if we're meant to be, we will meet again! chapter 5

Tillbaka blick från förra:

Jag skulle gå ner och ställa skålarna på diskbänken när jag hör att nån knackar på fönstret och att nån rycker i dörren..



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



OMG! Nu är jag jätte rädd, vad ska jag göra? Jag vill ju inte väcka dom andra. Men dom som rycker och knackar bara fortsätter. Jag började gråta och sprang så snabbt upp på mitt rum som det var möjligt. När jag kom in där så hade dom vaknat av att jag slog upp dörren, och alla frågade vad som hade hänt.

- Men herrejesus vad är det som har hänt? frågade dom alla fyra
- Det är nån som knackar på fönstret och rycker i dörren där nere, sa jag och grät ännu mer
- Seriöst? sa alla och såg skrämda ut
- Men vad tror ni? Tror ni jag står här och ljuger när tårarna bara forsar ner?
- Nej, förlåt det var en korkad fråga

Vi gick ner allihopa och tände alla lampor i huset, vi öppnade dörren och såg någon springa ut från tomten. Tur att dom är borta nu iallafall.
Vi gick upp och la oss igen och nu somnade vi riktigt.

Nästa morgon vaknar jag av att Chaz ligger och snarkar i mitt öra, så jag armbågar honom i magen och han börjar hosta. Sen somnade han igen, utan att snarka. Jag låg och höll på med mobilen när jag såg att Justins mobil låg på golvet, sen vibrerade den till. Jag menar, det skadar väl inte att kolla? Jag tog upp mobilen och kollade vem han fick smset av, det var Selena, shit vad awesome, jag läser ett sms från Selena Gomez, även fast det inte var till mig, men ändå.
Det stog såhär:

*hey Justin, såå, skulle vi träffas idag eller? puss/ sel *

Va? Justin ska vara med oss nu i veckan ju? WTF?!!?!
Jag la ner telefonen på golvet igen och steg upp istället. Jag gick ner till tv:n och startade den och sappade först runt på kanalerna för att se om det fanns nått kul, när det inte fanns det så satte jag igång xboxet istället och började spela Fifa 11, även fast det inte var lika kul när inte dom andra va med.
Efter en timme eller så så kom Lina ner och satte sig och började spela med mig.
Jag tänkte på om jag skulle berätta om smset jag tittade på, på Justins telefon. Och jag gjorde det.

- Eh? Seriöst? Han skulle hänga med oss ju? sa Lina och man såg riktigt hur hon började bli siggi
- Eller hur, fan helt jävla sjukt
- VADÅ?? skrek Chaz precis bakom oss
- Asså käft med dig om du vill veta, sa jag och lät riktigt sur nu
- Förlåt, vad har hänt? sa han medans han satte sig i soffan
- Jo alltså, du får inte säga detta till Justin men han och Selena skulle tydligen träffas idag, sa jag lite tyst
Chaz bara satt och tittade rätt fram, man såg hur arg han började bli.
- HAN SKULLE JU HÄNGA MED OSS HELA VECKAN OCH LITE AV NÄSTA? skrek han
- Chaz håll käft, han kan ju vakna, och då kommer det inte bli så bra. sa jag
- Du har rätt, förlåt.
- Men vad ska vi göra då? frågade Lina
- Vet inte, men vi borde berätta för Ryan med. sa jag och dom andra två instämde

Vi gick upp och väckte Ryan och Justin som fortfarande sov. Sen gick vi ner och år frukost. När vi hade satt oss för att äta, så var vi tysta. Och jag var verkligen tvungen att avbryta det för det började bli pinsamt nu.

- Vad ska vi göra idag då? sa jag och jag antar att jag lät lite sur
- Mamma har kommit hit, så jag skulle träffa henne. sa Justin, men man såg på hans ögon att han ljög
- Okej, vad ska vi göra då? sa Lina irriterat
- Vet inte. sa Ryan och lät glad, han åt ju visserligen, och han älskar mat, så det kan vara därför

Nu hade vi ätit klart och Justin kollade sin mobil, det ringde och han svarade. Han gick iväg och började prata med Selena antagligen, sen kom han tillbaka.

- Vem va det? frågade jag
- Mamma, jag måste gå nu. Men vi syns senare ikväll, sa han och gick ut till hallen och tog på sig

Nu hade han gått ut och Chaz, Lina och jag kunde bara inte hålla det inne längre.

- DET ÄR SELENA HAN SKA TRÄFFA!!!! skrek vi alla tre i kör
- ha-ha-ha, jätte kul, han skulle aldrig ljuga om det? sa Ryan och såg förvånad ut
- Varför läste jag då ett sms som han fick imorse av henne där det stog nått liknande med '' hej Justin, skulle vi träffas idag? puss sel''? frågade jag surt
- Säkert att det inte var ett gammalt sms då?
- Ja, jag tog upp hans mobil från golvet, och just då började den vibrera. sa jag och såg ledsen ut
- Men jag vet, vi sticker in till stan, och ser om vi ser dom? sa Lina
- Bra idé, sa vi andra

Vi tog på oss kläder, och stack in till stan, det var jätte fint väder, och varmt va det med. Vi gick in till köpcentret och vi gick längre och längre in, och mycket riktigt, där stog dom, hand i hand...












------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Nu tror jag det är några som är lite sura...



Kommentera och ge ideér? :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0