Is this real love? - Chapter 1-



''Miley?'' hörde jag mamma ropa nere ifrån. Jag kollade på klockan, den hade precis slagit 12:00. Jag satte mig upp ifrån sängen och gäspade och hostade till. ''Mamma, jag är döds sjuk'' snörvlade jag, ''Du är bara förkyld gumman!''. Jag ställde mig upp från sängen och tog på min morgonrock. ''Fan vilket väder'' sa jag för mig själv.

Det hade snöat väldigt mycket under natten, för den hade begravt bilen iallafall. ''Mamma, jag måste inte gå till skolan idag va?'' frågade jag, när jag satt nere vid frukostbordet ''Nej, det får du inte. Du ska bli frisk först'' sa hon medans hon bläddrade i en Elle tidning. Jag hade precis gjort mina mackor och skulle precis dricka lite apelsin juice när mamma ropar till, ''Vad är det?'' frågade jag nyfiket, ''Elle har en inbjudan till en gratis photoshoot och så ska man göra en intervju och lite sånt, nått du kanske är intresserad av?'' frågade mamma och log, ''Mja, varför inte? När är det förresten?'' frågade jag, ''Om 3 dagar, så se till att vara frisk tills dess'' sa mamma och log och gick ut ur köket. Jag åt upp mina mackor och gick upp på mitt rum. Jag tog av mig morgonrocken och hårstråna ställde sig upp på mig. Jag gick in i min garderob och tog fram nya underkläder, och min onepiece. Jag gick in till badrummet, la kläderna på golvet och tog av mig dom gamla kläderna och la dom i tvättkorgen. Jag steg in i duschen och lät vattnet rinna ner för min kropp. Jag tog shamponerade håret och tog balsam, och bara stog och lät vattnet rinna ner för kroppen, tills jag hörde att det knackade på badrums dörren, ''Gumman, Mike är här'' halv skrek mamma genom dörren. Det pirrade till i hela kroppen och jag snabbade mig med att duscha klart.
Jag klev ur duschen och satte en handuk för håret och torkade kroppen. Jag drog på mig mina kläder och gick ut ur badrummet.

''Hej snygging'' sa jag när jag kom in i mitt rum, och Mike satt på sängen. Med sorgsna ögon tittade han upp på mig, ''Hej''. Jag var säker på att någonting hade hänt, och det som hade hänt, kunde inte vara bra. Jag satte mig brevid han, och han tog min hand. Han tittade på våra händer som var ihop flätade med varandra, och sen tittade han upp på mig igen. ''Hur är det?'' frågade jag försiktigt, ''Sådär.. Det har ju varit bättre'' sa han och ställde sig upp. Jag hostade till och la mig ner i sängen. Mike ställde sig upp och gick bort till fönstret.

''Gumman, jag ska bara gå en runda med Jack'' hörde jag mamma skrika, och så hörde jag Jack skälla. Dörren smälldes igen, och jag såg hur Mike's ögon följde dom med blicken. ''Mike, berätta vad det är nudå?!'' sa jag oroligt, ''Ingenting'' sa han och lös upp som en sol. ''Men...'' sa jag helt undrande, ''Jag ville bara skrämma dig'' sa han och log. Han kramade om mig riktigt hårt och sen la han sig brevid mig. ''Vad vill du göra?'' frågade jag och tittade honom djupt in i ögonen. ''Jag vill bara mysa med världens finaste tjej'' sa han och kysste mig mjukt.

Vi bestämde oss att sätta på en film, men vi hade svårt att bestämma vilken, men efter ett tag satte vi igång Lady och Lufsen. Jag satte mig tätt intill Mike och han tog min hand, och vi flätade ihop våra fingrar.

När filmen var slut, så skulle Mike gå hem. ''Du vet att du kommer bli sjuk?'' sa jag och fnissade. ''Ja, jag vet. Men jag vill kunna kyssa min tjej när jag vill'' sa han och kramade mig hårt och kysste mig innan han stängde dörren, och gick mot sin bil.

Jag gick in till tv:n och satte mig hos mamma, pappa och Isak. ''Isak, hur var det på dagis idag då?'' frågade jag och kollade på min söta lillebror. ''Det var jätte bra!'' sa han och skrattade med hela ansiktet samtidigt som han satte sig ner på golvet med en duns och började köra runt med leksaksbilarna. ''Hur har du själv haft det idag?'' frågade pappa och la armen om mig, ''Jag har haft det bra. Jag är ju sjuk, och det är fett kallt överallt tycker jag. Men annars är det helt okej'' svarade jag honom och la mig ner i soffan. ''Mamma, var är Elle tidningen du läste imorse?'' frågade jag sen, ''Här inne i köket, vill du läsa det?'' skrek hon från köket, ''Ja tack!'' skrek jag tillbaka. Mamma kom och lämnade den till mig, och jag började läsa den.




