if we're meant to be, we will meet again! chapter 12

Tillbaka blick från förra:


- Det jag skulle berätta för dig innan Chaz kom, var att jag älskar dig! Men det kändes fel att säg det när han med var där. Men Justin, jag älskar dig med!



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sen såg jag han hoppa in i bilen, och jag gick tillbaka bort till Lina. Jag var ju ledsen men Chaz, Lina och jag gick hem sen till slut. Även om jag och Chaz inte pratade med varanda kände jag mig rättså glad, men han hatar nog mig föralltid. När vi stog utanför min tomt, sa jag till Chaz

- Du Chaz, jag tror vi behöver prata lite
- Mm
- Lina du kan gå in sålänge, sa jag till henne
- Ja okej
- Så, du hatar mig, eller hur?
- Nej, jag hatar inte dig. Jag kan inte hata dig, du är min bästa vän. Men jag tycker liksom om dig, sa han och såg jätte ledsen ut

Great Johanna, nu blir detta ännu svårare. Varför gör livet såhär mot mig?

- Jag tycker om dig med Chaz, och du är min bästa vän. Du är verkligen den som jag kan snacka om allt med, precis som Lina och Ryan. Ni betyder hela världen för mig och om jag inte hade haft er, så hade jag inte varit den personen jag är idag
- Okej, men om du nu tycker om mig, varför kysste du honom då?
- Gud vad livet ska vara komplicerat då. Jo, för jag tycker om honom med. Han är liksom, speciell. Precis som du, sa jag och kramade om honom
Han log bara.
Det kändes bra att bara stå och krama min bästa vän, min bästa vän för evigt.


Linas perspektiv:


När jag såg dom där visste jag att dom var vänner igen, och det var skönt för Ryan och Chaz skulle ju snart åka och om dom hade åkt och hade vatt ovänner hade det inte blivit bra. Nu gick dom hand i hand in till tomten och upp för trappan. För att dom inte skulle tro att jag stått och tittat på dom sprang jag in till vardagsrummet till Ryan. Jag har inte den blekaste om vad han tittade på, men jag tittade inte på tv:n, jag ville bara att Johanna och Chaz skulle komma in hit så jag fick fråga om dom va vänner igen, och tillslut kom dom

- Är ni vänner igen? frågade jag med ett stort leénde
- Japps, sån tur är, sa båda två med ett smile i hela facet
- Bra, hallå vi ska titta på film, vilken vill ni se? frågade Ryan
- Vet inte, men jag ska upp och byta om, så jag kommer strax, sa Johanna

Jag följde med henne upp och sålänge valde killarna film. När vi kom upp tog Johanna ut sin OnePiece från garderoben och drog på den. Hon såg ut som en stor bebis.

- Du ser ut som en stor bebis, sa jag och skrattade
- Haha, tack. Du, jag har en till dig med, sa hon och log
- Har du köpt en OnePiece till mig?
- Japps, vänta lite.
Hon rotade fram en påse från garderoben dom det stog OnePiece JumpIn på, och sen gav hon den till mig.

- När jag var i affären så fanns egentligen inte dom färgerna som det är på, så jag bad dom göra en special design. Vinrött och grått, sa hon och log stort
- Naw, tack!

När vi gick ner i våra pyjamisar och gick in i vardagsrummet tittade först killarna på oss och sen kunde dom inte hålla sig för skratt.

- Ni liknar förstorade bebisar hahah, sa dom och skrattade
- Vi vet och vi är jävligt sexiga som det med! sa vi envist

Precis när jag skulle sätta mig ringde min telefon. Jag trodde inte det var sant, men det var det. Jag gick ut på terassen och svarade

- Aa hallå
- Hej, det är Carlos. Du har inte lust att hitta på nått?

OMG, CARLOS RINGER OCH FRÅGAR OM VI KAN HITTA PÅ NÅTT!!

- Jo, det går väl. Jag ska titta på film med mina vänner nu. Men du kan väl komma förbi och titta med oss? frågade jag
- Går säkert helt utmärtk. Är det okej med dom då?
- Jadå, det gör inget.
- Okej, men då kommer jag snart då. Är du i samma hus som när vi var en överraskning till dig? haha, frågade han
- Ja, så kom du bara
- Okej, då kommer jag strax. Puss
- Puss

OMG, detta kan inte vara sant, jag tror seriöst jag drömmer.

- JOHANNA!!! skrek jag och jag såg riktigt hur hon flög upp ur soffan och sprang ut till mig
- Vad är det? frågade hon oroligt
- Nej, asså inget har hänt så. Men det går inget om Carlos från Big Time Rush kommer hit och tittar film med oss va? sa jag osäkert
- VA? Var det han som ringde? Klart det går bra

Precis när hon sagt klart den meningen plingade det på dörren och jag sprang det snabbaste dig jag kunde. Jag kom precis på att jag står i en pyjamas liknande dress, men strunt i det, det är ju faktist myskväll! Tog några djupa andetag och öppnade dörren

- Hej, sa jag
- Hej du, sa han och kramade om mig

Aaaa, han luktade SÅÅÅÅ gott!

