if we're meant to be, we will meet again! chapter 14

Tillbaka blick från förra:

Jag gick ner för trappan och ut där stog nått jag inte väntat mig, det bästa jag kunde få i hela mitt liv, äntligen! Där stog....



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



PAPPA!!! Fan, nu börjar jag gråta. helvete, jävla skit!!!!!!!

- Hej gumman, det var inte igår. Fan vad stor du har blivit! Förlåt att jag inte har hört av mig eller nått!
- Pappa! jag sprang bara ner och kramade honom, sen sa jag, Jag har saknat dig så mycket!
- Jag hade vägarna förbi här, så tänkte jag att jag kan ju komma och säga hej. Men jag måste rusa igen, Jag älskar verkligen dig gumman! Och jag hoppas vi kan höras av mer nu! Hälsa mamma!
- Jag älskar dig med pappa! Och du får komma hit oftare, och jag lovar, jag ska hälsa mamma!

Nu åkte han iväg igen, även fast jag inte ville! Jag gick till Lina och vi gick in och upp på mitt rum.

- Så, hur har dagen med Carlos varit då? sa jag och blinkade
- Den var helt underbar, har aldrig haft en underbarare dag!!!
- Berätta, vad hände?
- Jo det var såhär...
Så berättade hon hela storyn, och jag satt bara med öppen mun och glodde.

- Och nu till det bästa, han sa att han tycker om mig, riktigt riktigt mycket! Och sen kysste han mig!! IHHHHHH
- VA? SERIÖST?! OMG, VAD AAAAAWESOME. skrek jag
- Har justin ringt? frågade Lina
- Aaa, han kommer nog ringa senare ikväll med! sa jag och tittade på klockan, den hade redan blivit 22.30 och mobilen ringde och det var Justin

- Aaa hej det är Johanna
- Hej det är Justin, skulle bara fråga hur det var!
-
Är det Justin? frågade Lina
- Ja
- Högtalare på!
- HEJ JUSTIN! skrek Lina
- HEJ LINA! skrek Justin tillbaka
- Hur är det? frågade hon
- Det är jätte bra, fast jag saknar er!
- VI SAKNAR DIG MED! skrek Ryan och Chaz när dom kom inspringandes
- Haha, hey buddys! Nej, men jag måste sticka nu, men jag kommer snart och säger hej igen. sa han
- Men du, eller, nej. Det var inget. Vi tar det sen. Hejdå!

Dom andra tittade bara på mig undrande och sen frågade

- Vad var det du skulle ta senare?
- Det var inget, Lina kom!
- Okay.
- Yo, Chaz och Ryan vet inte om att vi ska med Big Time Rush på konserter än, vad sak vi säg?
- Men vi ska iväg efter att dom har åkt väl?
- Jag vet inte, sa jag oroligt


Linas perspektiv:


När jag och Johanna hade diskuterat om vi skulle berätta för Ryan och Chaz, så bestämde vi oss för att gå in i rummet igen och berätta det

- Jo killar, jag och Johanna ska följa med Big Time Rush på några konserter sen. Och vi vet inte om det är innan eller efter ni åkt
- Men, ni kan ju inte åka när vi är här? Det var meningen att vi skulle umgås när vi kom hit till L.A..
Dom hann inte att säga mer innan Johanna blev irriterad
- Men vad är det vi gör då? Vad är det vi gör precis exakt varje dag? Umgås vi inte? VAD I HELSIKE GÖR VI DÅ?
- Ta det lugnt. Ja, vi umgås men kan vi inte göra nått kul? Gå till stranden och bada eller typ åka till nöjesfäldt? sa Ryan
- Jo, förlåt.. Jag överreagerade visst lite, kanske dåå. Men ja, det kan vi väl. Men nu ska jag sova, så godnatt, sa Johanna

Hon hoppade in o la sig i sängen och somnade snabbt tror jag. Vi andra gick med och la sig.
Jag vaknade mitt i natten av att nån klev över mig, det var Johanna.

- Johanna? sa jag med sömnig röst
- Ja. Väckte jag dig? frågade hon
- Ja, lite.. Men det är lugnt. Ska vi gå ner och äta?
- Ja, men du, kan vi inte klä på oss med, även om det är mitt i natten, kan vi inte gå ut och gå lite? frågade Johanna
- Okej, sa jag och satte mig upp och sträckte mig efter mina byxor och min tröja

Vi gick ner och åt och sen gick vi upp igen och tog våra mobiler för dom glömde vi. Sen gick vi ner igen och drog på skorna och sen gick vi ut.
Det var faktist jätte skönt väder ute. Klockan var halv tre på natten, eller ska man kalla det morgon? Det var tidigt iallafall. Vi gick till stranden och satte oss i sanden. Solen var påväg upp så det var ganska ljust. Vi satt och pratade och och bara satt och lyssnade på vattnets brus, sen blev det sån pinsam tystnad som jag avbröt direkt

- Gillar du Justin, jätte mycket?
- Ja.. sa hon och tittade ner på sina fingrar i sanden
- Han gillar dig med
- Hur vet du det?
- På sättet han tittar på dig, på sättet han pratar med dig och på sättet han bryr sig om dig, så fattar man det!
- Säkert?
- Ja! Skulle jag någonsin ljuga för min bästa vän?
- Nej, det i och för sig.

Nu brusade vattnet och vi gick upp från sanden och satte oss på bryggan på en bänk som fanns där längst ute på kanten nästan. När vi satt där ringde min mobil, det stog Carlos på skärmen, undra vad han gör vaken såhär sent, eller tidigt, hur man nu ser på det. I vilket fall som helst svarade jag

- Aa det är Lina
- Hej det är Carlos
- Hej söte
- Vad gör du söt?
- Sitter ute på bryggan med Johanna, själv då?
- Inget, ska snart åka iväg
- Till?
- Studion
- Aja, men vi ska gå hem nu. Hejdå puss!
- Puss!

Sen började jag bara skratta lite.

- Måste vi gå hem? frågade Johanna
- Nej, det måste vi inte

Vi hörde att nån gick på bryggan och blev as rädda, när vi vände oss om så var det bara Ryan och Chaz.

- Tjejer, vafan gör ni här ute? När det är natt? Vem som helst skulle kunna ha gjort nått mot er!
- Det är ju relativt ljust ute, så vi oroade inte oss så mycket. Hur visste ni att vi va här förresten? sa jag
- Vi vet allt, sa Ryan och blinkade
- Haha, jo sure..

Vi drog oss hemåt igen och gick in. Klockan var nu fem på morgonen. Men vi gick upp och la oss igen.
Jag vaknade av att Ryan och Chaz skrek på oss

- VI HAR BESÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖK.
- VILKA KOMMER HIT, KLOCKAN ELVA PÅ MORGONEN EGENTLIGEN? skrek jag ner
- KOM NER SÅ FÅR NI SE!

Johanna blev nyfiken, och om jag ska vara ärlig blev jag med det, så vi drog på oss mjukisbyxor och gick ner, när vi kom ner stog det några i hallen. Vi ställde oss brevid Ryan och Chaz och sen blev vi både förvånade och super glada!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vilka stog där? :)


Kommentera :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0