if we're meant to be, we will meet again! chapter 56

Tillbaka blick från förra:


När jag öppnade dörren, så verkade som om jag kom lite olägligt. Dom hade typ värsta fighten. Eller, inte fighten för dom slogs ju inte, men dom skrek typ på varandra, och Johanna grät. Jag gick ut från rummet och blev lite orolig. Tänk så gör dom slut?


------------------------------------------------------------------------------------


Tänk så gör dom helt seriöst slut? Nej, det får dom inte.
Jag väntade utanför deras dörr och tillslut kom Johanna ut med tårarna ner för kinderna och Justin kom efter henne och försökte prata med henne, men hon sprang bara bort till hissen.
Justin vände sig om mot mig och gick bort och satte sig brevid mig


- Hon kommer hata mig föralltid nu va? frågade han efter en stund
- Alltså, kanske inte föralltid. Men Justin, varför kom ni äns på att tänka om att vi skulle vara otrogna?
- Jag vet inte, det kändes bara som det. Eftersom det verkade som om ni träffades i hemlighet, så ja, det var därför vi trodde det med. Och när jag försökte tala om det för Johanna, så ville hon inte lyssna så jag tog tag i hennes arm och försökte få henne att lyssna, men hon tittade inte äns på mig Lina, inte en ända blick fick jag
- Alltså, ja.. Det kanske verkade som om vi träffades i hemlighet, men sanningen var faktist att vi ville ha vanliga vänner, som behandlar oss som vanliga människor. Dom ända andra vänner vi har, är kändisar av alla olika slag.
- Jo, ja.. Men så är det när man är känd. Men Lina, är vi vänner då? frågade han och sträckte fram handen
- Vänner! svarade jag och skakade den


Jag gick mot hissen och han gick in i sitt rum. Nu måste jag hitta Johanna.
Jag åkte ner med hissen, ner till lobbyn och där stog Kenny och Johanna satt i fotöljen. Hon tittade upp lite grann och fick syn på mig och vinkade dit mig. Jag gick dit och satte mig och vi började snacka om allt skit som hade hänt. Kenny satt med oss men sen kom Pattie och c/o och då ville Pattie fråga vad som hade hänt och vi berättade. Hon satt med hakan nere vid tårna när vi hade berättat klart.


- Jag går upp och snackar med honom nu, på direkten! sa Pattie och Scooter hängde på


Nu satt jag och Johanna, Kenny, Alfredo och Ryan (Good) och snackade om allt möjligt. Med dom kunde jag faktist prata om allt med. För det kändes bra att ha någon att lita på.
Efter ett tag när vi sittut där nere, hörde vi hissen plinga till och ut kommer Pattie, Justin och Carlos. Jag vill inte prata med Carlos. Justin gör väl inget sådär, men Carlos. Nej tack.
Johanna kollade oroligt på mig och jag såg att hon var nära på att bryta ihop. Men hon gjorde det aldrig. Istället var hon påväg att gå när jag tog tag i hennes arm och tittade på henne med en menande blick. Hon satte sig igen och nu kom Pattie med Justin och Carlos.


- Tjejer, dom vill prata med er, sa hon och kollade på oss och sedan på Justin och Carlos
- Jaha.. sa Johanna
- Nu behöver vi inte vara kaxiga, gå bara och prata med dom nu
- Jag vill inte, jag ska inte, och jag tänker inte. Tror du att jag tänker prata med en som påstår att jag är otrogen? Nähä du, aldrig, sa Johanna
- Johanna, jag älskar fortfarande dig Johanna! sa Justin och jag visste att han verkligen menade det
- Jaha, men jag älskar inte dig, inte alls lika mycket. Förstår du hur mycket du sårade mig med detta?! Nej, det fattar du inte. Det kanske bara är bäst om vi avslutar vårat kapitell.. sa Johanna igen och sedan gick hon iväg in på toan som fanns nere i lobbyn
- Oooops, sa Alfredo


Justin stog bara där med en tom blick, precis som om han inte fattat vad som hade hänt.
Carlos satte sig brevid mig i en annan fotölj men jag flyttade bara längre ifrån och tillslut så sa han


- Kommer detta hålla på föralltid? För det verkar ju nästan så.
- Ja du. Detta kommer nog hålla på föralltid. Eller iallfall tills du lärt dig riktigt att inte dra förhastade slutsatser. Kunde ni inte bara fråga vilka det var vi var ute med? Istället för detta? Om ni hade frågat vilka det var, så hade detta aldrig hänt. Right? Så tekniskt sätt så är det erat fel.
- Ni kunde sagt att ni var ute med några killar?
- Ni hade aldrig accepterat det isåfall. Det kanske är som Johanna säger, detta kapitlet är från och med nu, avslutat.


--------------------------------------------------------------------------------------------



Oj oj.. Detta var ju.. inte så bra.




( det blev ett jätte litet kapitell.. Men jag är jätte trött x'd )


Kommentera! :).





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0