Is this real love? - Chapter 10 -



På morgonen när jag vaknade kände jag mig konstig. Och jag kände inte igen mig heller, var va jag egentligen? Sen kom Justin in, ''Jasså du är vaken nu?'' sa han och log och satte sig på  sängkanten. ''Dina föräldrar och din lillebror är här. Jag berättade vad som hade hänt igår. Dom hade varit iväg hos nån, kommer inte ihåg vad dom hette, men det kan ju kvitta. Dom är här, och oskadda'' sa Justin sen och log. ''Justin!'' ropade jag precis när han var på väg ut genom dörren, ''Ja?'' sa han och log sådär mjukt, ''Kom hit'' sa jag, han kom och satte sig på sängkanten igen, ''Justin, jag är så glad att jag har dig! Du är verkligen, annorlunda. När man läser om dig i tidningar och sånt, så verkar du vara bortskämd,'' sa jag och skrattade, ''Men, du är helt annorlunda. Du är snäll, och gullig, hjälpsam. Ja, jag kan rösa över dig med komplimanger. Jag vill bara att du ska veta att du betyder jätte mycket för mig. Och, du är min bästavän!'' fortsatte jag sen. Han kramade om mig, och viskade i mitt öra, ''Miley, du är annorlunda du med! Du är perfekt, för mig!'' sa han och kramade mig hårt. Sen lämnade han rummet.
Jag gick runt i rummet, kollade i garderoben, och insåg ganska snabbt att det var Justins rum. När jag kollade på väggarna var dom täckta med hockey spelare, fotbolls spelare, andra artister, och även bilder på han själv. Haha. Jag skickade iväg ett sms till Justin, ''Kan du komma upp igen? Måste fråga en sak :p. xx'' skrev jag lite snabbt. ''Är påväg ;). x'' skrev han tillbaka och rätt som det var, så stog han i dörr öppningen. ''Jo, jag undrar bara om jag kan få låna kläder? Och om jag skulle kunna få låna duschen'' sa jag och log, ''Klart du kan, men dom kanske är lite stora'' sa Justin och gick till sin garderob och plockade fram ett par mjukisbyxor och en stor pösig tröja. ''Tror du detta blir bra?'' frågade han och höll upp kläderna, ''Det blir jätte bra! Tack!'' sa jag och tog kläderna och gick in i badrummet, precis brevid hans sovrum. ''Du kommer ner sen va? Dina föräldrar vill prata med dig'' sa han plötsligt och såg lite bekymrad ut. ''Ja, jag kommer ner sen när jag har duschat'' sa jag lugnt och gick in i badrummet igen.
Jag kollade mig själv i spegelen, fyfan vad jag såg ut. Jag drog händerna genom håret, och tog sedan av mig kläderna. Jag steg in i duschen och startade den. Vattnet rann ner för min kropp och jag tvättade mig och shamponerade håret.
Jag steg ur duschen och började torka mig. Svepte in håret i en handduk och drog på mig dom pösiga kläderna jag fick låna av Justin. Jag tog av handduken från håret och hängde upp den. Jag öppnade sen toa dörren och gick in på Justins rum igen för att ta min mobil.
Påvägen ner från ovanvåningen hörde jag mamma prata, ''Nej, jag kan inte tillåta det. Förlåt både Justin och Pattie. Men jag vill att min dotter ska vara säker'', Vafan?

''Nu är jag klar'' sa jag när jag kom ner, och låtsades som jag inte hörde vad mamma hade sagt. Jag gick och satte mig brevid Justin och frågade om jag fick låna hans mobil, ''Justin sa att ni ville prata med mig'' sa jag glatt sen, och såg hur det blev svårare och svårare för mamma, ''Jo, jag, pappa och Pattie, och Scooter har pratat om det här med musik videon,'' sa hon och jag nickade, ''Och vi tänkte liksom, att det kanske vore bättre om du hoppar över den. För vi vill ju inte att det ska hända nått dumt,'' fortsatte hon, och då kokade jag över, ''Vafan sitter du och säger, 'Ja, det kanske hade varit bättre om du inte var med i musik videon'. Vad i helvete. Vafan tror du jag har suttit och väntat på dessa dagarna, jag har väntat på att dagen ska komma, då vi ska börja och spela in. Det är i fucking morgon mamma. Du krossar alltid mina drömmar, och stöttar mig aldrig. Det enda du ville ha ut från detta med den photoshooten och det, var att förstöra för mig, igen. Fyfan för dig. Jag hatar dig, ditt jävla kräk.'' skrek jag och sprang ut i hallen. Drog snabbt på mig mina skor och sprang ut, långt iväg.



