if we're meant to be, we will meet again! chapter 41

Tillbaka blick från förra:

Jag gick upp för trappan och in på mitt rum, på sängen satt Johanna och tittade på sin mobil. Och det såg ut som hon grät. Jag gick snabbt fram till henne, och satte mig framför henne. Hon tittade bort.
- Titta på mig! sa jag, Vad har hänt?
- Jo, mamma ringde
- Ja? Och vad sa hon då?
- Ming bror...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


- Vadå din bror?
- HAHAHAHA, inget. Jag ville bara skrämma dig. sa hon
Jag bara blickade henne, men hon fortsatte bara skratta. Vi gick och la oss men vi somnade inte utan vi låg och snackade istället. Sen helt plötsligt efter en stunds tystnad så började Johanna prata igen
- Skolan börjar om två veckor. Eller, en och en halv är det ju
- Ja.. Och jag åker på tour om 2 dagar.
- Då får vi göra imorgon till något kul då! sa Johanna och log riktigt stort
- Ja! Men du, jag är jäkligt trött, så kan vi släcka lampan och sova? sa jag och skrattade till lite
- Ja visst, godnatt, och jag älskar dig! sa hon och kysste mig.
Jag släckte lampan och vända mig om och la armen om henne. Sen somnade vi båda.
Lite hopp nu.. Nu är det egentligen den 14 februari i novellen, men det är en liten sammanfattning på dom senaste månaderna nu.


Under alla dessa månader som har gått, så har detta hänt:
Justin åkte på sin WorldTour igen, Carlos åkte på någon grej med Big Time Rush. Johanna och Lina började skolan igen. Men dom började ju inte på samma gymnasium, dom tog helt olika linjer. Dom tappade kontakten, inte helt, men dom var inte med varandra som dom var från 7-9 klass. Dom snackade med varandra varje dag, över skype ller över telefon. Dom brukade träffas på kvällarna när dom inte pluggade.
När det gällde Lina och Carlos, så kunde dom ju inte heller träffas så ofta, men höll kontakten gjorde dom. Dom snackade varje dag och smsade varje minut. Dom pratade varje kväll och ibland nästan hela natten.
Justin och Johanna träffades inte heller så ofta. Justin åkte runt i nästan hela, eller inte nästan, utan hela världen. Och det var inte ofta han var hemma så han kunde träffas. Men det var likadant med dom, dom snackade och smsade hela tiden.
Förövrigt tyckte både Lina och Johanna att det var jobbigt att dom inte träffade så ofta. Dom var ofta ledsna för det, men ändå försökte dom träffas så ofta som det var möjligt.
Båda två bodde fortfarande hemma och hade det bar hemma. Johannas bror hade flyttat hem till Mississippi och kom och hälsade på ganska ofta.
Tiden gick, och det blev jullov, som alltså innebar att både Justin och Carlos med hade det. Så alla fyra åkte och träffade varandra. Dagarna gick och dom umgicks hela tiden. Sen blev det julafton och den spenderade dom tillsammans med allas familjer, det inkluderar, Carlos familj, Linas familj, Justins familj och Johannas familj. Efter julafton så gick det några dagar sen blev det nyår som också spenderades tillsammans. Sen gick det några veckor, och sen blev det Alla Hjärtans Dag!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
En liten sammanfattning och så i det här kapitlet. Ett litet hopp. Orkade inte riktigt skriva om alla dom månaderna ;p.
Men nu är det Alla hjärtans dag i novellen, så då kommer det skrivas.
Sen vill jag bara säg att jag bara ska skriva varannan dag nu, :).


Kommentera! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0