if we're meant to be, we will meet again! chapter 1

Nu, nu har vi precis slutat skolan, det är äntligen sommarlov. Jag är såå glad för det! Jag och Lina slutar 9an, och funderar på att spendera hela sommaren tillsammans, även fast hon ska ut och resa o så.
Nu har jag precis kommit hem, jag gick en liten runda efter vi fick gå från skolan.
När jag precis kom innan för dörren och tog av mig skorna plingade min mobil till.

''sååååå, nu har vi sommarlov och vi skulle trotts allt försöka spendera så mycket tid som möjligt tillsammans. Ska vi träffas o hitta på nått?'' det var från Lina.

Medans jag skrek till mamma att jag stack ut och tog på mig skorna igen svarade jag

''haha, jo, det är ju sant.. Men du får komma hit isåfall, så får vi va ute, för jag sa till mamma att jag stack ut igen''
''okaj, kommer på direkten''
svarade lina

När jag gick ut igen, så såg jag henne komma på min uppfart, haha, det tog inte alls lång tid.

- Hej! halvskrek jag lite
- Hej på dig du, det var ett tag sen, si sådär en halvtimme sen?! båda två skrattade till
- Vad ska vi göra då? Enligt mig är det ganska dött här.. sa jag och lät uttråkad
- Äsch, upp och hämta din data så kan vi väl sitta här ute? frågade Lina

Jag gick upp och hämtade min data, sprang ner för trappan och ut till Lina. När jag kom ner och ut såg jag att Lina redan satt med en data i knäet.

- Har du din data här? frågade jag
- Haha ja, men jag ville att du skulle hämta din med, så kan vi ju sitta på Twitter samtidigt. sa hon och blinkade till lite
Jag log bara till svars.
- Vad är du inne på? frågade jag Lina
- Jag är inne och tittar på Big Time Rush, har du hört dom? Dom är aaaaaaas bra! halvskrek Lina
- Okej, men ta det lugnt, jag står brevid dig, jag hör dig även om du inte skriker!? halvskrek jag tillbaka

Lina tittade bara på mig precis som ''Är du dum i huvudet eller?'' Och så skrattade jag bara till.
Vi satt ute i minst två timmar, och snackade delvis med Chaz och Ryan eller så satt vi och lyssnade på musik och titta på gamla bilder. När vi satt och pratade om dom gamla bilderna kom vi in på gamla minnen och hur mycket vi saknar alla gamla grejer vi alltid gjorde när vi va lite yngre. Mitt i våran konversation kom mamma och störde.

- Lina, vill du äta här? Du kan sova här med om du vill. frågade mamma Lina
- Ja, jag måste bara ringa mina föräldrar och fråga om det är okej! svarade Lina lite kvickt

Medans Lina gick iväg och ringde till sin mamma ringde jag till Ryan, och som vanligt var han med Chaz. Det förvånar mig i och för sig inte. Vi satt och snackade om allt möjligt, för vi hade verkligen inte träffats på en hel evighet. När Lina kom tillbaka sa hon att hon kunde båda äta här och sova över. Ryan och Chaz som har så stora öron hörde genom micen att Lina med var där och bad mig att sätta på högtalare.

- HEEEEEEJ LIINAAAAAAAAAAAAAAAAA! skrek dom båda två i kör
- Hej random Ryan och Chaz. sa hon och bara flinade
- Såå tjejer, ni ska sova över?
- Aaa, hurså då?
- Nä, bara undrade, för vi ska ta flyget till L.A ikväll så vi kommer fram imorgon. Ni kanske vill träffas då? sa Ryan
- Well, asså.. Vi har ju inga planer, så varför inte. Vi saknar er, pretty much! sa både jag och Lina
- Aaaaww, så gulliga ni är. svarade både Ryan och Chaz, Men vi har med en överraskning till er med.. och man hörde riktigt hur dom fnissade. Jag hörde också att det var någon mer hos dem, men orkade inte bry mig så mycket om det.
- Trevligt att ni känner detsamma för oss, sa Lina och lät lite ledsen, fast på skoj.
- Nej men ni vet att vi saknar er, vi hade liksom inte velat träffa er imorgon annars ju?
- Ja, i och för sig, det är ganska logiskt. Men vad är det för överraskning då? sa jag och försökte lura dom att säga det.
- Tror du helt seriöst att vi är så dumma att vi säger det? sa dom i kör igen
- JAA. skrek vi
- Jaha, men då tror ni fel om oss då. och man kände riktigt hur dom log för sig själva
- Jaja, men vi måste gå nu, så hejdå och vi syns imorgon då. sa Lina
- Bye guuurls. sa dom båda två

Vi la på och Lina och jag gick in i huset. Vi gick in i köket och åt, det blev pastasallad. Sen gick vi upp till mitt rum och tittade på tv, och åter igen började vi prata om gamla minnen. Det blev allt senare och senare och nu var klockan halv två, så vi bestämde oss för att gå och lägga oss, vi skulle ju faktist gå upp ganska tidigt imorgon.

Nästa morgon vaknade jag klockan 9 av att mobilen vibrerar, Ryan ringer.

- Aa hej. sa jag med lagom morgontrött röst
- Haha hej du, väckte jag dig? Skulle bara säg att vi är utanför ditt hus nu.
- Omg, vi har ju inte äns stigit upp än?
- Nej men då kommer vi upp nu, för vi är i hallen just nu.
- LINA, VAKNA. skrek jag till Lina
- Men vad är det? sa hon surt
- Ryan och Chaz är i....
Jag hann inte säga mer innan dom öppnade dörren, dom gick in med sin packning och efter kom.....




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vem kan det va som kom efter dom?



Detta var det första chaptern, hoppas ni gillade det xd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0