My Teenage Life -Chapter 6- Unbelievable





Nästa morgon när jag vaknade, så tittade jag bort mot Justins säng. Han låg där och halvsnarkade, och då började jag tänka på vad som hade hänt igårkväll. Jag kunde inte fatta att det var sant. Men det var det, vi kysstes. Jag skakade snabbt av mig dom tankarna och vände mig bort från Justin.
Jag bestämde mig för att stiga upp. Så jag tog på mig mina jogging byxor, ett linne och en hoodie. När jag kom in till det lilla köket, så var det ingen där, jag kollade upp mot klockan, den var 8. Jag tog en mugg med kaffe och gick ut ur bussen. Det hade blivit riktigt kallt ute, men det var friskande.

När jag öppnade dörren igen och gick in, så mötte jag Justin. Jag vågade inte titta på honom så jag gick bara förbi honom och gick ut igen. Jag fick panik när jag såg honom, och jag visste ju inte vad jag skulle ta mig till. Jag kan ju inte undvika honom hela tiden, eller kunde jag det?

Idag skulle Selena komma, och vi skulle även bege oss från L.A till Hawaii nu. Vi åkte till Hawaii mest bara för att Justin och Selena skulle kunna få lite tid tillsammans, och för att vi andra också skulle kunna få ta det lugnt.
Precis när jag skulle sätta mig i sängen med datan, så fick jag ett sms av Selena, ''Hej sötnos :). Kan du kommer och hämta upp mig på flygplatsen? Justin vet ju inte vilken tid jag skulle komma, så det kan bli som en liten överraskning? :). kram'', jag kollade upp på klockan, halv 11. ''Jag kör nu. Ska jag ha Kenny med mig? :p.'' skickade jag iväg som svar, ''Tänkte att vi kanske skulle kunna ha ett litet girl talk på vägen till bussen? ;) så nej, ta inte med honom'' svarade hon.
Jag tog ett par bil nycklar och la ner mobilen i fickan, tog på min skinnjacka och gick ut till bilen. ''Vart ska du?'' hörde jag Kenny ropa bakom mig, men jag låtsades som om jag inte hörde honom. Sen hörde jag honom ropa igen, och tillslut så kom han, Ry Good och Alfredo springandes efter mig. Jag fick panik igen och sprang till bilen och hoppade in. Sen körde jag iväg till flygplatsen. Fyfan vad jag kommer få skäll sen.

Halvägs påväg till flygplatsen så kände jag hur min mobil vibrerade, det stog ''Anonym'' på skärmen. ''Hej det är Nicole'' svarade jag försiktigt, ''VART ÄR DU PÅVÄG VA? DU KOMMER HIT, NU!'' hörde jag Scooter skrika i andra änden. ''Ta det lugnt pappa,'' sa jag, även fast jag visste att han inte skulle ta det lugnt. ''Ta det lugnt? Tror du att jag tänker ta det lugnt, när Kenny först skriker på dig, 2 gånger, och sen springer Kenny, Ryan och Alfredo efter dig, men du stannar inte ändå? Tror du att jag tänker ta det lugnt då? VA?!'', sa han, men fortfarande uppjagande och irriterat. ''Ja, förlåt att jag gjorde det, jag känner mig dum. Men jag måste sluta nu. Hejdå,'' sa jag och la på, och la ifrån mig telefonen. När jag pratade med Scooter, så hördes det som om Justin pratade uppjagat i bakrunden, frågade var hon var. Men vem var hon? Var det jag, eller var det Selena? Var det kanske Pattie?

När jag kom fram till flygplatsen fick jag syn på Selena direkt och ropade. Hon tittade upp och vinkade. Hon tog sina två väskor som hon hade med sig och försökte springa ifrån paparazzisarna. När hon kom fram till bilen, så la hon in väskorna i baksätet och hoppade sen in i framsätet. Vi körde iväg snabbt, men när vi kom ut på vägen så körde vi lugnt igen. ''Hur är det?'' frågade jag för att det inte skulle vara så tyst. ''Jag vet faktist inte riktigt. Det känns väldigt konstigt mellan mig och Justin. Det är alltid jag som måste smsa först, och ringa först. Och ibland så klickar han när jag ringer, och svarar inte allt för ofta på sms.'' sa hon och tittade osäkert på mig. ''Men, han har det tufft nu Selena. Han har mycket att göra,'' sa jag och försökte trösta henne, även fast mitt hjärta höll på att studsa ut ur bröstet på mig så nervös jag var. ''Aaa, han har det tufft nu. Men det känns ändå som om han inte har tid för mig,'' sa hon och tittade ut genom fönstret. ''Men han pratar om dig hela tiden, han pratar alltid om hur mycket han vill ha dig hos honom, och hur mycket han saknar dig, och han skryter alltid om hur mycket att älskar dig. Selena, han har tid för dig, han älskar dig!'' sa jag och klappade henne på axeln, men vände sen huvudet mot vägen igen.

