My Teenage Life -Chapter 3- Watch Me

Jag vaknade upp på morgonen och kollade brevid mig i sängen, Justin låg inte där. Jag vände mig om och kollade bort mot hans säng, och såg att han låg där. Allt hade bara varit en dröm. Allt var en dröm. Han sa inte att han tyckte om mig mer än vän heller. Fuck it. Fast det är ju klart. Varför skulle han tycka om mig mer än som vän? Han har ju en helt perfekt och vacker tjej. Han har ju Selena.





Jag tog upp mobilen och kollade på klockan, den var halv 4 på morgonen. Jag gick in på meddelande och såg att jag hade fått 3 stycken från Christian. ''Nicole, jag älskar dig!'', ''Hallå?'', ''Nicole? Hallå?''. Så stog det i dom. Jag såg sen att jag hade några missade samtal också. Ett från Anonymt, och resten från Christian. Fan, tänk så tror han att jag är sur på han nu. Jag knappade snabbt in ett nytt meddelande till honom, ''Hej Chris. Förlåt att jag inte svarade igår. Somnade tidigt. Trist att du åkte hem förresten. Men jag älskar dig med! Det ska du veta! pussss.''

Jag var så rastlös så jag tog på mig lite myskläder och drog på mig ett par skor och gick ut en vända. Det hade kommit mycket snö nu under natten, så det åkte ner skor i mina sneakers. Efter en stund av att bara stå där ute, i min mysiga OnePiece, så började solen skina lite. Samtidigt så öppnades bussdörren, och ut kom Alfredo. ''Är du vaken? Klockan är ju 4?'' sa han förvånat, ''You know me.. Nej, men jag kunde inte sova, så jag gick ut för att rensa tankarna lite, och påbörja en ny, och bra dag'' sa jag och log. Alfredo bara skrattade och ställde sig brevid mig vid kravallstaketet, ''Är det nått du vill prata om?'' sa han och kollade på mig, jag kollade snabbt på honom, men tittade sen bort, mot arenan. ''Nej. Inte precis'', svarade jag kort, ''Killproblem?'', han gav sig verkligen aldrig när han var nyfiken. ''Ja, typ.. Och jag vet inte vad jag ska göra åt det heller.'', ''Vem är det som det har strulat till sig med?'' frågade han sen. ''Alltså.. Detta är verkligen jätte jobbigt för mig att prata om.'', ''Jag finns alltid här Nicole, det vet du! Du är som en lillasyster för mig, och jag sviker inte dig!'' sa Alfredo sen och kramade om mig. ''Tack Alfredo, du är som en storebror för mig med!'' sa jag och kramade om honom tillbaka.

Efter en stund när vi stått där ute och pratat, så gick vi in. Mina fötter var iskalla, så jag gick försiktigt och la mig i min säng igen. Jag la mig och kollade på Justin. Sen märkte jag att han låg och kisade så jag kastade en kudde på honom, ''Vad var det bra för nudå?'' sa han och skrattade, ''Du får inte creepa på mig, det är läskigt'' sa jag och la mig ner under täcket. ''Hur är det?'' frågade Justin och la sig på sidan och lutade sig mot sin hand. ''Bra, fryser om fötterna bara, hur är det själv?'', ''Säker att allt är bra? Du ser ledsen ut. Och det är bra.'', fan, nu skulle han med börja. ''Jag är helt säker, jag hade sagt vad det var annars.'' försäkrade jag.
Justin vände sig om och kollade upp i taket. ''Hur tycker du det är att bo på en buss? Att inte gå i en riktig skola och sånt?'' frågade han sen helt plötsligt, ''Det känns skumt typ. Men det är riktigt skönt att sova när bussen åker. Men det är jobbigt att inte gå i en riktig skola. För det måste ju kännas annorlundare. Och att inte kunna skaffa vänner och sånt. Men jag har ju blivit van. Vad tycker du själv?'', ''Tja.. Jag tycker som dig.'' sa han och log. ''Vänta va? Va sa du?'' sa jag och skrattade ivrigt, i hopp om att han sa, Tja.. Jag tycker om dig, ''Haha, jag sa, tja.. Jag tycker som dig'' sa han sen. Då skrattade jag till och suckade lite. Justin tittade konfunderande på mig. ''Vad drömde du inatt då?'' sa han och log så där gulligt. Jag började rodna och tittade bort. ''Vadå, drömde du nått pinsamt?'' sa han sen och lät nyfiken. Jag tittade på han, och tog ett djupt andetag, ''Jag drömde om oss 2,'' sa jag och började le och la kudden över ansiktet, ''Awwww, vad drömde du då om oss?'' frågade han gulligt, ''Strunta du i det,'' sa jag och började skratta, ''Awww, du drömde nått sött om oss. Du drömde säkert att vi var tillsammans'' sa han och började skratta. Jag började kolla seriöst på han och han fattade att jag hade drömt det. Han gjorde en pussmun mot mig, och jag fångade den.

