My Teenage Life -Chapter 7- Afraid

Jag vaknade upp av att bussen skumpade till. ''Aah, vad är klockan?'' sa jag för mig själv, ''Halv tre på natten'' hörde jag Justins mjuka röst säga. Jag gäspade och sträckte lite på mig, ''Varför är du vaken?'' frågade jag Justin sen, ''Vet inte riktigt, kunde inte somna. Jag vill inte sova riktigt. Du vet, jag vill inte att jag och Selena har det såhär'' sa Justin och suckade, ''Men prata med henne? Du kan ju inte bara låta det vara om du vill fixa till det, right?'' sa jag och halv log, ''Nej, du har väl rätt.'' sa Justin sen, ''Sover inte ni än?'' hörde vi båda Alfredo säga, ''Jo, det är klart?'' sa jag ironiskt och skrattade, ''Märker det. Sov nu'' manade han oss sen. Jag vände mig om, och kollade en sista gång på Justin, som låg och kollade upp i taket. ''Nu sover jag'' sa jag och skrattade, ''Gör du ju inte, du pratar ju?'' sa Justin häpet, men han började sen också skratta. Jag la mig bekvämt, och skulle precis börja sova igen, ''Du..'' hörde jag Justin säg då. ''Vadå?'' frågade jag tröttsamt. ''Jag älskar dig'' sa han med kärlek, ''Justin, jag älskar dig med! Och jag älskar dig ännu mer om jag får sova nu,'' sa jag och skrattade, ''Bara om jag får sova med dig?'' sa han sen och jag hörde hur han reste sig upp. ''Kom här då'' sa jag och tände den lilla lampan så han såg vart han skulle lägga sig. När Justin hade lagt sig ner brevid mig, så la han armarna om mig, och kysste mig i nacken, ''Du är bäst'' sa jag, och sen somnade jag.

Nästa morgon vaknade jag av att jag hörde massa tisslande och tasslande, ''Dom sover tillsammans, så sjukt gulligt'' hörde jag Carin säga, ''Va? SOVER DOM TILLSAMMANS?!'' skrek Scooter sen, och då 'shh-ade' Carin, och Pattie honom. Jag vände mig om, och där låg Justin och sov. ''Är du vaken?'' frågade Carin och log, ''Nej, jag sover, ser du inte det?'' sa jag och suckade. ''Vi ska lämna er ifred nu'' sa Pattie och tog undan en kamera, ''Vad har ni gjort med den kameran?!'' halvskrek jag nästan. ''Hihi, tog foton på er'' sa Pattie och log retsamt, jag suckade bara. ''GÅ NU,'' skrek jag sen.
Jag la mig ner igen och kollade på Justin. Han var så otroligt vacker när han sov, han var vacker annars med, men ja. ''Hej sötnos'' hörde jag Justin säga, ''Du är sötnosen här'' sa jag bestämt.
Jag satte mig upp i sängen och kollade ut genom fönstret. Vi hade kommit fram till Hawaii. ''Justin, vi är framme i Hawaii nu'' sa jag och log och hoppade på honom. ''Va?'' sa han med en nyvaken röst. ''Vi är framme i Hawaii nu, ska vi gå ut och bada?'' frågade jag och log, ''Sure, det skadar väl inte?'' sa Justin och log lite finurligt.
Vi tog på oss våra badkläder, ''Vi sticker ner till stranden'' ropade Justin sen, ''Ta Kenny med er!'' skrek både Pattie och Scooter. Vi gick ut och andades in den friska luften. Justin tog min hand, och jag kollade på dom, ''Nu går vi'' sa han och log. När vi kom ner till stranden så var det massor med folk, och Justin andades ut, ''Det kommer nog bli en tuff dag här nere, men jag vill kunna bada ute allmänheten med'' sa han och sprang ut i vattnet, och tillslut belv han omringad av massor med tjejer. Några av dom fick syn på mig, och vissa log och sprang fram till mig, medans vissa bitchblicka med eller visa fingret.
Tjejerna som kom fram till mig var jätte trevliga och väldigt pratsamma. ''Så, du dejtar verkligen Justin Bieber?!'' sa dom halv hysteriskt. ''Vi är bra vänner'' sa jag avvikande men tjejerna bara skrattade och gick bort till Justin igen. ''Nicole, kom hit!'' ropade Justin, ''Nej, jag vill sola'' sa jag, även fast jag ville gå till honom. Men dom bitchiga tjejerna var där, och jag ville inte ställa till med något.
Då kom Justin istället gåendes mot mig, ''Res dig upp'' sa han och pekade uppåt. Han började gå lite 'macho', och jag började skratta. ''Du är så skum'' sa jag och kramade honom.




