if we're meant to be, we will meet again! chapter 13

Tillbaka blick från förra:

- Du, bara en grej jag vill fråga, ville du prata om nått eller ville du bara träffa mig?
- Det var faktist en grej jag ville prata om...




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


- Vad ville du prata om då? frågade jag och slutade äta på min glass
- Jo, jag och resten av Big Time Rush ska åka på konsterter och sånt ett tag nu fram över, och vi undrar om du och din buddy vill följa med? sa han och log

Jag var verkligen helt mållös just nu, jag visste inte vad jag skulle säg. LINA SÄG NÅTT NU!! Han sitter bara och kollar på dig just nu och väntar på ett svar

- Lina? sa han sen
- Ja, jag vill jätte gärna följa med. Jag måste bara ringa Johanna och fråga. sa jag och gick ifrån bordet ett tag

Det gick några signaler sen svarade hon

- Aaa hej det är Johanna
- Hej, JOHANNA DU, DU MÅSTE VERKLIGEN SÄGA JA TILL DETTA
- Jag säger kanske ja, OM DU SLUTAR SKRIKA!!
- Förlåt, men Big Time Rush ska åka på konserter nu ett tag fram över, och dom vill att vi två ska följa med! Snälla säg ja!!!
- VA? Fan vad awesome, ofc. Det går säkert jätte bra, men jag måste prata med mamma..
- Ja, jag med. Men om vi får för dom, vill du då?
- Ja, ofcourse

Jag la på telefonen och sprang bort till Carlos igen. Han ställde sig upp och jag sa att hon ville, om hon fick för sin mamma

- Great! Det kommer bli så kul att ha med er! sa han och kramade mig
- Ja, det kommer bli kul att vara med er med!

När vi satte oss vid bordet igen och jag skulle äta min glass hörde jag nån dom kallade på mig

- LINA? ÄR DET DU? frågade personen. Och jag kände igen rösten med hoppades på att jag hade fel
Jag vände mig om och såklart, där stog mamma, pappa och min lilla syster.
- Ja, det är jag, sa jag

Jag tittade på Carlos och jag fick panik. Jag visste verkligen inte vad jag skulle säg.

- Vem är den här killen då, nya pojkvännen kanske? sa min pappa
- Nej, asså.. Vi skulle precis gå, hejdå! sa jag och reste mig upp och tog tag i Carlos arm och han ställde sig upp och sen tog jag hans hand och gick iväg
- HEJDÅ GUMMAN! skrek mamma

Gud vad detta var pinsamt, men jag håller fortfarande Carlos i handen och han verkar ju inte har nått emot det, så jag fortsätter men att hålla han i handen. Vi gick lite längre neråt stranden när Carlos helt plötsligt stannade

- Lina, dessa gångerna vi har träffats, så har jag faktist insett att jag verkligen tycker om dig. Alltså, tycker om, riktigt riktigt mycket!

Omg, detta är precis som i en dröm! Bästa drömmen i mitt liv, fast på verklighet!

- Jag tycker om dig med. Jätte jätte jätte mycket! Jag har helt seriöst drömt att detta skulle hända!
- Du är speciell, inte som ett vanligt fan som skriker, utan.. Speciell
Sen kysste han mig.



I samma stund i Johanna perspektiv:



Denna filmen suger, kommer inte Lina snart? Jag gick in till köket för min mobil låg där, och precis i samma sekund började det ringa. Jag tog upp telefonen och läste på skärmen, det var Justin. Jag svarade snabbt

- Aaa hallå det är Johanna
- Hej det är Justin, tänkte bara fråga hur det är!
- Jodå, det är bra. Chaz och jag är vänner igen och så, hur är det själv då?
- Det är helt okej, men jag saknar dig, jätte mycket!
- Aaaww, jag saknar dig med! Och jag vill att vi traffas snart igen, för gaah, jag vet inte vad jag ska göra annars
- Aaaw söte då. Hur är det med Lina då?
- Det är säkert bra, hon är inte här just nu. Hon är typ ute med Carlos, tror jag
- Från Big Time Rush?
- Aaaop
- Okay, han är rolig, sa Justin och skrattade
- Haha, ja. Men nu ska jag fortsätta att titta film med dom andra boysen. Vi hörs sen Puss
- Puss, och glöm inte att jag saknar dig mest i hela världen!
- Aaaw, jag saknar dig med, AAAAS mycket!

Jag la på, och sen gick jag in till soffan igen med mobilen denna gången. Och sen kom jag på att jag måste ringa mamma med och fråga om det med konsterterna

- Hej det är mamma
- Hej mamma, jag saknar dig jätte mycket! Men du kommer hem snart va?
- Jo, om det.. Det har blivit lite försenat så jag kommer inte hem föräns om femton dagar.
Dom orden gjorde ont, men jag sa inget om det till mamma
- Okej, vad synd. Men du, alltså vi känner typ dom i Big Time Rush och dom har erbjudit mig och Lina att följa med på några konserter framöver, och jag tänkte att jag måste har ditt tillstånd först
- Okej, jag har ingen aning vilka Big Time Rush är, men om dom är snälla och det inte kommer ta för lång tid, går det väl bra.
- TACK TACK TACK MAMMA! JAG ÄLSKAR DIG, men jag måse gå nu. Chaz och Ryan väntar med nån film. Vi hörs, hejdå, puss
- Hejdå gumman och ta hand om dig, puss

När jag la på, var jag påväg att bryta ihop, men jag gjorde inte det. Jag gick in till killarna igen och satte mig och tittade på filmen. Jag tyckte den var tråkig, och precis när jag skulle gå upp så drog båda två ner mig i soffan igen. Typiskt..
Det började ringa på hem telefonen och nu fick jag faktist gå upp från soffan och svara. Även fast det var jag som ringde hem. Haha, jag tog med mobilen och hemtelefonen upp och satte mig vid datan. Gick in på twitter och kollade om nån hade twittrat nått kul, Justin hade twittrat världens gulligaste sak

'' Miss my buddys in L.A and in Canada, but I see you soon ''

Nu ringde det på mobilen igen och det var Lina.

- Aaa hej det är Johanna
- Hej det är Lina, kom ut här ute
- Okej.
sa jag och la på.
Jag gick ner för trappan och ut där stog nått jag inte väntat mig, det bästa jag kunde få i hela mitt liv, äntligen! Där stog....










--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vad/vem/vilka kan ha stått där?


kommentera! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0