Is this real love? - Chapter 9 -



Jag vaknade på morgonen av att mobilen vibrerade. Jag tog den och kollade på den. Det stog 'Mike' på den. Jag klickade honom. Jag såg även att han hade skickat massor med sms. 'Vem var du ute med igår?', 'Varför svarar du inte på sms eller när jag ringer?' och jag bara skrattade. Jag gick in på kontakter och raderade hans nummer. Jag orkade verkligen inte med honom. ''Miley, du har besök!'' ropade mamma från nedanvåningen. ''Kommer'' ropade jag tillbaka, så drog jag på mig en onepiece.
Jag gick ner och mötte Justin i hallen. ''Oj, det var.. Alltså.. Jag.. Det var inte meningen att du skulle se mig såhär.'' sa jag och skrattade. ''Det gör inget, du är fin ändå'' sa Justin och log. Varför sa han så? Han raggar väl inte på mig?! ''Så, jag tänkte om vi kunde köpa en kaffe eller fika nånstans, prata lite om videon och så? Det ska du börja spelas in nästa vecka'' sa han och log. ''Ja, visst kan vi väl det.'' sa jag och kollade på mamma och hon log bara och nickade. Jag gick upp på mitt rum och skulle byta om. Jag tog fram ett par jeans och en tröja. ''Fint rum du har'' hörde jag Justin säga bakom mig. Jag vände mig om snabbt, ''Ehh, alltså.'' sa jag och kollade på väggen där jag hade bilder på Justin. Han tittade speciellt mycket på dom, ''Det är bara gulligt'' sa han och log och satte sig på min säng. ''Du vet Miley.. Du är speciell'' vad menade han med det? ''Aww'' svarade jag snabbt.

Vi gick ner och jag tog på mig mina skor och min skinn jacka. Jag tog på mig en halsduk med. ''Vi sticker nu mamma!'' ropade jag in och stängde sen dörren. Jag såg att Kenny inte var här, ''Var är Kenny?'' frågade jag nyfiket. ''Aha, ja. Jag tyckte vi skulle umgås själva lite. Men han är borta vid kafeét vi ska till'' sa han och log och startade bilen. ''Okej'' sa jag och skrattade lite.

När vi kom fram till kafeét så såg det dött ut där. Men om det verkligen var här, så var det väl det. Jag hoppade ut ur bilen och kollade in på Justin som fortfarande satt i bilen, han snackade i telefon. Jag fortsatte kolla på honom tills han visade att det skulle ta en minut till. Efter ungefär 5 minuter så steg Justin ut ur bilen och kom fram till mig, ''Det kanske tog lite längre tid.. Men nu stiger vi in på kafeét'' sa han och la armen om min midja.
Jag kände mig lite obekväm, men jag följde med. När vi kom in på kafeét, så var det tända ljus och en ros på bordet, och jag blev nervös. ''Justin, vad är det här?'' frågade jag häpet, ''Ett kafé, typ.. Men tända ljus?'' sa han och skrattade, och tände sen lampan och släckte ljusen. ''Rosen är till dig'' sa han och log och gav den till mig. ''Men, vi..'' mer hann jag inte säg innan han avbröt mig, ''Nej, det vet jag, men man kan väl vara snäll?'' frågade han och blinkade. Jag ryckte på axlarna och satte mig vid bordet. Justin satte sig mitt emot mig och vi började prata om videon, Justin började berätta om några scener. ''Ja, det kommer ju vara en scen när du sitter vid ett bord och sen kommer jag med typ kaffe eller nått sånt, och sen en scen när vi kommer kyssas, och dansa och....'', ''Vänta, vänta, vänta lite nu.. Vad sa du där?'' frågade jag och höjde ögonbrynen, ''Att vi kommer dricka kaffe, dansa..'', ''Nej, det andra?! KOMMER VI KYSSAS!?'' skrek jag och gapade, ''Ja?'' sa han frågande.
Jag fick panik och ställde mig upp. Vi kan inte. Det kommer inte betyda nått, det vet jag, men.. NEJ! Jag satte mig ner igen, ''Förlåt, det bara flög ur mig. Det var dumt av mig'' och Justin bara skrattade, ''Det är lugnt.'' sa han sen.



