if we're meant to be, we will meet again! chapter 15

Tillbaka blick från förra:


Johanna blev nyfiken, och om jag ska vara ärlig blev jag med det, så vi drog på oss mjukisbyxor och gick ner, när vi kom ner stog det några i hallen. Vi ställde oss brevid Ryan och Chaz och sen blev vi både förvånade och super glada!



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Big Time Rush, Sean Kingston, Willow&Jaden Smith och Justin? WTF. Vad gör alla dom här?

- Jo alltså Lina, jag gav ju aldrig dig någon födelsedags present när du fyllde år, och jag ville att du skulle få den bästa födelsedagen i ditt liv. Så jag fixade hit lite människor. Men detta är såklart inte alla som ska komma, det kommer massor med fler människor! Så, SUPRISE! sa Johanna
- VAA? SKA DETTA BLI MIN FÖDELSEDAGS FEST? AWESOME. Asså shit, jag vet inte vad jag ska säg. sa jag och var helt hispig
- Kom, vi åker in till stan, och fixar lite kläder. Så stannar dom andra kvar och fixar till här hemma? sa Johanna och så sprang vi upp och tog på oss lite riktiga kläder och tog mobilerna.
Jag tog på mig ett par ljus blåa och slitna jeans shorts och en grå pösig tröja, och Johanna tog ett par svarta jeans shorts och en vit tröja. Sen tog vi på lite mascara och sen gick vi ner och sa hejdå, sen ut och hoppade in i bilen. När vi startade bilen så satte vi på radion och då va det Willows nya låt 21st Century Girl och då höjde vi ljudet. Vi tittade upp mot fönstret och där stog dom och tittade på oss och bara skrattade, sen körde vi iväg.
När vi äntligen kom fram till stan så var det faktist inte så mycket folk där, så gick vi till första bästa fest affären med snygga kläder, och jag hittade mina kläder direkt. Det tog en stund innan Johanna hittade kläder men tillslut hittade hon med.


Linas outfit:






Johannas outfit:









Sen gick vi vidare, tills Johanna sa

- Du, vi går till en studio och mixar ihop en cd.
- Helt okay med mig.

Vi stack till en studio och det såg helt fantastiskt ut där, vi gick in tills Johanna knackade på en dörr. Det var en man som öppnade och Johanna började prata med honom

- Vi söker John, sa hon och log
- Ja, det är jag det. svarade han
- Jo, det är så att vi vill mixa en cd, men lite olika låtar och kanske fixa till lite mer dunk än vad det är i låtarna i vanliga fall. Om det skulle gå bra?
- Det är helt okej, vilka låtar vill ni ha?

Sen gick vi in och satte oss och pratade med honom om vilka låtar det skulle vara. Vi tog alla möjliga, men cd:n blev helt klart skit bra. Det var liksom så kul att sitta där i en studio och känna sig lite proffsig.
Det tog ungefär två timmar för den att bli klar, sen lyssnade vi igenom den och den blev helt underbar! När vi var klara tackade vi för hjälpen och stack ut till bilen igen. Johanna ringde Justin då

- Haha, hej det är Justin
- Hej, det är Johanna. Är ni klara, för vi ska köra hem igen nu
- Jadå, vi ska bara hänga upp banderollen vid stranden med.
- Okej, skit bra! Allt har gått som planerat va?
- Yess, och hennes föräldrar är med här nu,
- Okej, men scenen är klar och sånt då? Och ni har ringt alla dom andra?
- Yes, allt är klart!
- Bra, då kommer vi. Puss
- Puss

När hon hade lagt på, så frågade hon mig

- Ska vi köra hem nu då?
- Visst.

Vi sa nästan ingenting till varandra på hela vägen hem, vi bara lyssnade på musik.
När vi kom hem, så såg huset ut som vanligt, så gick vi in, och där såg det med ut som vanligt, vafan? Är detta ett skämt eller?! Och var tog dom andra vägen?

- Kom, vi ska gå upp och ta på oss nu, sa Johanna
- Okay,

När vi gick upp, så låg det en lapp på sängen, som var till oss båda. Det stog såhär:


* Hej tjejer! Ta på er kläderna, och sen Johanna, sen vet du vart ni ska! Kom hit så snabbt som möjligt.
puss / era buddys som var här innan*





Okej, detta var ju intressant, men jag tog på mina kläder. Det blev fan riktigt bra! Och Johanna blev med jävligt fin! Detta kanske inte var så dumt egentligen. En hel dag på stan med min bästa vän! Det är fint det! Vi hade dragit på oss kläderna och fixat oss, nu skulle vi vart vi nu skulle.


