if we're meant to be, we will meet again! chapter 20

Tillbaka blick från förra:

Jag tittade på Lina medans hon pratade och log, sen ändrades hennes ansikts uttryck och hon började skrika

- CARLOS? CAAAAAARLOS?

Sen började hon gråta. Vafan har nu hänt?



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hon trillade bara ihop på golvet och grät. Vad hade hänt egentligen?

- Vad har hänt Lina? sa jag och gick fram och kramade henne
- Jag pratade med Carlos, och sen hörde jag typ bara en smäll, snyftade hon, Och sen svarade han inte. TÄNK SÅ HAR HAN DÖTT? sa hon och grät ännu mer
- Grabbar, klä er. Vi måste åka in till sjukhuset!

Påvägen till sjukhuset sa vi inte alls mycket till varandra. Lina satt antagligen och tänkte hur Carlos mådde, jag gjorde ju också självklart det, men jag satt och tänkte på så mycket mer, så många fler saker som kan gå fel just nu. Christian ska ju snart åka härifrån och åka hem till ATL. Tänk så tappar vi kontakten, det hoppas jag verkligen inte att vi gör, för han är super snäll. Justins ledighet är snart slut och sen åker han tillbaka till touren. Sen ska jag och Lina följa med på några konserter. Men nu hinner jag inte tänka på allt det, nu tänker jag mer på hur Carlos mår, tänk på ligger han i koma, eller värre, tänk så är han död. Jag rös till när jag tänkte på det och då tittade dom andra på mig med blicker '' Vafan håller hon på med? Har hon ryck eller?! ''.
Nu var vi framme vid sjukhuset och jag var fan nervös för att gå in där. Jag menar allt möjligt kan ju hänt honom. Jag tog Justin i handen och så blev det lite bättre. Men man såg verkligen på Lina att hon var rädd.
När vi kom in på sjukhuset gick vi till expeditionen

- Carlos Pena? frågade Lina
- Ja, då ska vi se. Han kom precis in med svåra skador och han ligger i koma. Vill ni besöka honom i detta tillstånd ändå?
- Ja, det vill vi. sa Lina bestämt
- Okej då, rum 143 på våning 5
- Tack då

Vi gick till hissen och klickade på våning fem. När vi kom upp så precis när vi skulle gå ut, så klickade Justin och Christian i alla knapparna på hissen. Så typiskt dom haha. Vi frågade var rum 143 var och sedan gick vi dit. Det kändes ganska ledsamt när vi steg in i rummet. Han såg verkligen helt död ut.

- Kan ni gå ut lite? Jag vill vara lite själv med honom. sa Lina och tittade på honom med tårar i ögonen
- Ja visst, vi sitter här utanför om det skulle va nått! sa jag
- Tack för att ni följde med!

Vi gick ut och satte oss utanför och väntade. Jag tror jag slumrade till några gånger. Tillslut blev jag så trött på att sitta här så jag gick ville gå till kiosken

- Vill ni ha nått i kiosken? frågade jag medans jag gäspade lite
- Jag vill ha en cola, sa Christian
- Jag vill Swedish Fish om det finns, och en sprite, sa Justin och log
- Godis och läsk, okay det kan jag nog komma ihåg

Jag gick till kiosken, och köpte Swedish Fish, en sprite, en cola och en fanta. Påvägen tillbaka krockade jag med en doktor och tappade allting. Great

- Förlåt, sa jag och började mig ner och tog upp grejerna
- Det är lugnt, jag borde ha sett mig för, har det lite stressigt. Jag är bara en kandidat här så

Undra om han verkligen trodde att jag lyssnade. Nu gick jag tillbaka med godiset och dom hade somnat, blir jag förvånad? Haha, jag satte mig brevid Justin och han kikade med ena ögat. Antagligen skulle dom lura mig att dom sov. Jag ställde mig upp och flinade och sa sen