Vi var halvvägs tillbaka nu, så det var ungefär en halvtimme kvar tills vi var framme. ''Vad var det för girl talk du ville snacka om? Eftersom jag inte skulle ta med Kenny.'' frågade jag och skrattade lite, jag såg i ögnonvrån att Selena började le lite. ''Det var egentligen bara det med Justin, men sen ville jag även fråga dig en sak.'' sa hon och slutade le, och tittade på mig istället. Jag fortsatte hålla ögonen på vägen, ''Sväng av här, så vi kan prata'' sa hon och pekade mot en ledig parkering. Jag gjorde som hon sa och parkerade bilen. ''Så, det här verkade vara viktigt?'' sa jag och vände huvudet mot henne och log, ''Alltså ja.. Jag vill bara veta, vad du känner för Justin,'' sa hon och tittade ner på sin mobil. Mitt hjärta dunkade snabbare än någonsin nu, ''Nå?'' sa hon otåligt, ''Justin är min bästavän, jag kan prata med honom om allt. Jag älskar honom,'' sa jag ivrigt, ''Du älskar inte honom mer än, kompis då?'' frågade hon och log snett mot mig. AAAAAAA, varför behövde hon göra det så svårt för mig. ''N-nej, jag tror inte det,'' stammade jag. ''För det är liksom okej, jag ser på sättet han kollar på díg. Han älskar dig Nicole. Och jag förstår varför, du har allt. Du har en fin personlighet, och du är vacker.'' sa hon och kramade mig, ''Selena, det är säkert, jag tycker inte om honom mer än som kompis, jag lovar! Han älskar dig, och bara dig!'' sa jag och log.
Jag startade bilen igen och vi körde tillbaka till bussen. Jag berättade om hur jag hade ignorerat och sprungit ifrån Kenny, Ryan och Alfredo, och behövde förbereda mig för skäll.

Jag parkerade bilen vid bussen och steg ur. Selena gick ut på andra sidan och tog sina väskor och gick in i bussen, Jag hörde hur alla hälsa henne välkommen tillbaka, och sen hörde jag Justin svagt, ''Älskling!''. Jag fortsatte stå där ute i det kalla vädret. Jag fällde några tårar, och jag hade ingen aning om hur jag skulle gå in, alla där inne hatade ju mig, eller ja, det kändes som det iallafall, så som dom skrek på mig innan. Och så dom Scooter skrek på mig innan. ''Där är du ju!'' hörde jag Kenny ropa, han verkade inte vara så arg längre. Jag vände mig mot Kenny och log, och torkade bort tårarna. ''Du älskar honom, men du sa nått helt annat till Selena va?'' frågade han och la armen om mig, jag nickade och började gråta ännu mer. Jag kramade om honom som om han vore en teddybjörn. Sen kom både Ryan och Alfredo ut springandes. ''DÄR ÄR DU!!!'' skrek dom, men när dom såg att jag grät, så stannade dom upp, ''Ja, jag vet att jag gjorde fel. Låt mig va nu,'' sa jag och gick iväg. Jag gick förbi buss dörren, och där stog Selena och Justin. ''Hej!'' ropade Justin, men jag ignorerade honom och gick upp mot arenan.





Undra vad det hade tagit åt henne. Borde jag gå efter henne? Nej Justin, din flickvän är här, du kan inte gå efter en annan tjej då?
Jag vände mig mot Selena och log. ''Du är vacker,'' sa jag och kramade om henne, ''Och du är bäst!'' svarade Selena och kollade mig i ögonen och kysste mig.
Jag och Selena stog där ute, och bara mös med varann, ''Vi åker in till stan lite grann?'' frågade Selena med hopp i ögonen, ''Men vi ska ju snart åka till hawaii? Typ m några timmar?'' sa jag och skrattade, ''Men bara en liten stund?'' sa Selena sen och gjorde puppy eyes, ''Alright då.. SCOOTER, VI ÅKER IN TILL STAN!'' skrek jag, ''OKEJ, TA MED KENNY BARA!'' hörde jag Scooter säga in ifrån. Vi gick till Kenny och sa att vi skulle åka in till stan, och han följde med oss. När vi var påväg till bilen, så kollade jag bak på Nicole, som satt uppe vid arenan, hon hade satt huvudet i händerna. Alltså jag kunde inte bara lämna henne där. ''Selena, vi kan inte bara lämna henne där,'' sa jag och pekade upp mot Nicole, ''Men, vi ska ju in till stan. Hon sitter säkert där när vi kommer tillbaka med.'' sa hon och drog med mig till bilen.
Vi hoppade in i bilen och jag såg att Nicole hade glömt sin mobil, ''Jag ska bara springa och lämna denna till henne, okej?'' frågade jag Selena och tog hennes hand, ''Okej då, men snabba dig,'' suckade hon.
Jag sprang ut ur bilen och gick upp mot där hon satt. Medans jag gick, så gick jag in på hennes anteckningar, för jag skulle skriva en snäll sak, och då såg jag hennes anteckningar, det stog bland annat, jag älskar justin, me+u justin, om han ändå visste. Jag blev helt stum och skrev en liten anteckning och klickade sen snabbt därifrån.