''Omg mamma, jag vill bara bli frisk'' sa jag och suckade samtidigt som jag la ifrån mig tidningen. ''Du blir frisk snart!'' halvskrek mamma ifrån köket.
Jag kramade om Isak och pappa och gick upp till mitt rum. När jag hade kommit upp på rummet, så tittade jag ut genom fönstret. Det var inte ofta det snöade såhär mycket i Californien.

Jag satte mig vid datan och gick in på twitter. Det hände inget kul, så jag gick in på Justins twitter och stalkade han lite. Jag twittrade till honom några gånger, om hopp att han skulle svara, och kanske följa mig.

''Det är mat gumman!'' skrek mamma nereifrån, ''Kommer'' skrek jag tillbaka. Jag stängde igen datan, och gick ner för trappan. När jag kom in i köket, så hade mamma dukat fint och tänt ljus. ''Varför så fint? Vi ska väl bara äta en helt vanlig middag?'' frågade jag och flinade och satte mig ner på stolen, ''Ja, det ska vi. Men man kan väl ha det mysigt ändå?'' frågade mamma och log.
Vi började äta, och så pratade vi lite. ''Tack för maten'' sa Isak, ''Men Isak, du har ju inte ätit upp allt'' sa jag och tittade på honom, ''Vill inte ha mer'' sa han och blev sur. ''Suris'' sa jag och skrattade, ''Sluta'' sa han sen och gick ifrån matbordet. ''Tack för maten mamma, den var jätte god!'' sa jag och gick upp på mitt rum och satte mig vid datan igen. Jag gick in på twitter och på mina mentions, och insåg då rättså snabbt att självaste Justin Bieber hade twittrat mig tillbaka. ''@MileyMiller Sorry it took so long for you to get the follow! And Hope you get better sweetie!'' stog det. Jag blev helt varm av i kroppen, av lycka.





''Justin, kom hit'' skrek mamma ifrån hotellets vardagsrum. Jag snabbade mig dit, och såg snabbt att alla i crewet hade samlats. ''Du måste välja en tjej till musikvideon snart nu, annars blir det inget'' sa Scooter och kollade på mig med en menande blick. ''Men jag har ju inte hittat nån.. Eller, jag såg en söt tjej på twitter.'' sa jag blygt, ''Vad heter hon då?'' frågade Scooter med hopp om att det var någon som det skulle vara lätt att få tag på. ''Typ, Miley Miller, tror jag''.

Jag gick och satte mig i soffan och slog på tv:n. ''Justin, din telefon ringer'' skrek mamma ifrån sovrummet, jag hoppade snabbt upp ur soffan och sprang in till sovrummet och svarade, ''Justin?'' sa jag, ''Hej älskling!'' hörde jag Selena säga från andra sidan luren, ''Vill du hitta på nånting idag?'' frågade hon sen mjukt, ''Visst, kom till mitt hotell, så kan vi gå en runda på stranden'' sa jag som förslag, ''Låter fint. Jag kommer på direkten!'' sa hon och la på. ''Jag sticker ut med Selena!'' skrek jag och så stack jag ut från hotell rummet.

När jag kom ner till lobbyn så stog Selena redan där, ''Hemskt vad du var snabb'' sa jag och log och kysste henne, ''Ja, jag är snabbast'' sa hon och skrattade. Jag tog hennes hand, och vi gick ut och gick bort till stranden. ''Hur är det annars då?'' frågade Selena, ''Det är bra, lite stressigt bara. Själv?'' frågade jag och log, ''Bara bra. Fortfarande inte hittat nån tjej till musik videon?'', ''Nej, eller typ. Eller, nej egentligen inte''.

På stranden så kollade vi på fåglarna som flög runt, och gick i sanden. Vi gick ner och badade fötterna i havet, och sen gick vi bara och myste, ''Justin, jag älskar dig!'' sa Selena sen, ''Jag älskar dig med Selena!'' sa jag och kysste henne.





_______________________________________________________________________________________


Förlåt att det har tagit så lång tid :(. Datan har pajat typ, och allt sånt skit.

Men här har ni och läsa :). Det kommer komma ut ett nytt kapitel imorron :D.




Kommentarer
Postat av: Emma Bieber

meer jättebra

2011-09-25 @ 19:59:02
Postat av: Jenna

Jättebra redan :D

2011-09-25 @ 21:14:19
Postat av: Karro

Ja visste inte att du hade en blogg



kolla min blogg också:D

2011-09-25 @ 22:21:52
URL: http://kaarooliinaas.blogg.se/
Postat av: elena

super bra

2011-09-26 @ 17:12:36
URL: http://fjortizella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0