Miley blev helt hyper när jag berättade om kyssen, men hon tog det bra ändå. Men jag undrar om det här med denna lilla överraskningen var för mycket? ''Justin, Justin? Hallå?'' sa Miley samtidigt som hon ryckte i armen på mig, ''I vilken värld var du i?'' frågade hon och skrattade, ''Min egna'' sa jag och log, ''Jag måste iallafall åka hem. Det var kul att träffas igen.'' sa hon och log, ''Vill du ha skjuss hem?'' frågade jag sen, ''Om det är okej, så visst'', ''Klart det är okej, jag hade inte frågat annars'' sa jag och reste mig från bordet. ''Kommer du?'' frågade jag när Miley fortfarande satt kvar vid bordet. Jag gick fram till henne och drog henne lite i armen, ''Kommer du?'' frågade jag igen, och såg sen att hon kollade ner på sin mobil, ''Miley?'' frågade jag, och hon tittade upp, hon grät. ''Vad har hänt?'' frågade jag och blev nervös, ''Läs.'' sa hon kort och gav mig mobilen,

Miley Miller.
Varför gör du såhär mot mig? Varför?
Du är inte riktigt klok, för du vet vad jag är kapabel till att göra. Och du vill inte att nått sånt ska hända va? Jag kan göra vad jag vill. Jag kan misshandla dig, våldta dig, eller kanske, misshandla din familj?
Ja, du vet vad jag kan göra. Så lika bra att du berättar varför du ignorerar mig, vem killen du går ut med hela tiden är, och varför du inte älskar mig mer. I vilket fall som helst, så kommer vi vara tillsammans ändå. Annars kommer jag skada dig och din familj, uppfattat?
/ Mike.


Omg, det här var inte bra. ''Vem är Mike? Eller är det de rövhålet som gjorde slut med dig?'' frågade jag surt och irriterat, Miley bara nickade. ''Du kan ta det lugnt, han ska varken röra dig eller din familj!'' sa jag och kramade om henne. ''Men Justin, du kan inte vara min räddare i nöden. För du kommer åka på tour och liksom fortsätta ditt vanliga liv. Utan mig. Jag är inget i ditt liv, förrutom en tjej dom ska vara med i din musikvideo. Vi kommer tappa kontakten efter videon, vi kommer nog aldrig prata igen. Jag är ledsen, men Justin, we need to face the truth. Det finns inget VI. Vi är bara vänner,'' sa hon och det tog hårt på mig, ''Du är så mycket mer för mig Miley. Du betyder jätte mycket för mig. Jag tycker om dig, du vet.'' sa jag, men ångrade mig snabbt. Men sagt är sagt. ''Nej, nej, nej. Det är fel Justin.'' sa Miley och ställde sig upp. ''Miley, jag tycker om dig. Du är en bra vän. Du är snäll och speciell..'' sa jag och kramade henne, och hon kramade mig tillbaka. ''Så, vill du åka hem nu?'' frågade jag och log, ''Ja,'' sa Miley och log medans hon torkade bort sina tårar.

Vi hoppade in i bilen och körde iväg.
Väl inne i bilen, så fick Miley ett sms till, ''Vad står det?'' frågade jag, ''Det står, 'You better watch out. I'm right behind you.'. Justin, jag är jätte rädd nu'' sa hon, ''Det är ingen bil bakom oss, så han är inte bakom oss'' sa jag för att lugna henne.
''Okej, vi är framme nu'' sa jag och log, ''Jag vill inte gå till dörren själv'' sa hon och kollade bekymrat på mig, ''Jag följer dig'' sa jag och öppnade min dörr samtidigt som Miley öppnade sin. Jag gick över till Mileys sida och hon tog min hand. Vi gick upp till hennes dörr. ''Går du in själv?'' frågade jag och blinkade, ''Ja. Tack Justin, för allt! Du är en bra vän!'' sa hon och kysste mig på kinden, ''Du med!'' sa jag och log. Jag stog kvar tills hon hade gått in genom dörren och när hon stängde så gick jag mot bilen.
Precis när jag skulle hoppa in i bilen, så hörde jag att Miley skrek till. Jag sprang upp till dörren igen med Kenny hack i häl. Vi öppnade dörren, och när vi kom in så satt Miley på golvet gråtandes. Jag sprang fram till henne och kramade om henne, ''Vad är det?'' frågade jag sen, medans jag lyfte blicken från henne och kollade in i vardagsrummet. Där låg hennes hund, död. Det rann blod från munnen på den. ''Miley, du hänger med mig hem''. ''MEN VAR ÄR ISAK, OCH MAMMA, OCH PAPPA?!'' skrek hon hysteriskt. ''Jag vet inte. Men jag vill inte att du ska vara här. Följ med mig hem nu'' sa jag och lyfte upp henne i famnen. Vi gick ut till bilen och jag och Miley satte oss i baksätet och Kenny körde. Detta skulle bli en lång natt.

Kommentarer
Postat av: Cherry

Jättebra :D ♥♥

Längtar tills nästa kapitel <3

2011-11-02 @ 21:04:49
Postat av: ida

Åherre! Fett läskigt ju :o skitbra, mer!

2011-11-03 @ 00:18:12
Postat av: ida

Åherre! Fett läskigt ju :o skitbra, mer!

2011-11-03 @ 00:18:49
Postat av: linnhalldin

AHHH !! mer mer mer! :D

2011-11-05 @ 12:33:30
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0