if we're meant to be, we will meet again! chapter 66

Tillbaka blick från förra:


- Vad har hänt?
- Carlos har varit ''otrogen'', typ... sa hon och tårarna bara forsade ner
- Men va? Hur? Med vem?!
- Nån jävla äcklig bitch som heter Nicole.
- Han kommer komma tillbaka Lina! Det vet jag!


Vi satt i soffan en lång stund, och bara snackade och tittade på tv.
Det var fortfarande stelt mellan mig och Johanna, men det brukar det ju vara. Men sen knackade det på dörren. Johanna gick och öppnade. Hon kom tillbaka med en kille, det var Cody...




-------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Whata heck gör han här? Gaah, jag sa ju till honom att han inte skulle komma hit.

- Lina, jag hörde vad som hade hänt, och jag finns här för dig! sa han
- Tack Cody, det betyder verkligen! sa Lina och kramade om honom

Johanna kom och satte sig brevid mig igen, och lutade sig mot mig, även om hon inte hade förlåtit mig helt, så förstår jag att detta är den sista chansen jag får av henne. Alltså vafan, jag suger fan på att vara en pojkvän.


Några dagar efter:



Nu hade Chaz, Ryan, Christian och Caitlin kommit. Christina hade åkt hem, och allt var nästan som vanligt. Förrutom det faktum att Carlos faktist inte var här.
Jag såg att Lina saknade honom, även fast hon hade börjat umgås med Cody. Det verkade lite som om det låg något bakom det Cody gjorde.. Och hur fick han reda på det? Hmm... Jag behöver luska lite i detta..

- Johanna, kom lite! sa jag
- Vadå? kom hon och frågade och kramade om mig
- Alltså, tycker du inte att känns lite konstigt att.. Du vet..
- Att Carlos inte är här och att Lina umgås med Cody? fortsatte Johanna min mening. Och att det käns lite som om Lina och Cody kommer bli tillsammans? Jo, det känns konstigt
- Du läser mina tankar! sa jag och skratta lite och sen kysste jag henne
- Hahaha, duuuu... Jag måste berätta en sak för dig, det kanske är bäst om du sätter dig ner, sa hon sen

Mitt hjärta började dunka riktigt mycket, och jag blev jätte nervös.

- Jo, det är såhär... mer hann hon inte säg innan Christian flög in i rummet
- HALLÅ, NICOLE OCH SELENA ÄR VÄNNER
- VAAAAAAAAAAAAAA?! skrek Johanna så Christian backade. Oj, förlåt att jag skrek, kom, sa hon och skrattade
- Haha, det är lugnt.

Inte långt efter kom Ryan inspringandes

- HALLÅ!!!! SELENA OCH NICOLE ÄR VÄNNER!!
- Vi vet!

Och sen kom Chaz med

- HALLÅ!!! SELENA OCH NICOLE ÄR VÄNNER!
- VI VET!!!!!! skrek vi i kör
- Jaha, men hur skulle jag kunna veta det?

Och alla bara började skratta. Sen kom Caitlin in också, men hon sa inte nått, som tur va så sa hon ingenting.




Johannas perspektiv:



Haha, jag skrämde Justin nu. Han såg lite nervös ut. Men jag måste verkligen berätta det.


Jag, Justin, Lina, Cody, Caitlin, Christian, Ryan och Chaz satt inne i soffan och tittade på tv, och sen knackade det på dörren. Jag gick och öppnade och där stog Jasmine.


- HAAAAAAAAAAAJ! skrek hon och kramade om mig
- HAAAAAAAAAAAJ på dig du! sa jag och kramade henne tillbaka 

Vi gick in och satte oss i soffan, och Jasmine sa hej till alla och så. Vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord, och sen berättade vi det med Selena och det där

- Gaaah, jag har alltid vetat att Selena var en bitch.. Gaah, jag skulle fan kunna spy över henne, sa hon
- Ja, eller hur.

Efter en stund så blev det jätte varmt i vardagsrummet, så vi bestämde oss för att gå ner till stranden, om det inte var så myckt människor där. Och det var det inte som tur va.
Vi satte oss på filten som jag hade med mig. Vi satt och pratade om allting igen och hade det riktigt mysigt och chill.
Rätt som det var så ringde min telefon, och jag var inte beredd på det, så jag hoppade till lite. 
Jag tog upp telefonen och det stog ''Carlos'' på skärmen. Jag gick iväg till bryggan och svarade


 
- Jaa?
- Det är Carlos, alltså jag måste verkligen få träffa Lina, eller iallafall få prata med henne.
- Carlos, ta detta inte såhär nu, men Lina och Cody är påväg att bli tillsammans igen.

Det blev helt tyst i andra änden

- Carlos?
- Mm?
- Vart tog du vägen?
- Hur hade du känt när den du hatar blir tillsammans med den du älskar, va? Nej nu jävlar..
sa han och la på

Herrejesus..
Jag gick tillbaka till dom andra, och satte mig eller rättare sagt la mig i Justins knä igen.

- Vem var det? frågade Lina och log
- Nån försäljare, sa jag och skratta

Sen låg vi där och pratade igen, det var riktigt mysigt.
När det hade börjat bli mörkt, så gick dom andra in, men jag och Justin gick en runda på stranden

- Ja du, vad var det du skulle säg? sa han och log med sitt varma leénde även fast jag såg oron i hans ögon
- Jo, alltså..
- Men bara säg det! sa han och skrattade lite
- Jo, alltså, det är såhär, jag.....











--------------------------------------------------------------------------------------------------



:)









Litet och ganska kort, I knoww....









Kommentera :D.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0