if we're meant to be, we will meet again! chapter 40

Tillbaka blick från förra:

Vi körde till huset, och gick ur bilen. När vi kom upp till huset knackade vi på dörren, och en gammal dam kom och öppnade
- Jo, vi söker Lina
- Jadå, hon är här inne, stig på
Vi gick in, och följde efter den gamla damen in till vardagsrummet. När vi kom in, möttes vi av en Lina, som vi inte var beredda på att möta. När jag såg henne, så kunde jag inte hålla mig. Jag brast ut i gråt....


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hur såg hon ut? H-hon var helt, blåslagen, helt sönder i ansiktet. Åhherregud.
Jag tittade mot Carlos, även fast alla såg helt blurriga ut, eftersom jag hade tårar i ögonen. Men jag såg att han grät.
Han gick fram till Lina, och kramade om henne. Sen tittade jag upp mot Justin, som såg helt förstört ut, och det rann några tårar på han med.
Jag gick fram till Lina, och kramade om henne. Jag kramade henne så hårt att hon inte fick någon luft.
Vi satt hos den här gamla damen rättså länge, hon bjöd på fika, så man kunde ju inte tacka nej. Hon var jätte snäll.
Vi satt och snackade om vad som hade hänt, och sen kunde jag inte hålla det inne längre
- Vem var det som gjorde det?
- ''Kidnappade'' mig? sa Lina och små fnissade
- JA?! Det är inget att skratta åt
- Oj, förlåt.. Jo, alltså, det var..
- Det var?
- Det var Cody.. sa hon tyst
När hon sa Cody, tittade Carlos på henne med stora ögon. Hoppas det var för att han var orolig över nått viktigt nu. Och som tur hade jag rätt
- Cody? Han gjorde dig inte illa nått mer, än blåtirorna och det va?
- Nej, såklart inte. Jag hade sakt det då! sa Lina och kramade om honom
Vi satt och snackade ännu en lite längre stund, sen harklade Justin sig, och sa att vi behövde åka hem. Vi sa hejdå till den gamla damen, och sen gick vi ut till bilen. Denna gången orkade inte jag köra, för jag var dö trött, så Ryan körde istället. Vi körde, och körde och körde, sen kom vi in tillbaka i L.A, sen var det bara hem med som gällde. Vi lämpade av Lina och Carlos hos Carlos, och sen körde vi vidare hem, och Ryan hoppade av hos sin moster, eller vad det var. Sen Hoppade Justin in i förarsätet, och vi åkte hem. En lång resa, för en enda dag!
När vi kom in på tomten, och hade parkerat bilen, så var det ganska många bilar på bil parkeringen. Vad händer här nu?
Vi hoppade ut ur bilen, och gick hand i hand in i huset. När vi kom in, så stog, Jeremy, Pattie, Scooter, Kenny, Ryan Good, ja.. Alla stog helt enkelt där, och när vi kom in i huset, så vände alla sig om, snacka om pinsamt. Alla bara kollade.
- Justin, jag går upp till ditt rum och väntar. sa jag snabbt och gick sen
Jag sa först hej till alla, och alla log och sa hej tillbaka, och sen blicken tillbaka till Justin. Värsta mördar blicken..
Justins perspektiv:


Oops.. Detta kan inte vara bra..
- Såå, vad är det ni vill prata om? sa jag och slängde mig i soffan
- Vad vi vill prata om? Först och främst ditt beteénde, sen ditt ansvar. sa mamma argt
- Okej, förlåt att jag inte ringde, eller sa till att vi skulle åka och hämta Lina.
- Men vad gjorde Lina utanför L.A då? frågade Scooter och satte ögonen i mig
- Det var, det var inget. Hon hade bara tagit fel buss och så hamnade hon fel. Hon hade väl somnat på bussen eller nått. sa jag och försökte se så oskyldig ut som möjligt, men dom fattade att jag ljög
- Jaha.. Så hon tog fel buss och somnade, men jaha. Det förklarar ju allt, sa Scooter så ironiskt som det bara gick
- Ja, men kan jag inte bara få gå upp och sova nu? Det har faktist vatt en lång dag idag. sa jag och tittade med hundögon
- Du, du vet att du har WorldTour imorgon? sa mamma
- Nej, det har jag inte. Har inte Scooter berättat? Han flyttade fram det en dag!! sa jag med största leéndet bara för att reta mamma
- Jaha, sa mamma igen, sen sa hon. Gå upp på ditt rum och sov då. Godnatt!
- Godnatt allihopa!
Jag gick upp för trappan och in på mitt rum, på sängen satt Johanna och tittade på sin mobil. Och det såg ut som hon grät. Jag gick snabbt fram till henne, och satte mig framför henne. Hon tittade bort.
- Titta på mig! sa jag, Vad har hänt?
- Jo, mamma ringde
- Ja? Och vad sa hon då?
- Ming bror...
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Vad var det med hennes bror?



KOMMENTERA!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0