if we're meant to be, we will meet again! chapter 25

Tillbaka blick från förra:

Nu var klockan halv tre på natten och Justin sov som en stock. Men jag fick verkligen inte somna, jag skulle vänta uppe tills jag visste att Lina var säker igen! Efter en stund slumrade jag till, men vaknade med ett rysk av att någon öppnade dörren. Jag tittade försiktigt över armstödet...



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Där stog hon! LINA!!!!

- LINAAAAA!!!!!  skrek jag så Justin hoppade ur soffan, men det brydde mig minimalt!

Jag sprang till henne och kramade henne. Fyfan vad glad jag blev!

- FATTAR DU HUR JÄVLA OROLIG JAG HAR VARIT? VA?! skrek jag på henne sen
- Nej, det tror jag inte att jag förstår. Och jag är ledsen att jag inte svarade på telefonen, men jag behövde vara ensam ett tag. För att tänka ut lite saker. Och nu är det så att jag är super trött. Så jag ska upp och sova nu, om det är okay? Ni kanske med ska gå upp?
- Ja, JUSTIN! skrek jag
- VAD? skrek han, och jag hoppade till, för tydligen va han bakom mig
- Jaha, oj förlåt. Men vi ska upp och sova. Men du får ligga kvar i soffan om du vill. sa jag och skrattade. Dålig natt humor you know..

Jag gick in i vardagsrummet och tog datan och mobilen, sen gick vi upp. Vi la oss och somnade, eller.. Iallafall jag.


Linas perspektiv:

Så, nu var jag hemma hos Johanna igen. Dom hade tydligen varit jätte oroliga. Varför egentligen? Jag var ju inte borta så länge, eller var jag det? Aja, jag vet inte. Men en sak jag vet, är att jag aldrig vill se Carlos igen. Nej fyfan vad arg jag är på han. Han kan ju fan inte gå runt och strula med andra tjejer, NÄR VI ÄR TILLSAMMANS?! Nej fyfan.










Nästa morgon vaknade jag av att min mobil ringde. Jag tog upp den och utan att titta på vem det var svarade jag.

- Aa det är Lina
- Lina, det är Carlos

*Klick*

Jag tänker fan inte snacka med honom. Aldrig, NEVER!

- Vem var det? hörde jag en morgon trött röst säga, HAHA, det var Johanna
- Carlos. Men jag klickade honom, sa jag med ett stort leénde på läpparna
- HAHA, du är ju kul du, sa Johanna och vände sig om och somna igen

Jag gick upp och tog datan och satte mig vid den. Jag gick in på twitter och hade fått massor med meddelanden från Carlos, men det brydde mig minimalt. Jag gick in på Facebook och kollade läget. Sen fanns det inget att göra. Typiskt. Jag satte mig och spelade Sims. Men efter ett tag blev det med tråkigt. Och Justin och Johanna bara sover. VARFÖR?! Sen bestämde jag mig för att gå ner och äta. Jag tog en macka och mjölk. Efter ett tag kom Johanna med ner och var lite social med mig

- Hej, hur är det?
- Hej du, jodå.. Helt okay, du då?
- Jodå, det är bra. Du, jag ska bara ta nått och äta, ska vi åka in till stan sen? frågade hon
- Sure.

När både hon och jag hade ätit upp, tog vi på oss kläder. Jag tog ett par svarta jeans shorts och ett linne med en kofta över och Johanna tog på sig ett par ljus blå shorts och en t-shirt. Sen tog vi på oss smink och sen stack vi ner, tog våra mobiler och tog på oss skorna, sen gick vi ut till bilen och åkte iväg till stan.
Vi hittade såhär as mycket kläder vi ville ha, men vi hade inte råd till allt. Precis när vi skulle gå till Burger King greppade någon tag i min arm, jag vände mig om, och där stog han, svikaren. Jag ryckte bort min arm och fortsatte gå, men han tog bara tag i min arm igen och igen och igen

- Helt seriöst Carlos, du kommer inte få fler chanser, så bara låt mig va.
- Men, låt mig få förklara!
- Vadå, skulle det var hon som kysste dig igen? Nej för du kysste ju inte henne tillbaka. Tror du inte att jag såg dig och hon. Du är så dålig på att ljuga, så det finns fan inte.
- Men låt mig förklara! sa han och tog tag i min arm
- Men nej, låt mig va. Släpp mig
Men han släppte inte mig, och sen blev jag så arg så att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Jag bitch slappa han, han bara tittade på mig med sorgsna ögon. Men jag ryckte bort armen från hans hand och gick iväg till Johanna som var halvvägs inne på BK nu. Hoppas bara hon inte gått och pratat med mig nu.

- Hej igen, sa jag och halvlog
- Vadå igen? Jag har gått och snackat med dig, har du inte vatt här?!
- Nej, Carlos var där nere och ville prata och höll fast mig i min arm och sen bitch slappa jag honom sen gick jag hit till dig!
- Jaha, men iallafall, jag hade besluts ångest, om jag skulle ha chickenbits eller om jag skulle ha en Whopper. Jag vet inte vad jag ska ha!
- Jag vet inte heller, jag ska ha en Whopper iallafall!
- Men, då tar jag med det

Vi beställde maten och gick och satte oss. Sen ringde Johannas telefon, det var nog Justin som undrade var vi var eftersom hon inte lämnade någon lapp. Haha, klant.
Efter ett tag blev vi trötta på stan och åkte hem, och när vi kom in var det fler skor i hallen. Vem fan har Justin nu släppt in? Vi gick in i vardagsrummet och där stog Justin.. OCH CARLOS. Vafan?!

