if we're meant to be, we will meet again! chapter 38

Tillbaka blick från förra:


Vi satt och tittade  tills någon knackade på dörren, jag gick ner och öppnade. Jag kände igen han som stog där. Han tog tag i min arm och satte en handduk i munnen på mig, och stack iväg med mig till en bil.
Varför just jag?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Okej, nu har jag panik, vad ska jag göra? Tänkt så misshandlar dom mig, eller våldtar mig.. Eller ännu värre, dödar mig?
Jag försökte granska han som tog med mig till bilen, men jag kunde inte komma på vem det var. Det var så irriterande, för jag kände verkligen igen honom. Tillslut tittade han upp på mig, och rätt in i mina ögon, då såg jag vem det var. Detta kunde fan inte vara sant.
- Jaha, och vafan glor du på? frågade han surt
Jag kunde inte snacka för jag hade fortfarande handuken i munnen, så jag skakade bara på huvudet. Han gick mot mig, och drog ut handuken från min.
- Svara på min fråga då förfan! halvskrek han
- Jag tittade inte på nått särskilt.. sa jag med gråten i halsen
Jag tittade ner i golvet, och sen kände jag att min mobil vibrerade. Den var på ljudlöst, men ändå. Tänk så fattar dom att jag har den. Tänk så tar dom den, då kommer ingen, någonsin hitta mig.
Och egentligen, vad är det dom vill mig?
- Alltså, vad är det ni vill mig egentligen? Eller rättare sagt, vad är det DU vill mig? frågade jag
- Vi var tillsammans Lina, jag vill veta varför du gjorde slut med mig. Jag älskar fortfarande dig!
Dom där orden gjorde så ont inuti mig. Fyfan, jag hatar honom. ÖVER ALLT ANNAT! Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan fan inte säga att jag inte tyckte om honom. Och om jag säger att jag visste att han var otrogen mot mig, så kommer han att fatta att Johanna hade berättat det, och då kommer han att döda henne. Okej Lina, var ärlig mot honom..
- Cody.. Alltså.. Jag, jag..
- Men kom fram till sak?
- Okej, jag visste att du var otrogen, och då insåg jag att du inte var rätt typ. Du var alltid så snäll när vi var ensamma, men när vi var ute med dina kompisar och sånt, så var du värsta idioten. Rent ut sakt, ett äckel.. sa jag och tittade ner i golvet av bilen
- Åh. Vem sa att jag var otrogen? VEM?! Och vadå att jag var en idiot när vi var med mina kompisar?
- Ja, du var inte dig själv, du var en den snälla Cody, som jag älskade över hela mitt liv!!!
I samma stund i Johannas perspektiv:


Gud, varfan är Lina? Hon svarar inte på sin telefon, ingenting. Jag, var.. GAAH
- Var kan hon va?! frågade jag
- Vi vet inte, sa killarna
- Men, hon måste ju vara någonstans, och hon är ju inte här i huset? Jag har kollat igenom hela källaren, nedanvåningen, OCH här uppe!!! Hon är ju inte här?! Vi får köra ut och leta efter henne. Jag tänker inte somna inatt utan att veta var hon är.
- Men.. sa dom
- Inga men. Tror ni helt seriöst, att jag kommer kunna somna, NÄR JAG INTE ENS VET OM MIN ALLDRA BÄSTAVÄN ÄR DÖD ELLER LEVANDE? TÄNK SÅ ÄR HON DÖD?!
Jag orkade inte med dom mer, så jag tog min hoodie, stack ner till hallen, drog på mig skorna och tog bilnycklarna. Jag sprang ut till bilen och hoppade in. När jag precis hade startat bilen, kommer alla killarna utspringandes från huset, och Ryan som är så långsam, sprang med sin ena sko i handen. Dom hoppade med in i bilen och Ryan drog på sin andra sko.
Det var första gången jag körde med dom i bilen. Jisses, detta kan ju bli kul och se vad dom tycker om min körning. Själv tycker ju min mamma att det är dö obehagligt att åka med mig. Hon säger alltid '' Jag vill helst inte att du kör gumman, jag är så rädd att jag ska dö då''. Jag menar, tack för den.
Vi började köra, och då körde jag försiktigt, för att dom inte skulle tycka illa om min körning, sen kommenterade Ryan det
- Komigen? Kör LITE snabbare
- Okay, då göra jag det.
Vi körde ut till motorvägen, och då jävlar började jag köra. Och jag tittade på dom, och dom såg livrädda ut.
- Ska jag sakta ner ? frågade jag och fnissade
- Nej, det är lugnt! sa dom skakandes, nästan...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ganska kort, men jag ska hem till mama nu, så jag skriver kanske mer sen. Eller ja, antagligen blir det mer sen ;p.


Kommentera! :D




Kommentarer
Postat av: Lisa

Wiiiieee :D

ap bra! MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!

2011-03-20 @ 21:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0