- Nehe, men då går jag väl till den snygga doktorn jag sprang på,
- Nej det gör du inte, jag är vaken och har aldrig vatt vaknare i hela mitt liv, sa han och kramade mig bakifrån
- Haha, du inser att jag skojar med dig va?
- Så du sprang inte på någon snygg doktor då?
- Snygg var han inte, men jag sprang på en doktor
- Lova att du inte tyckte han va snygg! sa han och försökte låta avundsjuk
- Jag lovar på heder och samvete. Här, ta din dricka och ditt godis nu, sa jag och kastade flaskan och påsen på honom, sen kastade jag en påse och dricka på Christian med
- Hur är det med Lina? frågade jag sen efter en stund
- Vet inte, knacka på och gå in till henne och kolla vetja! sa dom till min och flinade

Jag himlade med ögonen och sen knackade jag på dörren in till Lina och öppnade den sen

- Hur är det? frågade jag och satte mig brevid henne
- Det är väl.. bra, AAAH, vem försöker jag lura egentligen? Det är skit dåligt.
- Vill du att jag ska gå och köpa nått till dig att äta eller dricka?
- Om du vill, kan du väl köpa en fanta exotic till mig? sa hon med puppy eyes
- Klart, jag kommer strax

Jag gick ut ur rummet och gick förbi killarna och bort till kiosken igen och köpte en fanta exotic. När jag gick ut från kiosken stog den där kandidat doktorn där igen. Han var fan läskig, så jag gick in i kiosken igen och ringde till Justin

- Aa det är Justin
- Hej det är Johanna, kan du komma bort till kiosken? För den här kandidat doktorn jag sprang på, står där igen och det ser ut som om han väntar på nån. Och jag vågar inte gå förbi
- Kommer på direkten

Det tog inte lång tid innan jag såg Justin komma gåendes, han tittade på kandidat doktorn och sa hej, sen gick han in i kiosken och tog min hand, sen gick vi förbi han den läskige igen och han tittade på mig. Det var fan as läskigt. När vi kom tillbaka gick jag in till Lina och gav henne läsken sen gick jag ut och satt mig med dom andra. Vi började prata lite smått tills jag såg nån komma gående i ögonvrån. Det var han igen. Jag viskade till Justin

- Hallå, nu kommer han här igen
- Ja, jag ser det. Eey Christian, sätt dig brevid Johanna.
- Varför det?
- Hon tycker den snubben är läskig och om han kommer och sätter sig så kan han åtminståne inte sätta sig brevid henne.
- Aja,

När Christian hade satt sig brevid mig så kom han kandidat doktorn fram till mig

- Du, jag vet att vi inte känner varandra, men skulle du vilja gå ut med mig. Jag kände ett sånt klick när jag såg dig. Och jag vet att du med gjorde det! Kom. sa han
- Nej tack, jag har kille. Sorry, svarade jag och nu var jag verkligen livrädd
- Men du kommer ha det så mycket bättre med mig, sa han och var nu påväg och ta min hand,

Jag ryckte bort den och tittade först på Christian som bara satt och glodde på han kandidaten och sen på Justin, jag såg riktigt hur han kokade av ilska.

- Kom nu. sa han kandidaten och var påväg till min hand igen
- NEJ, hör du inte vad hon säger? Jag är hennes kille och jag skulle blir jävligt glad om du hade gått nu. sa Justin ilsket
- Nejmen ser man på, är det inte Justin Beaver? Haha, du är fett dålig och jag hoppas du dör
- Jag bryr mig inte om du säger att jag är dålig, sålänge du låter bli min flickvän
- Jaja, men jag kommer tillbaka.

När han hade gått, så kom Lina ut till oss och frågade om nått kul hade hänt. Vi berättade om den här läskiga kandidaten och nu höll Justin om mig, aaw vad gulligt, han trodde säkert att den läskiga kandidaten skulle ta mig ifrån honom. HAHA

Linas perspektiv:

Det var nästan lite små kul att höra på det här med kandidaten, så jag fick mig ett litet skratt. Sen gick jag in till Carlos igen och satte mig och tog hans hand. Jag blundade och sen tror jag att jag slumrade till. Sen vaknade jag av att det kändes som nån kramade till min hand, jag tittade upp och såg att Carlos tittade på mig och små log. Jag bara satt och tittade på honom och sen kramade jag honom, som FAN!

