Is this real love? - Chapter 11 -



Jag vaknade upp hos Justin idag igen. Det kändes så skumt. Härom dagen kände vi knappt varann och nu sover jag över hos honom. Jag bestämde mig för att inte tänka på det mer och vände mig istället om, och möttes av Justins sovande ansikte. Jag ryggade tillbaka lite, eftersom jag inte vill ligga överdrivet nära honom. Jag tog upp mobilen för att kolla klockan, den var halv 7 på morgonen. Jag såg sen att jag hade fått ett sms, från Mike. ''Hur går det att sova sötnos? Kollar på dig varje natt.'' hela jag började skaka. Jag fomligen sprang in på toan och låste dörren. Sen sjönk jag ner på golvet och började stor gråta. ''Varför, varför händer detta mig?!'' viskade jag för mig själv. Efter att jag suttit där inne en stund och gråtit, så började det banka på dörren. Jag vågade inte öppna om det skulle ha varit Mike. ''Miley öppna, var inte fånig!'' hörde jag Justin säg, jag svarade inte. ''MILEY'' skrek han och bankade på dörren, ännu hårdare än dom förra slagen.
Jag kröp in i duschen och startade vattnet. Brydde mig inte om att ta av mig kläderna, utan jag bara satt där i duschen, i blöta kläder. Jag vred vattnet till det kallaste, och fyfan vad kallt det var. ''FAAAAAAN'' formligen vrålade jag ut, och då började Justin banka på dörren igen.

-

Jag vaknade av att jag låg i sängen, invirad i en handduk. ''Miley? Är du vaken nu?'' frågade Justin och höll i min hand. ''Nej, jag sover ser du väl?'' svarade jag bitchigt och Justin kollade undrande på mig. ''Ironi?!'' frågade jag och blinkade mot honom. Han andades ut några gånger, och la sig ner i sängen. ''Jag och Selena bråkar'' sa han sen helt plötsligt. ''Va? Varför det?'' frågade jag när jag ställde mig upp från sängen och tog av mig handduken och höll på att byta om, ''Titta bort'' sa jag och skrattade, ''Jag ska kolla bort'' sa han och skrattade, ''Och jag vet inte varför vi bråkar. Hon tycker att jag hänger för mycket med dig'' sa han och suckade. Min värld stannade upp. Jag tittade rakt fram i väggen. Det var faktist sant, jag och Justin hängde alldelsen för mycket. ''Det är sant.'' sa jag kort, ''Vad menar du?'' frågade Justin och jag hörde hur han reste sig från sängen, ''Jag sa ju att du inte fick kolla?!'' sa jag och försökte få han att glömma det jag precis sa, ''Du har bh och mjukis byxor på dig nu, det är inte så farligt'' sa han och skrattade till lite, ''Men vad menar du med 'Det är sant'?'' fortsatte han sen och ställde sig framför mig. Mina ögon tårfylldes. ''Du är som en räddare i nöden för mig. Du finns alltid för mig. Men hur är det egentligen med Selena? Hur många gånger under dessa dagarna när vi har umgåts har du faktist ringt till henne?'' frågade jag honom och blev lite irriterad. Justin svarade inte. ''Tänk på det du. Jag förstår varför hon är arg'' sa jag surt och gick ut ur rummet. ''Vad är det med dig?'' frågade Justin kaxigt, men jag bestämde mig för att inte svara.

Nere i köket stog Pattie och bakade, ''Godmorgon'' sa jag när jag kom ner, ''Godmorgon du, inte tagit fler duschar?'' sa hon och blinkade, ''Bla bla bla..'' sa jag och skrattade. Jag hörde hur Justin klampade ner för trappan, och när jag gick förbi honom slog han i sin axel i min, ''Aj?'' sa jag surt och gick sen upp igen. Jag orkade verkligen inte med det här.
Jag gick in på Justins rum igen och kröp ner under täcket. ''Du ska väl inte ligga där hela dan?'' sa Justin surt sen när han kom tillbaka upp på rummet. ''Nej, vi ska spela in videon idag, remember?'' sa jag och log nochalant, han himlade bara med ögonen, ''Förresten, så har dom ändrat, vi ska spela in den till helgen istället, så du får sova här tills dess.'' sa han sen. ''Miley, du har besök!'' ropade Pattie sen från nedanvåningen, ''Justin, kan du följa med ner? Jag menar, om det typ är Mike.'' sa jag och darrade på rösten, ''Jaja.'' sa han och gick framför mig. Jag gick ifatt honom och tog tag i hans hand. Han kollade på mig, och sen på mina läppar. Han gick upp ett trappsteg och kollade mig djupt in i ögonen. Han kom närmare med sig ansikte, och tog upp din hand på min kind och smekte den, och innan jag ens hann säga nått, så tryckte han sitt ansikte mot mitt. Där stog vi i trappan, väl medvetna om att det fanns andra som kunde se oss. Jag knuffade bort Justin och kollade chockat på honom, och han gjorde detsamma mot mig. Jag snabbade mig ner från trappan och gjorde en 'kom nu' gest till Justin. Han gick bakom mig och vi gick fram till dörren. Där stog Kenny och Mike. ''Den här killen säger att han är din kille, är det så?'' frågade Kenny och höjde ögonbrynet, ''Klart..'' mer hann jag inte säg innan Mike var framme och kysste mig, ''Försvinn din helvetes äckliga svin. Jag vill inte ha dig här. Skaffa ett liv. Jävla manshora.'' skrek jag till Mike och sprang upp.