Johannas perspektiv:


Hoppas fan detta blir bra nu. Jag måste smsa Justin och fråga om dom verkligen är klara.

* Är ni riktigt klara nu, för vi kommer nu / Johanna *

Jag fick svar nästan direkt

* Yes, det är bara er vi väntar på nu, puss / Biebs ;) *

- Okej, är du klar Lina?
- Jupps, så.. Vart ska vi?
- Ner till bilen igen!

Vi gick ner och satte oss i bilen och då gav jag henne en ögonbindel.

- Här, ta på dig denna. Det är ju faktist en en överraskning, sa jag
- Jaha, okay. Men kan du knyta den där bak?
- Sure. sa jag och knöt den

Sen var det iväg till stranden, nu var vi framme. Jag hoppade ut ur bilen och sprang runt och öppnade dörren för Lina, och tog ut henne från bilen.

- Får jag ta av mig den nu?
- Vänta, sa jag och vände mig mot alla, dom nickade och jag knöt upp knuten
Hon tog av sig ögonbindlen och tittade ut mot alla och såg ut som ett litet barn som fick se snö för första gången.

- OMG!!! Hur länge har ni planerat detta? sa hon och det rann tårar från hennes kinder
- Ja, sisådär en vecka eller två. sa vi och skrattade

Carlos gick fram till Lina och kramade om henne. Sen gick vi in till själva festen. Jag gick upp till mixerbordet och satte in våran skiva som vi fixade. Det blev verkligen helt underbart.
Det var några nya personer som jag faktist aldrig hade träffat innan, men hade hört om att dom var helt underbara. Typ som Christian Beadles, omg, han var verkligen söt! Jag gick och snackade med han lite

- Hey, sak du inte dansa? sa jag och log
- Haha hey, nej. Jag kan inte dansa, svarade han bara
- Men det kan inte jag heller, sa jag och tog hans hand och drog med han ut och så dansade vi. Det var riktigt kul, - Så, är du tillsammans med någon? frågade jag sen när vi hade gått iväg en bit och satt oss i sanden
- Nix, det är jag inte. Är du?
- Typ, jag tror det. Haha..
- Okay, vem då? sa han och log
- Justin, haha. Fast just nu vet jag inte riktigt var han är. Du, jag ska gå och fixa lite saker nu, vill du hjälpa mig?
- Visst, det kan jag väl, sa han
- Bra, jag måste bara hitta Jaden också

När jag hittade Jaden, så stack vi och hämtade tårtan, och ställde upp den på scenen. Det var en sån riktigt stor tårta med typ 7 våningar, den såg ganska rolig ut faktist. Jag sänkte ljudet på musiken, fast den var ändå fortfarande igång!

- Skulle jag kunna få be alla om uppmärksamhet? sa jag, sen fortsatte jag. Denna festen är för min absolut bästa vän, hon fyllde egentligen år för två månader sen, men jag kunde inte fixa en fest då, för det var riktigt dåligt väder då. Men iallafall, min bästa vän, Lina hon har fyllt sexton och har varit min bästa vän ändan sedan dagis. Vi har stöttat varandra igenom både vått och torrt och vi kommer fortsätta med det! Hon är den som får mig att må som en sol varje dag, för hon är verkligen den finaste människan på denna planet. Och denna dagen är bara din, denna festen är bara din! Allt detta är ditt! Och, jag har har köpt en ganska stor present till dig, har ingen aning om du vill ha den, men jag hoppas verkligen det! Justin, tar du hit den?
Lina, detta är bara din bil! Din egna Range Rover, awesome va? Iallafall, ja, denna bilen är bara din, din alldeles egna. Och jag har en sista överraskning nu. Välkommen ut på scen.. BRUNO MARS!!!!

Nu såg Linas ansikte ännu lyckligare ut. Hon så jätte glad ut när vi kom hit, hon såg lycklig ut när hon fick se bilen, men hon såg mega super över lycklig ut när hon fick se Bruno Mars,

- Lina, kom upp här på scenen, så ska vi sjunga lite för dig. sa han

Hon gick upp och satte sig på pallen som var där och så började han sjunga

- Happy birthday to you
Happy birthday to you
Happy birthday dear Lina
Happy birthday toooo yoouuuuuu

Hon var överlycklig, det såg man på lång väg.
Hon sprang ner till mig och kramade mig och sen sprang hon och sen kramade hon alla andra med, och jag följde med henne och hittade alla. Tillslut skulle hon gå och krama Carlos, och då hände det som verkligen inte fick hända...



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vad hände?


Kommentera! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0