt jag och la på.

Jag andades djupa andetag och försökte lugna mig, men det gick inte. ''Hej gumman, hur är det?'' kom Pattie in och frågade. ''Bra, bara bra'' sa jag tyst, men började gråta. ''shhh, ta det lugnt. Vem var det du pratade med?'' frågade hon och la armen om mig när vi satt på sängen. ''Mamma. Jag tänkte att jag skulle åka hem lite efter Justins semester, men är tveksam nu.'' sa jag osäkert. Pattie tittade på mig och log. ''Vet du? När jag frågade Justin, om han ville att jag skulle följa med honom på alla konserter och sånt, så var han inte ens osäker på ett svar, han sa ja direkt. Han ville inget hellre än att jag följde med, och jag blev så glad. Även fast vi bråkar och sånt ibland, så pratar vi ut med varandra och blir vänner igen. Och jag tror att det är precis vad du och din mamma också behöver. För din pappa känner väl inte så?'' frågade hon, och när jag tänkte efter, så hade hon rätt, ''Tack Pattie! Du är verkligen bäst! Att prata med, och allt!'' sa jag och kramade henne. ''Såååå.. Nu när vi ändå sitter här och pratar, varför sökte Ryan dig?'' frågade hon, ''Egentligen, så vet jag inte. Alltså, om det är det jag tror han är här för att prata med mig om, så är det då den kvällen när jag åkte iväg, och Justin åkte efter, och vi kom inte hem förräns på kvällen osv. Kommer du ihåg det?'' frågade jag och kollade försiktigt på Pattie. ''Ja? Men vad var det hsom hände då?'' frågade hon, och jag började berätta. ''Det var så, att jag och Justin började bråka, så blev jag sur. Åkte hem till huset i L.A, och packade lite av mina saker, och ringde till Ryan, och han kom och hämtade mig, och vi åkte hem till honom. På kvällen tittade vi på film, och jag ville ha en filt. Så sa han någonting, så kastade jag en kudde och filten på honom, sen kastade han det tillbaka på mig, så jag snubblade, och han snubblade över mig, så kysste han mig''. Pattie tittade häpet på mig, ''Så du tror att det var därför... Vänta lite, KYSSTE DIG?!'' formligen vrålade hon, och just då kom Justin in i rummet, ''Vad snackar ni om?'' frågade han. ''Om vad som hände den kvällen när du och Miley bråkade.'' sa Pattie och kollade besviket. ''Hur är det?'' frågade Miley och ställde sig upp brevid Pattie. ''Jag är besviken på Ryan.'' sa hon, och lämnade rummet.

''Berättade du allt?'' frågade Justin och kramade mig mjukt, ''Typ. Och så har jag pratat med mamma med''. Justin släppte greppet om mig, och kollade häpet på mig, ''Seriöst?'', ''Ja'' svarade jag. ''Men nu vill jag sova, så godnatt'' sa jag och kröp ner under täcket.



Jag satte mig i fotöljen och bara kollade på Miley. Hon låg och andades mjukt och djupt. Så vacker hon är.
Min mobil lös upp och på skärmen stog det 'RyanBro'.  Jag klickade in på smset. ''Bro, är ni hemma än? behöver snacka. allt är bara ett missförstånd. call me/ ryan''. Pfft, glöm det. ''Kan du inte komma och lägga dig här brevid mig?'' jag kollade upp från mobilen och såg att Miley låg och kollade på mig. ''I'm coming lovely'' sa jag och blinkade. Jag drog av mig tröjan och la mig brevid henne. ''Jag älskar dig, du vet det va?'' sa hon medans hon la sitt huvud på mitt bröst. ''Jag älskar dig med, otroligt mycket!'' sa jag och smekte hennes huvud. ''Kan vi inte sova nu?'' frågade hon och tittade upp på mig. ''Visst, släck lampan bara'' sa jag och skrattade.

Nästa morgon vaknade jag av att Miley drog med sina fingrar på min mage. ''Godmorgon snarkis'' sa hon och flinade, ''Men vaaaaaa, jag villej u sova mer.'' sa jag och gjorde en ledsen min. ''Din mamma sa att vi skulle stiga upp nu, vi ska till Toronto idag tydligen'' sa hon och strök mitt hår bakåt. ''Idag? Redan?'' frågade jag häpet och satte mig upp. Jag sträckte på mig ochreste mig sen upp från sängen. ''Men ska inte du...'' mer hann jag inte säg innan jag såg att Miley hade krypit under täckte och lagt sig till rätta igen. ''Vi ska inte till Toronto idag va?'' frågade jag och tittade frågande på Miley, ''Jo, typ i eftermiddag'' sa hon och skrattade. Jag gick fram till sängen och drog av henne täcket och började kikla henne. ''VAFAN, SLUUUUUTA JUSTIN!!'' skrattade hon. Pep och skrattade gjorde hon också.

Vi gick in till köket och åt lite frukost. Pattie och mormor kom in i köket. ''Har ni sovit gott?'' frågade Pattie och mormor kollade misstänksamt på oss, ''Japps'' sa Miley och log, ''Ni gjorde inget annat inatt?'' frågade mormor. ''Inget annat än att vi sov?'' sa Miley och skrattade, men förstog sen att hon menade allvar, ''Seriöst, vi har inte gjort nått annat'' sa jag och log, ''Haha, jag skojar bara med er'' sa hon och skrattade.

Jag och Miley gick in på mitt rum och hon tog på sig andra kläder och tog sin mobil, och vi gick bort till dörren. ''Vi sticker ut lite. Vi har ringt Kenny, så han är typ utanför nu'' ropade jag och öppnade dörren.
Precis när vi steg ut från tomten så möttes vi av ett ansikte vi inte räknat med att träffa på...

Kommentarer
Postat av: DENISE ! ♥

Fett braaaaa!!!! <3

2012-03-06 @ 19:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0