if we're meant to be, we will meet again! chapter 16

Tillbaka blick från förra:


Hon sprang ner till mig och kramade mig och sen sprang hon och sen kramade hon alla andra med, och jag följde med henne och hittade alla. Tillslut skulle hon gå och krama Carlos, och då hände det som verkligen inte fick hända...



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Åhnej, nej nej nej!! HELVETE! HAN STRULAR MED SELENA, GOMEZ!?

- VAFAN. skrek jag åt Carlos
- Men jag kan förklara,
- Du ska fan inte förklara nånting, om du så mycket som äns börjar prata med Lina, jag lovar, jag slår dig. Du inser att du har förstört hela hennes fest nu?










Jag vände mig om och gick där ifrån, räckte fingret när han försökte prata med mig, jag brydde mig verkligen inte om honom nu. Just nu ville jag bara hitta Lina!
Jag gick verkligen runt och letade på hela stranden, men jag hittade inte henne nånstans. Vafan, var detta tvunget att hända idag? Men sen kom jag på, hon sprang kanske hem.

- JUSTIN,
- JA? Har du hittat Lina?
- Nej, men jag ska springa hem, hon kanske är där. Så jag kommer strax igen,
- Okej, sa han och kom fram och kramade mig.

Jag sprang hem det snabbaste jag kunde, och hörde att hon var där inne, men hon var inte ensam. Jag tror att Ryan hade kommit dit före mig. Jag gick upp och gick in på mitt rum och där satt dom, och han höll om henne.. Aaaw.

- Hur är det Lina? frågade jag försiktigt
- Det är skit, han förstörde min dag, det hade blivit så perfekt. Allting var underbart tills jag såg dom.. Fy fan för han. sa hon och började gråta ännu mer

Min mobil började ringa, det var ett nummer jag inte hade inlagt, men jag svarade

- Aaa det är Johanna
- Hej det är Carlos
- Du, du ska veta att jag hatar dig. SÅ VAD VILL DU?!
- Jag vill prata med Lina

Jag satte på högtalare och sa

- Fine, prata på
- Jo, Lina det är såhär. Det var verkligen inte meningen! Jag vet inte vad som flög i mig. Men jag har ju berättat för dig, att jag tycker om dig, riktigt riktigt riktigt mycket! Så snälla, förlåt mig, ge mig en andra chans!
- Du, detta är verkligen inget jag kan ta per telefon.. Vi får väl träffas någonstans och prata om det,

Jag la på luren och Lina gick in på toan, antar att hon gjrode sig iordning för hennes smink hade runnit. När hon kom ut så var hon lika fin som när vi åkte till festen.


Linas perspektiv:


Asså jag vill egentligen inte ha någon ursäkt eller någon förklaring. Jag vill bara att det han gjorde skulle varit ogjort. Men nu går ju inte det, och då måste man prata ut, som vuxna människor. Toppen va?!
Jag gick ner och gick bort till festen med Ryan och Johanna, men dom gick bort till Justin och dom andra. Jag såg Carlos sitta borta vid bryggan, så jag tog ett djupt andetag och gick dit.
När jag nästan var precis bakom honom vände han sig om och tittade upp på mig, man såg att han var ledsen. Jag satte mig ner brevid honom och sa

- Jag tror vi har en del att prata om
- Och jag tror du har helt rätt
- Så, vi börjar med detta. Varför gjorde du det?!
- Jag vet inte vad som flög i mig, jag kunde bara inte hjälpa det, och egentligen var det hon som kysste mig först och sen kunde jag bara inte hejda mig. Jag är så så så så så ledsen Lina, för det är liksom dig jag älskar!
- Vänta, va? Var det hon som kysste dig? frågade jag och sen tittade jag bort mot Justin, han satt och pratade med Selena, och jag såg vad hon var påväg att göra. Jag sprang allt vad jag hade till dom och sa
- Du Selena, du behöver inte förstöra ett förhållande till. Jag såg att du var påväg att kyssa Justin, precis som du kysste Carlos

Nu stog även Carlos brevid mig och Justin ställde sig upp och kollade på henne med besvikna ögon och sa sedan

- Så det är det du gör, du kysser andra killar för att du är både avundsjuk och för att du vill förstöra för andra? Om du bara är här för att förstöra, så kan du lika gärna dra härifrån.
Hon tittade bara oss och sen kom Johanna till oss
- Har det löst sig nu? frågade hon glatt
- Nej, det har det inte. Selena var påväg att kyssa Justin, sa jag
- Vad var hon påväg att göra sa du? frågade Johanna, och nu såg man hur ilsken hon började bli
- Kyssa Justin..
- Dra här ifrån, jag vill aldrig se dig igen. Jag trodde fan annorlunda om dig, du är bara så avundsjuk och rädd att bli lämnad ensam. Men det är ju fan inte så konstigt om du blir det, du går ju från en kille till en annan, och det kommer inte gå i slutändan. sa Johanna och såg jävligt besviken ut och gick därifrån

Resten av oss gick med därifrån och umgicks med varandra istället. Vi kollade bort mot Selena men hon hade gått nu....


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hmm.. Tur att det löste sig iaf..


Kommentera! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0