if we're meant to be, we will meet again! chapter 19

Tillbaka blick från förra:

Vi åkte tillbaka hem och nu var det bara jag, Johanna, Christian, Justin och Carlos. Willow&Jaden åkte på morgonen. Vi hade verkligen inget att göra, så vi satte oss och spelade tv spel hela dagen lång.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Klockan började bli sent och Carlos reste på sig och sa

- Det börjar bli ganska sent, så jag ska bege mig hemmåt nu.
- Jag följer dig till hallen, sa jag
- Aja, hejdå Carlos! sa vi andra medans vi spelade

Jag följde med han ut till hallen och medans han tog på sig skorna log jag för mig själv och insåg verkligen hur lyckligt lottad jag är. Sen när han tittade upp på mig, stog jag tydligen och log för han frågade mig och skrattade lite

- Vad ler du åt?
- För jag är så lycklig som har dig!
- Aaaw, jag är riktigt lycklig som har dig med! Och jag älskar dig, MEST!
- Aww, jag älskar dig med!

Sen stog vi där, och tittade på varandra, djupt in i ögonen och precis när vi skulle kyssa varandra, så kommer Johanna, Justin och Christian och säger

- Vi går upp så du vet
- Okej, ni hade inte behövt berätta det, jag skulle nog fattat ändå
- Vadå då? Skulle ni pussas eller? sa Johanna och blinkade
- Äsch, stick. sa jag och log stort mot henne

Hon gick upp och jag vände mig om och tittade på Carlos igen, och nu tittade vi varandra så djupt in i ögonen igen. Gud, jag skulle kunna dö, man blir helt knäsvag av dom. Sen kysste han mig och sen stack han.
Jag gick upp till som andra och dom satt vid datan eller satt vid mobilen. Men dom såg helt dystra ut. När jag kom in kollade dom upp på mig och sen ner i mobilen eller datan igen. Jag blev helt ledsen jag med när jag såg hur dom såg ut.

- Men vad är det med er? frågade jag sen
- Inget, haha. Vi ville bara lura dig och sen lyste alla upp som solar igen
- Haha, och jag gick på det, sa jag med en ledsen blick
- Haha, aaaaw snutte då, sa Johanna och kramade mig

Haha, jag är glad att dessa människor är mina vänner och att Carlos är min kille och att livet är såhär bra!

- Nej, men ni får tycka att jag är hur dum som helst nu, men jag är jävligt trött, så kan vi inte sova?
- Jo, jag är med trött, men jag vill inte ligga på en madrass på golvet, sa Christian ledset
- Men lägg ihop alla madrasser som ligger på golvet, så blir det nästan som en dån hög säng, sa Johanna och skrattade
- Jag tror att det är nån som är övertrött, men natthumor, som suuuuuuger, sa Justin och skrattadem det gjorde vi andra med förutom Johanna, hon blev sur och la sig med huvudet ner i kudden och låtsades bli sur, sen sa Justin. Är det nån som blev lite sur kanske? och skrattade lite
- Lägg av, jag är inte sur, och är inte på humör heller för det delen. sa Johanna och försökte låta sur, men sen brast hon ut i skratt och vände sig om och kysste Justin och sen somnade hon rättså snabbt
- Släck lampan nu, sa jag
- Okay, godnatt! sa alla

Nästa morgon:

Jag vaknade klockan elva, då alla fortfarande sov. Varför är ingen vaken?! Jag satte mig upp och skulle precis väcka Johanna när hon säger

- Hej, jag är redan vaken.. Men dom andra töntarna sover, kuligt va?
- HAHA, okay. Ska vi gå ner och ta nått och äta, och sen gå ut eller nått? sa jag
- Det blir as bra, men vi klär oss först


Linas outfit:




Johannas outfit:





När vi hade klätt på oss gick vi ner och åt. Samtidigt som vi åt, skrek Johanna en lapp om att vi hade gått ut. Hon lämnade den på köks bordet, hoppas dom går ner innan dom börjar oroa sig nu bara.
När vi hade fixat till oss och hade mobilerna med oss ochva klara, så gick vi. Vi gick först till stranden och gick upp på bryggan, men sen tröttnade vi på det, så vi gick till en kiosk och köpte glass. Italiensk glass, mmmm.
Sen gick vi vidare och sen gick vi tillbaka hem. Vi tog av oss skorna och gick upp på Johannas rum igen. Men dom låg fortfarande och sov.


Johannas perspektiv:


Vafan? Dom sover fortfarande och klockan är halv ett? Nej, nu väcker vi dom

- Lina, vi väcker dom.
- Det har du rätt i. Men om dom blir sura?
- Strunt i det, dom kan ju inte sova hela dagen.

Jag slängde mig på Justin, och han bara suckade.

- Vad vill du mig? frågade han tröttsamt
- Klockan är fan halv ett, du får gå upp med dig, sa jag och pussade han på kinden

Plötsligt hörde jag nått vibrera och det var inte min mobil, det var Linas.

- LINA, din mobil ringer
- JOHANNA, jag hör det!

- Hej det är Lina, hej söte. Vad jag gör? Jag och Johanna väckte precis töntarna, HAHA. Om du kan komma förbi? Ja det går,

Jag tittade på Lina medans hon pratade och log, sen ändrades hennes ansikts uttryck och hon började skrika

- CARLOS? CAAAAAARLOS?

Sen började hon gråta. Vafan har nu hänt?


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad hände egentligen?



Kommentera! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0