- Så, vilken film ska vi se? frågade han medans han tog av sig skorna
- Typ, vet faktist inte. Dom andra killarna bestämde det, så det blev väl antagligen en skräck film eller nått
- Helt okej för mig, sa han och blinkade mot mig

JAG ÄLSKAR MITT LIV, detta är fan vad jag drömt om. Typ, föralltid!
När vi kom in i vardagsrummet kollade alla på Carlos. Johanna reste sig upp och kramade honom och sa hej och sen satte hon sig hos Chaz igen. Chaz sa hej vilket Ryan också gjorde.
Jag och Carlos satte sig i tvåmannasoffan, Ryan satte sig i den stora fotöljen och Johanna och Chaz satt i tremannasoffan. Ryan startade filmen och ja, det blev en skräckfilm, The Grudge
I början var den inte så läskig, men den blev läskigare och läskigar så jag tog en kudde framför ögonen och sen kände jag att Carlos la armen om mig, och den kändes tryggt. Jag tittade upp mot honom och han log åt mig, jag log tillbaka och vände huvudet och fortsatte titta på filmen. Jag tittade då och då mot Chaz och Johanna och hon satt med kudde framför ögonen hon med, och Chaz hade armen om henne. Det var så skönt att dom var vänner igen.
Filmen slutade vid 01.30 och då skulle Carlos åka hem till sig, för han skulle upp tidigt imorgon bitti. Jag följde honom till dörren

- Det var kul att träffas igen, sa han
- Ja, det var det. Det får vi göra fler gånger!
- Aa, men hejdå då. sa han och kramade om mig
- Hejdå

Precis innan jag stängde dörren, satte han foten emellan och öppnade dörren igen. Han pussade mig på kinden.
OMG, NU ÄR JAG VÄRLDENS LYCKLIGASTE TJEJ!
Jag gick in till vardagsrummet igen och sa att jag skulle gå upp. Johanna sträckte på sig och följde med upp, lika så gjorde killarna.
När jag och Johanna var i badrummet och skulle borsta tänderna så berättade jag det

- Du, precis innan jag hann stänga dörren, öppnade Carlos den igen och gav mig en puss på kinden! Jag är fan världens lyckligaste tjej!
- Naaw, vad gulligt!

Vi borstade klart tänderna och gick in och la oss. Killarna hade redan lagt sig och Chaz bredde ut sig över hela sängen, men jag visste att han inte sov. Johanna la sig på hans rygg och han sa bara

- Om du flyttar på sig, flyttar jag på mig.
- Haha, okej. sa Johanna och ställde sig upp
Han flyttade in till väggen och så la sig Johanna i sängen. Efter att vi legat och snackat så somnade Ryan, Chaz och Johanna. Men jag var fortfarande vaken. Precis när jag skulle ta och somna, så vibrerade min mobil till. Det var ett sms, från Carlos


* Hej sötnos, förlåt om jag väckte dig. haha, men vad gör du? *

Jag svarade lite snabbt

* Hej du, Skulle precis sova, själv? *

Han svarade igen

* Sova jag med, godnatt. Puss / carlos *

Jag log lite for mig själv, sen svarade jag

* Godnatt då,  Puss / Lina *


Jag somnade ganska snabbt, och drömde om Carlos och dom andra i BTR hela natten. Underbart!
Nästa morgon varknar jag av att dom andra sitter och skrattar. Jag öppnar ögonen och ser att dom sitter vid datan. Jag satte mig upp och tittade på dom surt

- Good morging sunshine! sa Johanna
- God morgon på dig med. Varför är ni uppe såhär tidigt?
- För vi ville inte sova mer, haha. sa dom

Jag satte mig i sängen tillsammans med dom och kollade på vad dom gjorde. Dom tittade på någon video, men jag orkade inte bry mig. Istället gick jag ner och tog frukost, gick in till tv:n och sappade runt på kanalerna men hittade inget kul att titta på.
När jag hade ätit upp min frukost gick jag upp igen och satte mig vid dom andra igen och då ringde min mobil. Det var Carlos, jag gick iväg och svarade


- Aa hej det är Lina
- Hej du, det är Carlos. Jag undrade bara hur du har det?
- Jo, jag har det bra, själv då?
- Det är bara bra, undrade bara om vi kunde ses nu?
- Ja visst. Vi kan ses vid den stranden nära Johannas hus?
- Blir jätte bra, puss
- puss

Jag gick in i rummet och tog ett par shorts och ett linne som det stog I (L) LA på. Gick in på toan och tog på smink, och satte upp mitt hår. Det hade faktist blivit riktigt långt. Men sen gick jag in i rummet igen och då tittade alla upp på mig

- Ska du nånstans? frågade Johanna
- Ja, jag ska träffa Carlos. Om det är okej för er?
- Jadå, det är lugnt, sa dom
- Jag måste kila nu, ringer sen! Hejdå. sa jag och stack

Jag sprang till stranden och där stog han uppe på bryggan. Jag gick upp till honom

- Hej, sa jag och log
- Hej du, vad fin du är! sa han och kramade mig
- Ska vi gå och köpa glass, det är ju trotts allt ganska varmt. frågade jag
- Visst, sa han och sen gick vi mot kiosken

När vi hade köpt glassen så gick vi och satte oss på stranden. Och blev jag lite nyfiken om han bara ville träffas eller om det var nått han ville säg, så jag passade på att fråga

- Du, bara en grej jag vill fråga, ville du prata om nått eller ville du bara träffa mig?
- Det var faktist en grej jag ville prata om...


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad är det han ville prata om egentligen?

kommentera!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0