Tillslut så fick Justin ner mig i vattnet, och sen gick vi hem blöta. Men efter en rolig eftermiddag, så var det värt det.
Några av dom bitchiga tjejerna följde efter oss, men eftersom Kenny gick bakom oss, så höll dom sig några meter bakom.
Vi kom fram till bussen, och en av tjejerna ropade, ''Ring mig sen snygging'' och jag tittade fundersamt på Justin, ''Jag fick hennes nummer, men hon såg inte att jag kastade det innan'' sa han ocg flinade och kramade om mig.




''Shit Alfredo, du skulle sett tjejerna på stranden, dom var dom galna. En gav mig sitt nummer'' sa jag medans jag drack ut min cola burk, ''Och vad gjorde du med numret?'' frågade han och fortsatte kolla på datan, utan att kolla upp. ''Jag slängde det såklart? Jag har redan en tjej'' sa jag och log stolt. ''Nicole?'' frågade han och höjde ett ögonbryn, men höll fortfarande ögonen på datorskärmen, ''Ja, vem annars?'' frågade jag häpet, ''Inte vet väl jag. Du flirtar ju med varenda tjej du ser, hur ska jag kunna veta?'' sa han och kollade upp från skrämen och började skratta. ''Nej, jag flirtar INTE med varenda tjej jag ser. Eller, jag kanske gjorde innan, men det räknas inte längre. Jag har Nicole nu, och jag älskar henne'' sa jag stolt, och just då vandrade Nicole in i rummet, ''Aaaw Justin, jag älskar dig med!'' sa hon och la armarna om min hals. Hon tryckte sin kind mot min, och jag kände att den var blöt. ''Har du gråtit?'' frågade jag och tog tag om hennes kinder, och hon bara tittade ner i golvet, ''Varför?'' frågade jag sen och höll om henne. Hon svarade inte.
Jag kollade på Alfredo, och han lämnade det lilla vardagsrummet i bussen, med sin dator, och jag och Nicole satte oss i soffan. Hon satte sig vid sidan om mig, och jag kollade på henne, och tog hennes händer. ''Vad har hänt?'' frågade jag och lyfte upp hennes haka så hon tittade på mig, ''Det är dina fans, dom dödshotar mig ju fan'' sa hon och snyftade. Hela min värld stannade. Mina fans, dödshota? ''Nej, det gör dom inte. Dom skulle aldrig göra nått sånt'' sa jag osäkert. ''Nähä, men kolla på det här då?'' sa hon och visade mig ett mail.




Oh my. Att mina fans kunde vara så grymma?! Nej, det är fan inte sant. ''Sötnos, dom överreagerar bara'' sa jag och kramade om henne, ''Om dom inte gör det då? Om dom faktist dödar mig?'' sa hon och höll om min armar, ''Det kommer dom inte, om dom ska skada dig, så får dom komma förbi mig först''. sa jag och pussade henne på pannan.



Kommentarer
Postat av: Amanda

Äntligen kom kapitlet.. Du kanske borde ha lite bättre uppdatering.. Snart orkar jag seriöst inte ens läsa din blogg längre. -.-

2011-09-06 @ 16:10:10
URL: http://amandaskillad.blogg.se/
Postat av: Amanda

Mm. Jag vet. Men det är lite jobbigt då ens favorit novell inte uppdaterar!:(

Fortsätter kika in lite då och då.:)

Föressten, förlåt.. Tänkte inte på att du kanske hade läxor osv..;)

2011-09-06 @ 18:15:06
URL: http://amandaskillad.blogg.se/
Postat av: Amanda

Såklart din novell är min favorit! Den är ju jättebra så man vill ju bara ha mera hela tiden!

Älskar det spännande slutet i den här delen!<3

2011-09-07 @ 07:17:35
URL: http://amandaskillad.blogg.se/
Postat av: novellblogg

as bra ju :)

2011-09-08 @ 14:38:33
URL: http://everythingihave.blogg.se/
Postat av: Emma Bieber

meer men kan du inte uppdatera lite mer ofta för det skulle bli roligare att läsa då

2011-09-12 @ 15:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0