- Varför krockade du!? frågade jag med gråten i halsen
- För, jag vet inte. Jag pratade i telefon med dig, så hade jag typ inte koll på vägen. sa han och kollade ner på våra händer
- Jag älskar dig, och fattar du hut jävla orolig jag har vatt för att du skulle dö?
- Förlåt, och jag älskar dig med!
- Det är okay. Men jag kommer snart

Jag gick ut till Johanna, Justin och Christian och sa att han hade vaknat, så blev som as glada och följde med mig in till honom! Doktorn kom in och berättade att han kunde bli utskriven idag, bara han tog det lugnt och vilade när han kom hem.

- Okay, here we go. sa han och log

Vi gick ner till bilen och körde hem. När vi kom hem så gick Carlos och la sig i soffan och jag gick ut i köket och tog ett glas vatten till honom. Dom andra gick upp och hjälpte Christian att packa. Sen när dom var klara kom dom ner med hans väskor, han kom in och sa hejdå till oss och sen körde dom iväg till flygplatsen.


Johannas perspektiv, På flygplatsen:

Okej, nu skulle jag säg hejdå till Christian. Och jag måste krama han, även om Justin blir avundsjuk. Okej, here we go Johanna.

- Hejdå Christian, sa jag och såg ledsen ut, sen kramade jag om honom, en sån lång kram. Men inget mer än som en kompis
- Hejdå Johanna, men ey, vi håller kontakten! sa han och log
- Ja, det gör vi! Och du, ring mig när du kommit till flygplatsen i ATL. Bara så jag får reda på om planet har krachat eller inte, sa jag och blinkade
- Ska göra det! Hejdå Justin
- Aja hejdå, sa han helt siggit

Jag vinkade hejdå till Christian sen tog jag Justins hand så gick vi till bilen, och han var helt siggig hela vägen till bilen, så jag kunde bara inte hålla det kvar längre

- Varför är du så siggig?
- Jag är inte siggig? sa han och fake log
- Le istället på riktigt, gaah. sa jag irriterat
- Men seriöst, jag är inte sur
- Jag ser att ju det.. sa jag och vände mig mot fönstret. Starta bara bilen så kör vi hem helt enkelt.
- Johanna kolla på mig, sa han. Kolla på mig
Jag vände mig om och kollade på han, och sen kysste han mig. Det gjorde mig alltid mindre sur. HAHA

Vi spelade musik i bilen, och när vi kom till en korsning så blev det stopp där, så såg massor med fans Justin och sprang fram till bilen. Great, och sen kom paparazzis med, ännu bättre ju. Justin och jag kollade oroligt på varndra. Sen blev det grönt, så körde vi försiktigt frammåt. Vi kom tillslut fram till huset och gick in. Lina och Carlos log och tittade på tv, vi sa hej och sen gick vi upp.

Carlos perspektiv:

Det känns så underbart att bara ligga här med min älskade Lina och det känns så bra att kunna kalla henne min! Bara min.
Vi satt där och tittade på tv, sen ringde min mobil. Det var James

- Wazzaaa
- Carlos, wtf. VAR FAN ÄR DU?!
- Va? Jag är hemma hos Johanna, med Lina. Hurså?
- Vi ska liksom spela in en ny låt?
- Shit, sorry grabbar. Jag hade glömt det totallt. Jag kommer med direkten!

Fan, Lina kommer aldrig låta mig åka.

- Du, Lina, jag måste åka till studion. Kan du skjussa mig? Snälla!
- Jaja, gå och ta på dig sålänge då, sa hon och log

Det gick ju faktist riktigt bra! Nu ska jag gå och ta på mig min jacka. Och tänk att min bil är helt krossad. Min älskade Jeep.
Lina skrek på Johanna och Justin som satt där uppe att vi stack ut. Sen gick vi ut och vi åkte till studion. James, Logan och Kendall va fly förbannade att jag var så sen. Men jag förklarade att doktorn sa att jag behövde vila och så lugnade dom sig och frågade faktist hur jag mådde.
Sen efter en stund fortsatte vi med låten och spelade in den. Lina satt ute vid autotune och remix bordet och tittade på oss hela tiden och hon log och såg riktigt lycklig ut!







---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ja, det blir bra tillslut :D




Kommentera :).









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0