Jag myste mig in i täcket, men märkte sen att det var omöjligt att somna igen. Jag reste mig upp och drog på mig min OnePiece igen, som hade torkat lite smått nere vid fötterna. Jag gick in till soffan och tv:n, och påvägen ut från där jag och Justin sover, så såg jag att Justin låg och smsade, med Selena.



Nicole gick upp från sin säng, och ut till tv:n. Jag fick en känsla av att hon kollade på min mobil med.
Jag låg och smsade med Selena. Hon åkte på sin tour igår. Vi fick ju hålla kontakten på nått sätt.
Jag kollade på klockan, den hade blivit halv 6, och jag orkade inte ligga och slöa längre. Jag gick in mot soffan och tv:n där Nicole var, och när jag kom dit, såg jag att hon låg och sov på soffan. Tv:n var igång, så jag gick fram till den och stängde den, och sen tog jag en filt och la över henne. Jag smekte henne på kinden, och flyttade en hårslinga som låg på hennes ansikte bakom örat. ''Vad gör du?'' hörde jag en röst säga och jag hoppade till, när jag vände mig om, så stor Scooter där med en kopp kaffe i handen och en seriös blick, ''Stängde tv:n, och la en filt över Nicole, vadådå?'' frågade jag nervöst, ''Nej, det såg ut som du gjorde nått annat.'' sa han och hans blick mjuknade.
Jag gick och tog en kopp med varm choklad mjölk och satte mig vid bordet där Scooter satt och läste en tidning. ''Taggad för ikväll då?'' frågade han och kollade upp över tidningen, ''Jadå, det är klart. Ska bli skönt att stå på scen igen, känns som åratal sen,'' sa jag och skrattade och drack lite av choklad mjölken. ''Du har varit ifrån scenen i 2 dagar, för att du skulle kunna vila och umgås lite med vänner och sånt, och du tycker redan det känns som åratal sen? Du är en riktig stjärna du.'' sa Scooter och skrattade.

Klockan hade nu blivit halv 8 på morgonen och alla hade börjat stiga upp. Alfredo och Ryan kom gåendes och skrattade. ''Vad skrattar ni åt?'' frågade jag och log, ''Det var nån som gick förbi där ute, med byxorna uppe vid bröstkorgen'' sa dom och skrattade igen. ''Äsch, va tysta för helsike'', hörde vi Nicole gnälla, ''Stig upp med dig istället'' sa Scooter , ''Äsch, tyst med dig gubbe.'' sa Nicole och skrattade. ''Ursäkta vad sa du? Jag tror det är någon som behöver ut och bli slängd i snön nu'' sa Scooter och gick bort mot Nicole, drog filten av henne och tog upp henne i famnen. Han gick ut från bussen och alla följde med. Det fanns en stor snö hög, som var rättså djup med, ''Du skulle bara våga!'' sa Nicole nervöst, ''Watch me,'' sa Scooter och kastade henne ner i snö högen. Så där satt nu Nicole, i bara trosor och ett linne. ''HYYYYYYYYYYYYYYYYYY, FAN TA DIG. JÄVLA...'' mer han hon inte säg innan Carin kom in i bilden, ''Scooter, vad har du gjort?! Och Nicole, behärska dig. Tänk på språket.'', ''Tror du jag bryr mig om språket när min pappa kastar mig i snön. Nej fyfan. Nu är det hans fel att jag kommer få lunginflamation.'' sa Nicole surt, och reste dig upp och tog handuken som Pattie kom med.

Väl inne i bussen igen, så tog Nicole en varm dusch, och vi andra satt och snackade om hur bra showen skulle bli ikväll. Allt skulle bli helt underbart.
Jag gick in till min säng, och tog upp min mobil, jag hade inte fått nått svar från Selena än. Istället såg jag hur Nicoles mobil vibrerade på täcket. Precis när jag skulle ta den och kolla, så kommer Nicole in till sängen med vått hår och ett par baseboll shorts på sig och ett linne. Hon började föna det och sen satte hon upp det i en toffs.