När jag kom fram till Nicole, så satt hon fortfarande med huvudet i händerna, ''Hej,'' sa jag tyst, hon tittade upp och hon var helt röd runt ögonen. ''Sluta gråt'' sa jag och satte mig brevid henne och la armen om henne. Jag la fram mobilen till henne och pussade henne på pannan, och kramade om henne. ''Kolla på den,'' sa jag och hon tog upp den. ''Gå in på anteckningar'' viskade jag, hon gjorde som jag sa och läste, eller viskade, ''Nicole, du behöver inte skriva massa anteckningar, om att du älskar mig, säg det till mig istället, för jag älskar dig med!'', Nicole tittade upp på mig, ''Seriöst?'' frågade hon med munnen öppen, ''Ja, jag älskar dig Nicole, du är allt jag önskar mig.'' sa jag och kramade om henne, ''Men Selena då?'' frågade hon  sen, ''Vi kan inte göra såhär mot henne, eller rättare sagt, jag kan inte göra såhär mot henne. Hon är en vän till mig Justin, det går inte.'' sa hon sen. ''Vi fixar detta tillsammans.'' sa jag och kramade om henne. ''OCH VAD HÅLLER NI PÅ MED?!'' jag vände mig om, och där stog Selena med en tår rinnande ner för kinden. ''Det är inte som du tror Selena!'' sa Nicole och gick fram till henne, ''Jag sa ju att han älskade dig, och jag är inte arg på dig Nicole!'' sa hon och kramade Nicole. ''Men dig Justin, varför? Du kunde ju iallafall säg nått? Inte låta mig veta på detta sättet,'' sa hon och sprang därifrån.
Nicole kollade på mig frågande och suckade, ''Sa ju att det inte skulle gå,'' sa hon och sen gick hon, men jag stoppade henne, ''Nicole, lyssna på mig, jag älskar dig! Över hela mitt hjärta! Jag älskar Selena med, men mer som en syster, eftersom hon alltid fanns där för mig, så trodde jag att det skulle bli enklare om vi kanske var tillsammans, istället. Men det var det tydligen inte. Men snälla, ge mig en chans att visa att jag älskar dig, mest!'' sa jag och kollade in i hennes ögon, ''Jag älskar dig med!'' sa hon, och kysste mig.



Att kyssa Justin var helt underbart! Det kändes så naturligt.
Efter att vi stog där en stund, så hörde jag ett klick, och ett till, och det kom från bakom mig. Jag vände mig om, och där stog massor med paparazzis. Jag sprang allt vad jag hade och papzen stog kvar hos Justin. ''KENNY!!!!!'' skrek jag och då kom Kenny springandes, jag pekade upp mot Justin och Kenny sprang i fullfart didåt. Jag gick in i bussen, och då stog Scooter där med armarna i kors. ''Vad är det pappa?'' frågade jag undrande, ''Du, och Justin?'' sa han och log och kramade om mig. Jag log bara och boxade honom i magen. ''När ska vi till Hawaii?'' frågade jag sen när jag hade suttit mig i soffan redo att spela fifa mot Alfredo, ''Om någon timme. Är Justin påväg?'' frågade Scooter sen, ''Aaa, Kenny är och hämtar honom, han satt fast i en klunga med paparazzis när vi..'' sen slutade jag prata, och jag ångrade precis vad jag sa. Dom tittade på mig med gäpna blickar och började applodera och skratta. Men sen slutade dom, ''Vänta, var sa du Justin var?'' frågade Scooter med en seriös blick, ''Han satt fast i en klunga med paparazzis. Men Kenny var och hämtade honom,'' sa jag och precis då, så kom Justin och Kenny in i bussen, ''Tack för att du lämnade mig där ute min sköna'' sa Justin och skrattade, ''Var så lite, sir'' sa jag och blinkade.

När jag och Alfredo hade spelat, så gick jag in till min säng, och tog fram min laptop. Jag gick in på twitter och in på mina '@Mentions', och såg massor med tweets, som inte var där imorse. Jag började läsa några av dom, och insåg snart att dom var fyllda med hat. Vad har jag gett mig in på?


_______________________________________________________________________________________


HÄR HAR NI ETT NYTT KAPITEL!


Jag är hemskt ledsen att det har tagit så lång tid, men jag har inte haft tid i veckan osv! Förlåt mig sååååååå mycket!
Jag ska försöka få tid att uppdatera mer, men jag måste ta tag i skolan först!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Tack för ett långt kapitel.:)

Jag fattar om du inte har tid att skriva pga skolan.:)

2011-08-28 @ 17:43:16
URL: http://amandaskillad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0