Is this real love? - Chapter 8 -



Jag hade nu smsat Miley tre gånger och ringt henne en gång, men hon svarade inte. ''Mamma, varför svarar hon inte?'' och då svarade hon, ''Det var inget mamma.'' skrek jag sen. Jag kollade på smset, ''Hej Justin. Förlåt att jag inte har svarat, har haft mycket att göra. Men visst kan vi träffas :). Mötas på stranden? kram'' Hon ville alltså träffa mig. Jag ställde mig och kollade mig själv i spegelen. Jag fixade till frisyren lite och gick sen ut från sovrummet. ''Kenny, vi sticker till stranden'', ''Varför det?'' frågade Kenny och tittade undrande, ''Jag ska träffa Miley, vi ska typ prata lite om musik videon och så'' sa jag och log.

Vi gick ut till bilen och körde iväg till stranden. Det var inget folk där. Jag steg ur bilen och gick ut i sanden och upp på bryggan. Jag såg en tjej sitta borta på en bänk och pilla på sin mobil. Jag gick närmre och såg att det var Miley. ''Miley!'' ropade jag och vinkade, och kollade på mig och log och ställde sig upp och gick mot mig. Jag öppnade armarna och kramade om henne. ''Hur är det?'' sa hon och log, ''Det är bara bra, hur är det själv?'' sa jag och log tillbaka, ''Det är.. bra.'' sa hon osäkert och slutade le. ''Har det hänt nått?'' frågade jag, ''Alltså.. Det är jobbigt för mig att prata om.'' sa hon och jag såg hur hennes ögon blev blanka. ''Jag finns alltid här för dig om du vill prata!'' sa jag och kramade henne igen.

Efter en stund av pratande om musik videon och Miley blev på bättre humör, så gick vi en vända på stranden. Jag fick syn på en kiosk. ''Vill du ha glass?'' frågade jag och log stort, ''Ja, men jag har inga pengar,'' sa hon och log, och tittade sen lite snett ner på sin ficka, ''Det är lugnt, jag bjuder'' sa jag och skrattade. Jag tog hennes hand och vi sprang bort till kiosken.






''Vad vill du ha för nån?'' sa jag och pustade ut, ''Vet inte, jag tar den du tar'' sa hon och skrattade. Jag beställde två mjukglassar och gav den ena till Miley. Hon tittade konfunderande på den, men slickade sen på den, och log, ''Du har glass på näsan Justin'' sa hon och skrattade. Jag torkade bort glassen och skrattade till lite.

Efter en lång dag på stranden så tog jag med Miley hem till mig. ''Ska vi åka hem till mig? Så kan du typ träffa mitt crew och min mamma och sånt?'' sa jag och log, ''Visst.. Haha, det låter som vi har dejtat ett tag, och nu ska jag träffa dina föräldrar'' sa hon och skrattade, men hon hade rätt. Det lät faktist som det. Men det var ju inte så, så det lät väldigt fel. Men min mamma måste ju få veta vem det är som ska vara med i min musik videon.
Vi gick mot bilen och hoppade in i baksätet. ''Vi åker hem nu Kenny'' sa jag och klappade honom på axeln, ''Okej. Miley, har du snackat med din mamma eller pappa eller så?'' frågade han Miley och hon nickade.



När jag satt såhär i bilen med Justin, så var jag ganska nervös. Såhär kan vi ju inte göra, eller kan vi? Vi är ju inte tillsammans, han tog min hand innan, detta känns som en dröm. Men det kan inte vara såhär. Jag måste typ, berätta för Justin att jag har en kille. Mike. Även fast jag inte vill ha honom längre, men jag åste göra nått. ''Då var vi framme'' sa Justin när jag var mitt uppe i mina tankar. Jag tittade ut genom fönstret och såg huset. Det var enormt. ''Kom du då?'' frågade Justin och skrattade. Jag nickade bara.
Vi gick in på tomten och omg säger jag bara, det var en så stor trädgård så det finns inte. Den var enorm. ''Vill du gå in, eller vill du stå kvar här ute och gapa?'' skrattae han och drog mig i armen så vi gick in.