''Hej, har du ätit glosoppa?'' sa hon och blinkade, ''Nej, det har jag inte.. Jag tittar bara på min vackra och söta bästavän.'' sa jag och log. Fast jag ångrade snabbt det jag sa.  Jag vill inte att hon ska fatta att jag gillar henne, för fan vad pinsamt om hon inte gillar mig. ''Awww, sötnos då.'' sa hon och kramade om mig. Sen satte hon sig på sin säng och tog upp mobilen. ''Vem är det från?'' frågade jag nyfiket, ''Madison'', svarade hon kort, och jag såg att hon ljög. ''Det är fult att ljuga. Seriöst, vem är det?'' frågade jag lite irriterat, ''Chris, han vill komma hit idag igen.. Men jag sa att det inte gick för vi hade fullt upp.'' sa hon med ett flin. ''Haha, du är ju för go du.'' Sen kom jag och tänka på gårdagen. Det med Christian och Nicole. ''Ni är på g va?'' frågade jag lite försiktigt. ''Alltså, typ. Egentligen vet jag inte vad jag vill. Det känns så konstigt mellan oss. Ändan sen den gången som vi blev ovänner, så har allt känts skumt. Så jag funderar på att, göra slut, om du fattar. Alltså, så vi bara ska vara vänner.'' sa hon ledsamt. ''Vad bråkade ni om den gången?'' frågade jag, ''Han hade träffat nån annan tjej i några veckor typ, och jag blev väl lite avensjuk och överreagerade. Men sen gjorde han allt för att göra mig sur. För han lovade mig att aldrig träffa den tjejen igen. Så ja.'' jag hörde hur hennes röst svek henne och jag såg hur det rann en tår ner för hennes kind. Jag satte mig brevid henne och torkade bort hennes tårar och kramade om henne. ''Vet du hur det känns, att se den man älskar, vara med någon annan?'' frågade hon med gråten i halsen. ''Ja, det vet jag. Och det gör ont, så sjukt ont.'' sa jag, men det enda Nicole inte visste, var att det var henne jag såg. Det var henne jag älskade.


Kommentarer
Postat av: jasmine

Hej, fin blogg!

Följa varandra på bloglovin? :D

Kramis!

2011-08-14 @ 01:07:41
URL: http://jasmineofsweden.blogg.se/
Postat av: - bbella || 120611 ::

hejj , lust o följas på bloglovin ? :)



justin bieber äger !

2011-08-14 @ 09:48:41
URL: http://bellahuuynh.blogg.se/
Postat av: emma

hej ska vi följa varandra via bloglovin? :D

2011-08-14 @ 12:06:15
URL: http://emmaaaolsson.blogg.se/
Postat av: - bbella || 120611 ::

sv:

följer dig nu :) din tur !



anmäl dig till dagens blogg :) http://bellahuuynh.blogg.se/2011/august/vinnare-8--1.html#comment

2011-08-14 @ 13:05:30
URL: http://bellahuuynh.blogg.se/
Postat av: zaida

hejjjejj!

Såg att du hade kommenterat på en annan blogg, angående att följa varandra via bloglovin. Ska vi följa varandraaa? :)

2011-08-14 @ 14:18:42
URL: http://zaida.devote.se/
Postat av: awiwa

grym blogg! O:, följa varandra på blogglovin?<3

2011-08-14 @ 14:32:20
URL: http://awiwawidmark.webblogg.se/
Postat av: Hanna - Tävling på bloggen !

Var gärna med i min ulottning ! :D http://brusella.blogg.se/2011/august/utlottning.html#comment



bloglovinbyte ? :)

2011-08-14 @ 14:42:39
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: awiwa

följer dej med nu! :) <3

2011-08-14 @ 14:49:46
URL: http://awiwawidmark.webblogg.se/
Postat av: Hanna - Tävling på bloggen !

sv har lagt till dig nu :) säg gärna till när du lagt till mig :)

2011-08-14 @ 15:09:56
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: emma

följer dig nu, säg till när du följer mig :D

2011-08-14 @ 15:27:33
URL: http://emmaaaolsson.blogg.se/
Postat av: zaida

sv: följer dig nuu, din tuur :))

2011-08-14 @ 15:27:59
URL: http://zaida.devote.se/
Postat av: Linn

Visst är det kul att skriva krönikor om sånt?



Vad fin blogg du har, kolla gärna in min :) <3

2011-08-15 @ 00:01:50
URL: http://ccelo.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jättebra du är på att skriva noveller!<3

När kommer nästa del?:)

Längtar sjukt mycket!:D

2011-08-15 @ 10:20:15
URL: http://amandaskillad.blogg.se/
Postat av: elena

super duper bra

2011-08-15 @ 12:45:58
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/
Postat av: Kajsa & Miranda

Hej :)!

Vi skulle verkligen behöva din hjälp, det ända du behöver göra är att kolla på denna videon på den här sidan: http://www.onedirectionmusic.com/bring1Dtome/se



Det skulle betyda sjukt mycket för oss, tack !

(om du undrar varför du bara ska kolla på videon, läs på vår blogg).

2011-08-15 @ 20:25:51
URL: http://prettyweird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0