- Lina, snälla. Låt mig förklara! sa han när han satt i soffan
- Men helt seriöst, jag vill inte höra på dina usla ursäkter, jag skiter fullständigt i dig, och ursäkterna..
- Lina, låt han förklara. Han har berättat för mig, så snälla! sa Justin och tittade på mig
Gaah, nu hade jag inget annat val.
- Jaja då. Men då får ni två gå ut! sa jag och pekade på Johanna och Justin

När dom gick ut, så började Carlos berätta. Och allt han berättade, var så trovärdigt, så nu var jag kanppt sur på han mer.. Men jag kan bara inte förlåta honom. Eller, kan jag det? Detta är så svårt.

- Du, jag har inte förlåtit dig helt än, men kan vi inte bara börja med att vara vänner sålänge? frågade jag sen
- Jo, det är helt okay! sa han

Sen ställde han sig upp och jag med, och sen kramade vi varann.
Dagarna gick och jag umgicks med Carlos nästan varje dag, mest för att bygga upp våran vänskap. Men imorgon ska jag hänga lite med Johanna, för sen på kvällen ska jag och Carlos ut och äta nått.


Johannas perspektiv:


Alltså nu börjar jag bli irriterad, Justin har åkt tillbaka till sin worldtour och nu får jag sitta här hemma och mögla eftersom Lina umgås så mycket med Carlos. Hoppas fan inte att hon har glömt att vi ska träffas imorgon bara.
Mamma kom hem igår och nu ikväll skulle vi titta på film. Det fick bli Twilight. Haha, både mamma och jag tycker om den.
Klockan blev mycket och jag blev trött så jag gick upp och la mig. Jag somnade ganska snabbt och tänkte på hur morgondagen skulle bli.
Nästa morgon vaknade jag av att jag låg nere på golvet. Great, jag hade trillat av sängen. Jag reste iallafall mig upp och gick in på toa och fixade till håret, sen gick jag in på rummet och drog på mig kläder, det fick bli ett jeans shorts, ett vitt linne och en stor hoodtröja. Jag tog min mobil och messade Lina

* Haay, äru klar? :) *

Det tog inte lång tid innan jag fick svar

* Japp, möt mig vid stranden om fem minuter :D *

Jag gick ner och tog ett äpple till frukost, sen gick jag ut till hallen och drog på mina converse. Sen gick jag till stranden och åt på äpplet. När jag kom fram stog hon där.

- Hej, sa jag och log
- Hej, sa hon med och log
- Vad ska vi göra? frågade jag sen
- Typ, vet inte. Vi sätter oss uppe på bryggan!
- Well, okay

Vi gick upp på bryggan och satte oss. Vi började prata om allt möjligt. Lite senare när det blev tyst frågade jag

- Vad ska vi göra ikväll då?
- Jo alltså, jag ska träffa Carlos ikväll. sa hon och tittade ner på bryggplankorna
- Jaha, aja.. sa jag och tog upp mobilen

Jag skickade ett sms till Justin och skrev

* Haay, du.. Jag kommer till Hawaii. Jag tar flyget imorgon. Om det är okay med dig? :) / Johanna<3 *

Det tog inte lång tid innan ett svar kom

* Hey. Det är hur okay som helst! Ring när du kommit fram bara! / Justin ;)<3 *

Efter vårat lilla sms prat, så frågade Lina

- Vem messar du med?
- Mamma, jag måste gå hem nu. Men vi hörs. Hejdå! sa jag och kramade henne

När jag kom hem bad jag mamma att boka den första bästa biljetten till Hawaii och jag berättade för henne med att jag skulle stanna med honom ett tag.

- Okej, vet du hur länge du kommer stanna?
- Ingen aning, men det blir ett ganska långt tag!
- Okej, men du måste lova att ringa, varje dag! Upp och packa med dig nu gumman!
- Okay

Jag gick upp och tog fram mina två resväskor och packade ner så mycket jag kunde i dom. Sen tog jag min vanliga väska och stoppade ner min data där, ett block och pennor, och ja, dom viktigaste grejerna.
Jag gick och la mig efter det, för klockan hade blivit nio och jag skulle upp klockan åtta imorgon bitti.
Nästa morgon vaknar jag av att min mobil ringer, det var Justin.

- Aa, hej
- Hej sötnos, sovit gott?
- Aaa, du väckte mig precis. Själv då finis?
- Jodå, men det hade vatt bättre om du var här.
- Du, jag ska strax till flygplatsen så jag ringer dig sen, Hejdå älskling!
- Hejdå gumman!

Jag gick upp, drog på mig kläderna och gick in i badrummet, fixade håret och tog på lite maskara och sen gick jag ner och åt.

- MAMMA, DU MÅSTE SKJUSSA MIG TILL FLYGET NU!
- Ja gumman, jag kommer!

Nu var vi framme vid flygplatsen och jag gick på flyget. Jag satt en stund och snackade i telefon och sen somnade jag. JAg vaknade av att högtalarna sa att man skulle ta på sig bältet för landning. Jah tog på mig det och sträckte lite extra på mig, sen ringde jag Justin. Men han stog redan där med sin bil. Och det var massor med fans där med. Härligt att komma till honom och komma ifrån allt annat..


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Blev Johanna och Lina ovänner? Och kommer Carlos och Lina bli mer än vänner igen? Hmm..


Kommentera! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0