if we're meant to be, we will meet again! chapter 35

Tillbaka blick från förra:

Jag gick upp till Lina, och där satt hon, i sängen och grät. Jag gick fram till henne och kramade om henne! '
- Vad är det som har hänt? frågade jag sen
Hon tittade upp på mig, och det rann en tår från hennes kind som jag torkade bort
- Jag kanske ska flytta...


-------------------------------------------------------------------------------------------



VA? Nej, detta kan fan inte vara sant..
- Carlos? sa hon efter ett tag
- Ja, va?
- Ja, jag sa att jag kanske skulle flytta, du svarade inte? sa hon och skrattade
- Ja, juste... Varför? frågade jag sen¨
- Jo, alltså.. Om jag ska vara riktigt ärlig så vet jag inte.. Mamma och pappa bara, ja, vi kanske ska flytta
- Men, om dom bara sa kanske, så är det ju inte säkert att ni ska ju?

Vi satt och snackade om det ett tag och sen ropade hennes föräldrar. Hon kollade på mig med blicken, ''kommer om fem minuter''.  Hon gick ner och jag satt och väntade på hennes rum. Efter ett tag hör jag henne skrika

- VARFÖR MÅSTE NI VARA SÅ ELAKA? NI VET ATT JAG VILL BO KVAR HÄR? TRO FAN INTE DÅ ATT JAG KOMMER FLYTTA HÄRIFRÅN.

Sen hörde jag hur dörren smälldes igen och bilen startades. Och jag sitter på hennes rum, helt ensam nu. Förutom att hennes föräldrar är där nere, detta blir ju pinsamt..
Jag gick ner, och det rann några tårar från hennes mammas kind. Jag tittade på dom och dom tittade på mig

- Hejdå då. sa jag lite försiktigt
- Hej med dig. Kan du försöka få tag på henne? frågade dom
- Ja, jag ska försöka ringa henne och så!
- Bra, tack! Och kan du vara snäll att ringa när du hittar henne?
- Ja, det ska jag göra. Hejdå!

Jag gick ut ur huset och hoppade in i bilen. Jag körde i säkert en halvtimme igenom stan och kollade, men jag hittade inte henne någonstans, så jag ringde henne. Jag slog in hennes nummer på mobilen och ringde henne. Det tog några singnaler innan hon svarade

- Aa, det är Lina
- Hej gumman, var är du?
- Jag är på stranden..
- Jag kommer!

Såklart, varför tänkte jag inte på det innan? Hon är ju alltid på stranden när nått dåligt har hänt. 
Jag körde mot stranden och gick ur bilen, hon stog ute på bryggan. Jag gick fram till henne och kramade om henne. Det var så hemskt att se henne ledsen. Jag led verkligen då. Men jag måste berätta för henne att jag måste ringa hennes föräldrar

- Jo du, Lina. Jag lovade dina föräldrar att ringa dom när jag hittat dig
- Ja det är okey, dom är ju trotts allt mina föräldrar
- Ja, sa jag sen och gick iväg och ringde, men det tutade upptaget. Jag gick tillbaka till henne och då såg jag att hon pratade i telefon, då förstog jag att hon pratade medd sina föräldrar, jag iväg en bit därifrån, och sen kom hon till mig. 

- Kan du skjussa hem mig, jag startade bara bilen för att dom skulle tro att jag tog den. sa hon och  fnissade
- Haha, visst

Vi gick mot bilen, och sen hoppade vi in. När vi körde, så pratade vi om allting möjligt. Vi satt och lyssnade på musik och sen var vi framme. Hon lutade sig mot mig och kysste mig, sen gick hon in till huset, och jag körde själv hem...


-----------------------------------------------------------------------------------------------



Hmm... Hur kommer det bli?


Är hos kompis, så den blir inte såååååå lång x'D


kommentera? :) 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0