Jag förstog inte att jag gjorde det. Jag kysste Miley. Det var fel, så otroligt fel. Nu kommer det ju bli ännu värre mellan mig och Selena, och så kanske vi aldrig blir vänner igen. Jag blev så otroligt besviken på mig själv. Jag gick upp på mitt rum efter att Kenny hade skickat iväg Mike. Jag blev så innerligt arg när han kysste henne, för hon såg ut att njuta av det.
Jag gick upp till mitt rum, och till förvåning så satt inte Miley där. Jag satte mig på säng kanten och la huvudet i händerna. Jag tittade upp efter en stund, och kollade runt i rummet, med en ledsen och besviken blick. Jag kollade mot dörren, där Miley nu steg in. Jag kollade ledsamt på henne.



''Vad har hänt?'' frågade hon, men jag var hlet stum. Jag suckade bara. ''Hallå?'' sa hon, sen suckade hon med. ''Ja, skyll inte på mig. Det var inte jag som kysste dig. Jag tog din hand för jag var rädd. Inte för att vara elak. Så skyll det inte på mig'' sa hon sen irriterat, ''Jag har inte skyllt nått på dig? Så lägg ner. Väx upp istället Miley.'' sa jag högt, ''Du är fan inte klok. Vem fan är det som ska växa upp här egentligen?! Går runt och flirtar med andra tjejer medans du är tillsammans med Selena. Fyfan. Fattar inte ens att hon vill ha dig'' sa hon sen, och denna gången hörde man på hennes röst att hon var påväg att bryta ihop. Hon gick bort till sin väska och plockade fram sin plånbok, ''Vad gör du?'' frågade jag, hon sa inget. Hon tog fram ett foto, slängde plånboken på golvet och sprang ner, och där satt jag frågandes i sängen.



Jag sprang ner till fotona på Justin när han var liten, och höll mitt foto i handen. Jag kollade igenom alla fotona, och det var pojken som var på mitt kort. Det var han. Det kunde inte vara någon annan.
Jag blev helt förkrossad, det Justin hade gjort mot mig på 6-8. Tårarna började rinna ner för mina kinder. Jag sprang upp till Justins rum igen, och såg att Justin inte var där längre. Jag drog fram min väska och slängde ner alla mina grejer där i. Jag la ner plånboken och sprang sen ner, ''Vart ska du?'' hörde jag Justin ropa från badrummet. Jag sprang ut i hallen och drog på mig mina skor och sprang ut. ''MILEY'' hörde jag Justin vråla från balkongen.
Jag sprang iväg så jag inte kunde se huset längre, och sen började jag gå. Jag gick ut på ett fält och nynnade på en låt, och tänkte på allt som hade hänt nu. Jag började gråta igen.
Jag letade efter kortet i fickan, men kunde inte hitta det. Jag hade tappat det hemma hos Justin.



Jag fick panik när jag såg att Miley sprang ut, jag visste inte vad jag skulle göra. Jag gick bort från balkongen och in på mitt rum igen. Jag såg att det låg ett kort på golvet. Jag plockade upp det, och såg två barn.



Det ena var jag och det andra var.... Miley? Jag försökte tänka tillbaka till när jag gick i 6-8, och dagis. Dagis kommer jag inte ihåg en enda minut av, men högstadiet. Jag visste nu vart jag kände igen Miley. Hon var tönten på skolan, som alla mobbade, som jag mobbade. Men som jag egentligen tyckte om i hemlighet.
Jag kallade henne massa saker. Jag var ett svin.





Sådääääääääär. Lite förvirrande ? :').
Det kommer klarna upp snart :).


Kommentarer
Postat av: Cherry

Så braa :D ♥♥

2011-11-09 @ 20:45:54
Postat av: linnhalldin

nej men oj! :P

skitbra. :)

2011-11-09 @ 21:04:12
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: idaho

Åh gud, mera!

2011-11-09 @ 23:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0