Jag hade aldrig sett Miley så arg nån gång. Jag ställde mig upp från soffan och sprang ut i hallen, drog på mina skro och tog mina bil nycklar. Jag sprang ut till bilen och körde iväg. Efter att ha kört en stund, så såg jag en tjej sitta lite längre iväg. Jag körde fram till henne, och såg att det var Miley. Jag hoppade ut ur bilen och sprang mot henne, ''Miley'' ropade jag, och hon tittade upp. Hon ställde sig upp och sprang till mig. ''Spring aldrig iväg såhär igen! Fattar du inte hur rädd jag blir?'' sa jag och kramade henne hårt. ''Jag är ledsen. Men, mamma gör alltig såhär när jag är påväg att lyckas. Alltid'' sa hon och snyftade till. Vi stog där och kramades en lång stund när mamma och Miley mamma kom körandes, ''Vad har det tatt åt dig Miley? Är du helt från vettet?'' kom Miley mamma Carin, och sa. ''Frågan är egentligen, vad det är med dig? Att vara en dålig mamma. Att göra så jag misslyckas, för att du misslyckades när du var barn? Är det verkligen så illa att se sitt egna barn lyckas? Är det de?'' frågade Miley. ''Du förstår ju inte gumman. Jag vill ju inte att du ska bli skadad'', ''Mamma, jag kommer vara på en plats, med MASSOR av livvakter.'' sa Miley surt.

Hon hoppade in i min bil, och vinkade på mig, så att jag skulle komma. Samtidigt som jag började gå mot bilen, så fick jag ett sms av Selena, ''Justin, vem är den här 'Miley Miller' tjejen? Är det hon som ska vara med i din video? Jag tycker nog ni umgås lite väl mycket. Du ringer aldrig mig längre, eller nånting. Tycker du inte om mig längre? ;( xx.'' AAAA, varför var hon tvungen. ''Selena, jag älskar dig! Bara det, det är mycket som händer nu. Vi pratar med sen! xx'' skickade jag iväg lite snabbt.
Jag gick och satte mig i bilen och kollade på Miley. ''Hur är det?'' frågade jag, ''Dåligt.'' svarade hon. Jag tog hennes hand och flätade in våra fingrar. ''Det kommer bli bra!'' sa jag sen och kramade om henne. ''Kan vi åka en sväng? Vill rensa tankarna lite'' frågade hon sen och släppte mig hand. ''Ja visst!'' sa jag och startade bilen.
Vi körde en lång runda tills Miley sa till, ''Jag vill att vi går ut där'' sa hon och pekade, ''På den där bryggan!'' fortsatte hon sen. Jag parkerade bilen och vi gick ut ur bilen och begav oss till bryggan.
Vi satt på bryggan och kollade på solnedgången tillsammans. ''Justin,'', ''Ja?'' svarade jag, ''Du är.. Fin,'' sa hon sen. Jag blev helt stum. Och glad. Men jag visste inte riktigt vad jag skulle säg. ''Du är med fin!'' svarade jag och log. ''Men..'' fortsatte hon sen, och jag kollade på henne, ''Vi kommer aldrig bli något. Du har Selena. Och ja.. Vad tror du kommer hända sen?'' frågade hon och kollade ner i vattnet, ''Vi lever i nuet. Vi behöver inte bekymra oss om framtiden.'' sa jag och la armen om henne.

Kommentarer
Postat av: Cherry

Jättebra :D <33

2011-11-06 @ 14:20:18
Postat av: idaho

Åh vad fint! Mer :D

2011-11-06 @ 22:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0