När vi var inne i huset, så var det enormt det med. Men jag kände mig lite lame att bara stå där och kolla. ''Hej, jag heter Pattie, och jag är Justins mamma. Du måste vara Miley? Justin har pratat mycket om dig'' sa hon halv lång kvinna. ''Ja, det är jag.'' sa jag och log, och kollade sen lite undrande på Justin, och han kollade på sin mamma med en generad blick. Pattie kom närmre mig och viskade i mitt öra, ''Han tycker du är speciell'' och då började jag rodna. Sen låtsades jag som ingenting utan gick med Justin in i vardagsrummet där det satt en massa folk. ''Allihopa, detta är Miley!'' sa Justin och la armen om mig och knuffade fram mig till dom, ''Jag är Scooter, Justins manager.'' sa han och log, ''Jag är Jermery, Justins pappa'', och så fortsatte det så tills jag hade hälsat på alla människorna. Jag struntade i det med Mike. Jag var ju ändå inte tillsammans med honom längre.

Klockan hade blivit halv 10 på kvällen nu, och det var tid för mig att gå hem. ''Jag måste gå hem nu. Tack för att jag fick träffa er! Det var verkligen jätte kul!'' sa jag och log och gick mot dörren, ''Hejdå!'' ropade alla från vardagsrummet. ''Vänta, Miley!'' ropade Kenny och kom sen halvspringandes, ''Vill du ha skjuss hem?'' frågade han. ''Nej, det behövs inte! Vill inte vara till så mycket besvär'' sa jag, ''Det är du inte! Men gå försiktigt hem då!'', ''Det ska jag göra!''. Precis när jag hade tatt på mig min jacka, log jag när jag tittade på ett foto som hängde i hallen, på när Justin var liten. ''Vart ska du?'' frågade Justin som kom ner från ovanvåningen. ''Ska gå hem'' sa jag och skrattade, ''Gå? Aldrig! Jag skjussar dig!'' sa han och log. ''Mamma, jag skjussar Miley hem'' ropade han, ''Justin, jag tackade nej till Kenny. Så jag kommer liksom tacka nej till dig med'' sa jag och log lite, ''Jag förbjuder dig att gå hem i detta mörket, så det så'' sa han och log och tog på in jacka och tog bil nycklarna.



Vi hoppade in i bilen och började köra. ''Så, vill du träffas nån mer gång?'' frågade jag sen, och kom sen på att det lät ganska fel, ''Bara som vänner'' la jag till sen med och log, ''Ja, visst. Det har varit jätte kul idag. Har inte skrattat så mycket på länge'' sa hon och log lite men tittade sen ledsamt ut genom fönstret. ''Miley, vad är det som har hänt?'' sa jag och kollade på henne, men vände blicken snabbt mot vägen igen. ''Det är så.. Att.. Jag hade en kille, som heter Mike. Vi hade varit tillsammans i ungefär ett år, ja, imorgon skulle vi varit tillsammans i ett år. Men han gjorde slut med mig för typ 2 veckor sen. Och sen nu igår så ringde han till mig, och berättade hur ledsen han var över att han gjorde slut och att han ville ha tillbaka mig'' sa hon. ''Men varför gjorde han slut med dig?'' frågade jag häpet, och undrande varför han gjorde slut med en sån vacker tjej. ''Han hade träffat en annan. Men det höll bara i 2 veckor, och så ville han ha tillbaka mig. Jag är typ, ett andra val för honom.'' sa hon och suckade. ''Vilket rövhål. En idiot är precis vad han är. Miley, var inte ledsen, du har det bättre utan honom!'' sa jag och log och tog hennes hand. Hon tittade på våra händer, och tittade upp på mig igen. Hon släppte mig hand, ''Justin, såhär kan ju inte vi heller hålla på. Jag menar, vi är bara vänner. Du har Selena ju, remember?'' sa hon och skrattade, ''Juste, bara vänner. Men vänner kan väl hålla händer, right?'' sa jag och blinkade. Hon skrattade lite.

''Här bor jag'' sa hon och pekade på ett stort tegelrött hus. ''Och du sa att mitt hus var stort'' sa jag och skrattade. Hon slog till mig lite på armen. ''Tack Justin, för du fick mig med ett leénde på läpparna. Du är bäst!'' sa hon och log, ''Och du är bäst! Du är, underbar att va med! Tack för du fick mig med ett leénde på läpparna!'' sa jag och kramade henne. ''Vi hörs! Vi kanske kan ses nån mer dag i veckan?'' sa jag när hon var ute ur bilen. Hon nickade till svars. Hon sa hejdå, och jag körde hemmåt.




Så, nu är jag tillbaka älskade läsare!
Det var ett tag sen sen sist, men nu är jag här igen! Jag lovar att uppdateringen blir bättre!

puss.



Kommentarer
Postat av: Cherry

Jättebra :D ♥♥

2011-10-29 @ 18:11:25
Postat av: ida

Awesome, mer!

2011-10-29 @ 23:32:43
Postat av: ida

Mer nu då! :)

2011-11-02 @ 01:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0