if we're meant to be, we will meet again! chapter 6

Tillbaka blick från förra:


Vi gick in till köpcentret och vi gick längre och längre in, och mycket riktigt, där stog dom, hand i hand...




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




- Nej nu jävlar, sa både Chaz och Ryan
- Nej, vi kan ju inte gå dit, då fattar han ju att jag läst hans sms? sa jag oroligt
- Det är lugnt, vi har läst hans sms ett antal gånger, fast han var ju vaken och han sa åt oss att titta, så det är nog inte lugnt, sa Ryan och försökte låta tröstande
- Okej, det är lugnt. Vi går fram och snackar med honom NU! sa jag och Lina och började gå mot dom. Grabbarna kom efter
- Nämen hej Justin, var  är din mamma? sa jag surt och alla tittade surt på dom
- Asså, jag kan förklara.. sa Justin
- Nej, du behöver inte förklara nått, jag vill inte veta av dina ursäkter. Jag har aldrig hört en ursäkt från dig, men en ''Jag kan förklara'' det är så lågt, du kunde bara säga att du skulle träffa Selena, istället för att säga att det var din mamma som ringde, och massa sånt skit? Gud vad du har sjunkit i mina ögon nu, en kändis som ljuger för sina fans om att ni inte dejtar? Alla vet redan, bara säg det.. Och du, jag var en Belieber, jag VAR. Inte längre, du har förändrats så jävla mycket. Du är inte du längre, du är inte dig själv när du är med henne?!
Nu ska jag, och mina riktiga, äkta vänner gå, för vi vill inte prata med falska vänner.
-DU BEHÖVER JU FAN INTE DRA IN SELENA I DETTA? skrek han efter oss
Jag visade mina känslor  för honom med ett finger, sen gick vi igen.



Linas perspektiv:


Jag tror nog aldrig jag sett Johanna såhär arg och besviken innan, tårarna bara rinner på henne, och jag vet inte vad jag ska göra. Jag måste trösta henne.

- Johanna, strunta i honom nu. Vi åker hem och spelar tv spel eller nått.. Bara så vi glömmer honom för ett tag, sa jag
- Jaja..

Chaz la armen runt henne och sa att det skulle bli bra igen, hoppas bara han har rätt nu. Jag tittade bak ganska några gånger för att titta på dom, och det såg ut som Justin stog och grät eller nått. Men just nu brydde det mig faktist inte så mycket, jag bryr mig verkligen inte om en sån svikare som han är.

- Vem kör? frågade Chaz
- Jag kör, sa Ryan

Under hela bilresan var det tyst, och jag vet verkligen inte vad jag ska säg. Det är ganska pinsamt att bara sitta här och bara titta ut genom fönstret och inte säg nått. LINA, DU MÅSTE SÄG NÅTT!!

- Vad ska vi göra ikväll då? frågade jag till sist
- Vi kan väl bara ta det lugnt, äta godis och titta på tv, jag känner inte alls för att göra nått ikväll. sa Johanna
- Det blir helt utmärkt, sa både Ryan och Chaz

När vi kom hem så gick vi ut till köket, fixade godiset sen gick vi upp till Johannas rum och tittade på en film. Johanna somnade rättså snabbt så vi stängde filmen och gick och la oss vi med!

Nästa morgon vaknar jag av att det var någon som spolade på toan, sen ingående kom Ryan,

- Är du vaken? frågade han
- Det ser väl ut som det, sa jag och blinkade
- Haha, ja i och för sig. sa han och la sig ner på golvet igen
- Men naaw, kolla på Chaz och Johanna, så gulliga, sa jag lite tyst
- Hörru, jag är faktist vaken, eller halvt iallfall, svarade Chaz
- Oops, sorry haha, sa jag igen
- Jag är med vaken nu, sa Johanna

Nu när alla är vakna gick vi ner till köket och gjorde frukost, Johanna åt mackor och vi andra flingor. Vi pratade om allt möjligt och sen sa Johanna helt plötsligt

- Jo, ikväll ska vi på gala förresten, så om vi ska in till stan och köpa lite kläder och sånt.
- VA? Så berättar du inte det förrens nu? halvskrek jag



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Litet bråk härja.
Och Johanna kanske borde sagt nått om galan lite tidigare? hmm ;p


Blev ingen bild i detta inlägget, men strunt i det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0